Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko matkustaa yli maakuntarajojen jouluna?

Vierailija
30.11.2020 |

Aiotko jättää tietoisesti noudattamatta matkustamiseen liittyviä koronarajoituksia ja matkata joulun viettoon toisen maakunnan tai sairaanhoitopiirin alueelle?
Jos aiot, miksi? Perustele, miksi juuri sinun ei tarvitse suosituksia noudattaa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, anoppi asuu samalla tontilla perheineen.

Vierailija
2/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, Mutta en olisi matkustanut muutenkaan kotoani mihinkään. Jos reissuun jouluna lähdetään se tehdään ulkomaille eikä minnekään Perä-Seinäjoelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua, mutta omalle erämökille lähden jos sinne tulee joululomani ajaksi tarpeeksi lunta.

Vierailija
4/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta kotoani mihinkään tänä vuonna. Joulunvietto tapahtuu erittäin pienimuotoisesti muutenkin. Hyvä vain ettei tarvi leipoa niska limassa piparkakkuja jne iltatolkulla.

Olen aiemmin leiponut koko suvun piparkakut. Nyt tietenkään ei kannata mitään syötäviä kenellekään omin käsin leipoa tai pakata.

Vierailija
5/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ihan normaalisti olen yksin kotona. Ei ole tullut vuosiin vietettyä joulua.

Vierailija
6/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion. Lähisuku asuu tuossa naapurikunnassa, joka kuuluu eri maakuntaan.

En koe olevani rikkuri saati rikollinen. Suhaan tuota 20 km väliä aika usein muulloinkin, ei vain jouluna.

Vierailija
7/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Omien iäkkäiden vanhempieni luo toiselle puolelle Suomea. Äiti on vammautunut ja isällä on alzheimerin tauti. Jouluna minulla on lomaa, joten silloin pystyn matkustamaan heidän luokseen. Teen siellä kotitöitä, joista vanhempani eivät enää suoriudu ja olen heidän seuranaan, kun aivan liian harvoin ehdin siellä käydä.

Vierailija
8/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei lahjoja eikä sukujoulua.

Vierailija
9/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Vierailija
10/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Savosta Etelä-Savoon jos tilanne ei tästä pahemmaksi siihen mennessä muutu.

Vierailija
11/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion, peräti kahdesti. Mökki on kyllä samassa maakunnassa ja sairaanhoitopiirissä kuin kotikin, mutta tie sinne koukkaa naapurimaakunnan ja toisen sairaanhoitopiirin kautta.

Vierailija
12/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaninpäivänä lähdemme autojunalla Lappiin. Vuokramökki oman perheen kanssa.

Olen töissä koulussa Helsingissä ja minulle on kohta vuosi jankutettu, että korona ei ole riski. Ei vaikka olen lähikontaktissa kymmenien lasten ja työkavereiden kanssa päivän aikana.

On hitusen vaikea nähdä, mikä tuossa reissussa sen tekee, jos kerta tuo työni ei ole vaarallista.

Jos kouluista ja opettajista ja niiden terveydestä välitettäisiin, niin ehkä näkisin tuon matkankin toisin.

Vierailija
13/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen Suomeen ja matkustan ainakin viiden maakunnan alueella.

Vierailija
14/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on puoli Suomea jo leviämisvaiheessa, eiköhän tilanne tasaannu jouluun mennessä. Levähtäneet alueet rauhoittuvat ja perustasolla kiihdytään.

Vierailija
15/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion matkustaa joulunviettoon toisen sairaanhoitopiirin alueelle. Ja vielä julkisilla. Ne onkin aivan täynnä siihen aikaan kun matkustan, saamme matkustaa kuin sillit purkissa! Kohta ne jouluntunnelmaa täynnä olevat koronajunat saapuvat landelle, pitäkää hatuista ja maskeistanne kiinni!

Vierailija
16/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asun Helsingissä ja muu perhe Varsinais-Suomessa.

Vierailija
17/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion matkustaa perheeni kanssa ruokineen lahjoineen omalle mökilleni, joten kenellekään ei aiheudu vaaraa.

Vierailija
18/39 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaninpäivänä lähdemme autojunalla Lappiin. Vuokramökki oman perheen kanssa.

Olen töissä koulussa Helsingissä ja minulle on kohta vuosi jankutettu, että korona ei ole riski. Ei vaikka olen lähikontaktissa kymmenien lasten ja työkavereiden kanssa päivän aikana.

On hitusen vaikea nähdä, mikä tuossa reissussa sen tekee, jos kerta tuo työni ei ole vaarallista.

Jos kouluista ja opettajista ja niiden terveydestä välitettäisiin, niin ehkä näkisin tuon matkankin toisin.

Ja Lapin paikalliset kiittävät sinua vuodenvaihteen jälkeen

Vierailija
19/39 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion käydä naapurimaakunnassa hautausmaalla.

Vierailija
20/39 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa toiseen maakuntaan vähän reilu 100 km niin tuskin se ketään haittaa jos ajelen sinne ja käyn kyläilemässä pienellä porukalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi