Aiotko matkustaa yli maakuntarajojen jouluna?
Aiotko jättää tietoisesti noudattamatta matkustamiseen liittyviä koronarajoituksia ja matkata joulun viettoon toisen maakunnan tai sairaanhoitopiirin alueelle?
Jos aiot, miksi? Perustele, miksi juuri sinun ei tarvitse suosituksia noudattaa?
Kommentit (39)
Jos ovesta ulos lähden jouluna, menen lähimetsään kävelemään. Eikä siellä ole nykyisin enää edes paikkakuntien rajaa.
Yksi tytär tulee naapurimaakunnasta kotiin jouluksi, muuttokuorman kanssa. (Mihinkähän ne tavarat taas laitetaan?)
Aion. Ei se korona maakunnan rajalla tartu.
En. Mutta joka ikinen työpäivä aion.
En aio, kun en täältä maakunnasta poistu muutenkaan juuri koskaan rajojen ulkopuolelle. En tosin aio nähdä edes samassa maakunnassa asuvia sukulaisia tai ystäviä, vaan ollaan oman perheen kesken.
Kyllä, tarkoitus on :)
Viime viikonloppuna ylitin kolme maakuntarajaa :o
Vierailija kirjoitti:
Tapaninpäivänä lähdemme autojunalla Lappiin. Vuokramökki oman perheen kanssa.
Olen töissä koulussa Helsingissä ja minulle on kohta vuosi jankutettu, että korona ei ole riski. Ei vaikka olen lähikontaktissa kymmenien lasten ja työkavereiden kanssa päivän aikana.
On hitusen vaikea nähdä, mikä tuossa reissussa sen tekee, jos kerta tuo työni ei ole vaarallista.
Jos kouluista ja opettajista ja niiden terveydestä välitettäisiin, niin ehkä näkisin tuon matkankin toisin.
Siinäpä meillä oikea joulumarttyyri.
Aiomme. Ja aiomme käydä pari kertaa abc:lla vessassa matkan varrella.
Matkaeväät ja muut ruuat otamme kotoa mukaan. Ohjelmassa on on kuusen hakua ja pulkkamäkeä, ehkä luistelemaan jos on jäät kunnossa. Suvulle ei olla kerrottu eikä kerrota että olemme siellä päin.
Paluumatkalla varmaaan täytyy kauppaan poiketa.
Ei pää kestä jos koululainen kökkii 4-5 vko etäkouluineen kotona etelän mustassa ja pimeässä talvessa. Töissä on käyty, pienet työyhteisöt, lapsen harrastus loppunut kuun alussa, muuten oltu omissa oloissamme ja tilattu ruuatkin kotiin koko syksyn.
Tavallaan, sukulainen asuu 5 km:n päässä mutta maakunta on meillä eri:D
Matkustan yli 500km Etelä-Suomeen. En halua viettää joulua yksin.
Tottakai. Pitää mennä mutsia moikkaamaan jouluna ja yhteinen jouluateria. Sen verran jo ikää, että toista joulua ei välttämättä enää tule. Mielummin otamme tietoisen riskin koronasta, jonka toki voi saada todennäköisesti jostain muualtakin kuin oireettomasta lähisukulaiselta.
Juu. Menen isän ja äidin luo kuten joka ikinen joulu enkä näe mitään väärää siinä. Ajan suoraan heidän kotiin joka sijaitsee metsän keskellä ja suoraan sieltä omaan kotiini. En tapaa vapaa-ajalla muita ihmisiä ja käyn kaupassa pari kertaa viikossa. Omalta osaltani olen tehnyt riittävästi.
No jos asiakkaat muualle kyydin tilaa, niin aioin.
terv, taksikuski.
Kyllä aion.Matkustan Turusta Helsinkiin aattona nautiskelemaan eri juomista eri kuppiloissa tuntemattomassa seurassa josta toivottavasti löydän myös majapaikan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aion.Matkustan Turusta Helsinkiin aattona nautiskelemaan eri juomista eri kuppiloissa tuntemattomassa seurassa josta toivottavasti löydän myös majapaikan.
Mulla sama, mutta Vantaalta Turkuun. Olisiko suositella Turun keskustassa hyviä ravintoloita jouluaattona, jossa olisi vähän varttuneenpaa naisväkeä (ikä n. 30-50) ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, mutta Vantaalta Turkuun. Olisiko suositella Turun keskustassa hyviä ravintoloita jouluaattona, jossa olisi vähän varttuneenpaa naisväkeä (ikä n. 30-50) ?
En ole tutkinut vielä mitkä paikat pitävät aattona ovensa auki,mutta iloiset ihmiset löytävät aina toisensa.Eikö vain?Tietysti on nämä kirotut aukioloajat mutta uskon vahvasti että päädymme aattona molemmat tahoillamme hyvään seuraan hyville jatkoille tai jotain sellaista.Aikaisin vain pitää aloittaa kun tehokkaita tunteja on niin vähän!
Kyllä, haen tyttären joulunviettoon. Ollaan kaikki tehty etätöitä marraskuun alusta, tilattu ruoat kotiin tai noudettu kaupan noutopisteeltä, ja ulkoiltu. Ei siis riekkumista missään, eikä ylimääräisiä kontakteja (noutopisteellä tavarat suoraan takakonttiin). Lisäksi matka ajetaan omalla autolla pysähtymättä mihinkään - vajaan tunnin matkasta selviää ilman taukoja. Joulun jälkeen jatketaan samalla mallilla. Riski lienee aika lailla olematon.
Aion. Noudatan suositusten suhteen omaa harkintaani, koska kaikki koronan ehkäisemiseksi tehtävät toimet on nähtävästi jätetty puhtaasti kansalaisten oman harkinnan varaan. Hallitus ei näytä ottavan tilannetta vakavasti, joten turha kuvitella hallintoalamaistenkaan sitä tekevän