Aiotko matkustaa yli maakuntarajojen jouluna?
Aiotko jättää tietoisesti noudattamatta matkustamiseen liittyviä koronarajoituksia ja matkata joulun viettoon toisen maakunnan tai sairaanhoitopiirin alueelle?
Jos aiot, miksi? Perustele, miksi juuri sinun ei tarvitse suosituksia noudattaa?
Kommentit (39)
En, Mutta en olisi matkustanut muutenkaan kotoani mihinkään. Jos reissuun jouluna lähdetään se tehdään ulkomaille eikä minnekään Perä-Seinäjoelle.
En vietä joulua, mutta omalle erämökille lähden jos sinne tulee joululomani ajaksi tarpeeksi lunta.
En matkusta kotoani mihinkään tänä vuonna. Joulunvietto tapahtuu erittäin pienimuotoisesti muutenkin. Hyvä vain ettei tarvi leipoa niska limassa piparkakkuja jne iltatolkulla.
Olen aiemmin leiponut koko suvun piparkakut. Nyt tietenkään ei kannata mitään syötäviä kenellekään omin käsin leipoa tai pakata.
En, ihan normaalisti olen yksin kotona. Ei ole tullut vuosiin vietettyä joulua.
Kyllä aion. Lähisuku asuu tuossa naapurikunnassa, joka kuuluu eri maakuntaan.
En koe olevani rikkuri saati rikollinen. Suhaan tuota 20 km väliä aika usein muulloinkin, ei vain jouluna.
Kyllä. Omien iäkkäiden vanhempieni luo toiselle puolelle Suomea. Äiti on vammautunut ja isällä on alzheimerin tauti. Jouluna minulla on lomaa, joten silloin pystyn matkustamaan heidän luokseen. Teen siellä kotitöitä, joista vanhempani eivät enää suoriudu ja olen heidän seuranaan, kun aivan liian harvoin ehdin siellä käydä.
Pohjois-Savosta Etelä-Savoon jos tilanne ei tästä pahemmaksi siihen mennessä muutu.
Aion, peräti kahdesti. Mökki on kyllä samassa maakunnassa ja sairaanhoitopiirissä kuin kotikin, mutta tie sinne koukkaa naapurimaakunnan ja toisen sairaanhoitopiirin kautta.
Tapaninpäivänä lähdemme autojunalla Lappiin. Vuokramökki oman perheen kanssa.
Olen töissä koulussa Helsingissä ja minulle on kohta vuosi jankutettu, että korona ei ole riski. Ei vaikka olen lähikontaktissa kymmenien lasten ja työkavereiden kanssa päivän aikana.
On hitusen vaikea nähdä, mikä tuossa reissussa sen tekee, jos kerta tuo työni ei ole vaarallista.
Jos kouluista ja opettajista ja niiden terveydestä välitettäisiin, niin ehkä näkisin tuon matkankin toisin.
Tulen Suomeen ja matkustan ainakin viiden maakunnan alueella.
Tässähän on puoli Suomea jo leviämisvaiheessa, eiköhän tilanne tasaannu jouluun mennessä. Levähtäneet alueet rauhoittuvat ja perustasolla kiihdytään.
Aion matkustaa joulunviettoon toisen sairaanhoitopiirin alueelle. Ja vielä julkisilla. Ne onkin aivan täynnä siihen aikaan kun matkustan, saamme matkustaa kuin sillit purkissa! Kohta ne jouluntunnelmaa täynnä olevat koronajunat saapuvat landelle, pitäkää hatuista ja maskeistanne kiinni!
En. Asun Helsingissä ja muu perhe Varsinais-Suomessa.
Aion matkustaa perheeni kanssa ruokineen lahjoineen omalle mökilleni, joten kenellekään ei aiheudu vaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Tapaninpäivänä lähdemme autojunalla Lappiin. Vuokramökki oman perheen kanssa.
Olen töissä koulussa Helsingissä ja minulle on kohta vuosi jankutettu, että korona ei ole riski. Ei vaikka olen lähikontaktissa kymmenien lasten ja työkavereiden kanssa päivän aikana.
On hitusen vaikea nähdä, mikä tuossa reissussa sen tekee, jos kerta tuo työni ei ole vaarallista.
Jos kouluista ja opettajista ja niiden terveydestä välitettäisiin, niin ehkä näkisin tuon matkankin toisin.
Ja Lapin paikalliset kiittävät sinua vuodenvaihteen jälkeen
Aion käydä naapurimaakunnassa hautausmaalla.
Matkaa toiseen maakuntaan vähän reilu 100 km niin tuskin se ketään haittaa jos ajelen sinne ja käyn kyläilemässä pienellä porukalla.
En, anoppi asuu samalla tontilla perheineen.