Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diabeetikkoäidit/odottajat

Vierailija
10.04.2014 |

Mulla todettiin diabetes (mutta eivät osaa sanoa arvoista onko 1. vai 2. tyypin) ja meillä on perheen kanssa toiveessa uusi raskaus - sokeriarvot on ollu muuten 98% hyviä, paitsi sokeriarvot ovat 6-7 aamuisin. Lääkäriaika menee PUOLEN VUODEN päähän - uskaltaisinko lopettaa jo ehkäisyn? Ehkäisyneuvolan hoitaja sanoi, että raskauden heti alettua voisin soittaa neuvolaan ja pääsisin sitä kautta sitten "tarkkailtavaksi".

Raskautta on mietitty jo liki puoli vuotta, enää en puolta vuotta odota. Eri asia olisi, jos arvoni olisivat korkeampia.

Painoindeksikin on hyvä, olen 177cm ja painan 76kg - ei ole lihavuutta rasittamassa diabetesta tai kroppaa yleensäkkään. Jotenkin olen epäuskoinen diabetesanalyysia kohtaan arvojeni takia; uskon että arvojen heittelyt ja koholla oleminen voisi johtua kilpirauhasen vajaatoiminnastani tai jostain muusta, vaikka arvot ovatkin "ihan ok" (lääkärin mielestä, joten lääkitysannostusta ei nosteta).

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minun mielestäni voit hyvin yrittää uutta raskautta jo nyt. Jos olisit todella kiireinen potilas ja arvoista oltaisi todella huolissaan, niin pääsisit kyllä nopeammin lääkärillekin. Jos raskaus joka tapauksessa olisi tavoitteena, diabeteksestä huolimatta, niin miksi suotta odotella puolta vuotta kun arvoissa ei ole mitään erityisen hälyyttävää. 

Neuvolan kautta pääset rasituksiin, lääkäriin, seurantaan ja sinulle etsitään sopiva hoitomuoto. Pidetään huolta sinusta ja lapsesta, vähintään yhtä hyvin kuin jos odotat ensin puoli vuotta lääkäriä. 

Tsemppiä raskautumiseen!

Vierailija
2/4 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä vaan, pääset nopeasti rasitukseen terkan kautta. Ja jos arvot pielessä niin ruokavaliolla/insuliinilla autetaan, että sokerit ei nouse liikaa. Mulla kanssa paastoarvo tuotti ongelmia, enkä saanut sitä ruokavaliolla korjattua. Insuliinilla on hoitunut.

Onnea raskaaksi tuloon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että ensimmäinen kerta kun sain asiallisia vastauksia kysymyksiini vauvapalstalla.. ja suurkiitos niistä! :) Todennäköisesti tulee insuliinihoito raakauden ajaksi niinkun aiemmissakin, mutta nykyisille arvoilleni kiitos, taidamme lennättää toiveemme pikkuisesta ilmoille! :)

Ap

Vierailija
4/4 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy täällä järkevääkin porukkaa, asialliset vaan hukkuu niin nopeasti noihin möykkääjien hyökkäyksiin :)

Pärjäät varmasti hyvin diabeteksen hoidossa raskauden aikana etenkin kun on jo kokemuksta. Tukea ja apua on tarjolla. 

Peukut pystyyn että vauva ilmoittaa tulostaan pian :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän