Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä keski-ikäinen ja keskiluokkainen, mitä toivoisit lahjaksi?

Vierailija
30.11.2020 |

Mitä antaa lahjaksi keski-ikäiselle ja hyvässä työssä olevalle henkilölle? Mitä toivoisitte, mikä ilahduttaisi?

Haluaisin muistaa muutamaa minulle tärkeää henkilöä (toinen on mies ja toinen nainen), mutta tuntuu että heillä on jo kaikkea tarpeellista. En tunne kummankaan arkea niin hyvin, että tietäisin mikä siinä voisi olla hyödyksi/iloksi.

Nyt vielä täytyy hieman huomioida tätä koronaa, eli teatterit ja muut elämykselliset lahjat ei välttämättä ole niin hyviä ajatuksia. Saisiko täältä ideoita?

Budjetti esim n. 40-80 e/ lahja.

Kommentit (209)

Vierailija
181/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään,koska en tarvitse mitään.

Toivon että lahjaani menevä raha annettaisiin vaikka jollekkin vähävaraiselle perheelle lasten joululahjoihin.Tai eläinsuojeluun.

Samat ajatukset. Paketti hyvää teetä tai kahvia olisi tosin kiva, mutta mitään suurempaa en kaipaisi.

Vierailija
182/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitus suomalaisille eläinsuojeluyhdistyksille

Hyvesignalointia ja teeskentelyä 🙄 ”Tänäkin vuonna meidän perheen korttirahat menevät karvatassujen kolehtiin!” Ihan varmaan niin, laiskat ja ahneet paskat. Te mitään kortteja olisi koskaan lähettäneet. Mutta hyvesignalointi, sitä narsismi vaatii!

Vain paha ihminen on aito ja hyvä ihminen, kaikki muu on valheellista hyvesignalointia! Älkää koskaan yrittäkö tehdä mitään hyväksi tulkittavaa!

Nimenomaan. Joku kateellinen ja katkeroitunut pahanmielenkylväjä on nyt kaivanut esiin termin "hyvesignalointi". Koska siinä on vieras sana "hyve" ja vieraahko kirjain g, se kuulostaa hienolta ja siksi sillä voi lytätä ja haukkua muita ihmisiä.

Näissäkin tapauksissa, joissa ihmiset haluaisivat lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, pitäisi oikeasti laittaa rahaa suoraan tämän ilonpilaajan tilille, ettei kenellekään muulle tulisi hyvä mieli. Se olisi aitoa ja vilpitöntä.

Olen itsekkin joskus antanut tuollaisen jonkun vuohilahjan, mutta tajusin homman typeryyden kun sain itse sellaisen. Eihän se tunnu lahjalta! Se on tiedote siitä että se ihminen on lahjoittanut hyväntekeväisyyteen ja on sitä mieltä että minulla on jo liikaakin kaikkea. Siitä tulee ihan typerä olo.

Me olemme saaneet aikoinaan kaksi vuohea ja olomme ei ollut ollenkaan typerä, vaan saimme lastemme kanssa siitä pitkäksi aikaa hyvän ja monipuolisen keskusteluaiheen. Luettelin tuolla aikaisemmin jo muitakin vastaavia oikeasti hyviä ja joillekin tarpeellisia erilaisia lahjoja.

Jos saisin valita hankkiiko vaikka ystäväni minulle kilon verran suklaata, kympin viinipullon ja jotakin epämääräisiä kynttilöitä tai sitten tällä samalla rahalla vuohen jonnekin köyhään maahan, niin Vuohi olisi valintani ehdottomasti. Tottakai meidän perhe söisi ne suklaat, mutta emme niitä tarvitse oikeasti. Viinipullon varmaan kierrättäisimme eteenpäin ja kynttilät menisivät muiden kynttilöiden kanssa laatikkoon, josta voisi ottaa vaikka lumi/jäälyhtyyn kynttilän. Eli emme tekisi lahjuksilla yhtään mitään. Lahja ei siis lämmittäisi mieltä ollenkaan ja viikon päästä olisin jo unohtanut mikä suklaarasia se ystävältä tänä vuonna tulikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa kuuhun. 

Vierailija
184/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas konjakki kruunaa joulun.

Minä en juo konjakkia. Menisi kiertopn.

Tässä näkee, kuinka vaikea on lahjoja ostaa, jos on jo kaikkea, mitä itse tarvitsee

Haittaako se, jos se lahja menee kiertoon? Parhaita lahjoja ovat sellaiset, joille löytyy ottajia jos ei itseä satu miellyttämään. Konjakille löytyy aina ottajia, sen voi viedä viemisenä vaikka jollekin vanhemmalle sukulaiselle, joka ottaa sitä pienen siivun lääkkeeksi kerran päivässä tai nautiskelee kahvin kanssa.

Miksi pitäisi antaa sellainen lahja, jota toinen ei tarvitse? Miksi hänen pitäisi ilahtua viinapullosta, jos ei itse sitä edes juo ja hommana olisi sitten pistää se kiertoon?

Mielestäni joku kierrätettävä lahja ei ole siis ollenkaan mikä "parhain" lahja, vaan riesa ja täydellinen turhuus. Ei lahjan saaja ilahdu lahjasta ollenkaan, vaan tietää, että se on väen väkisillä keksitty lahja. Ainakin minua vain ärsyttäisi tuollainen asia.

Sitä paitsi viina on aina huono lahjaidea. Anna mielummin itsetehtyä viinimarjamehua.

Kukaan ei oikeasti tykkää noista itse tehdyistä mehuista. Kaikki Suomessa pakotetaan juomaan niitä lapsena ja aina ne on karvaan makuisia. Mutta hilloa voisin ottaa. Tai jotain leivonnaista. Tai vaikka ne pelkät jäiset marjat.

Itse tehty mustaviinimarjamehu on ihan parasta kun on kipeänä! Se maistuu kesältä ja ihanalta.

Vierailija
185/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoituksen hyväntekeväisyyteen, mieluiten kehitysmaiden tytöille. Alapeukkuja odotellessa.

feministien suorittamaa sukupuolisyrjintää

Vierailija
186/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti johonkin hoitoon, jalkahoito, hieronta tms. N49v.

Vierailija
187/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniit villasukat. Marimekon unikkomukit. Pitää vissiin tehdä ja ostaa itse nämä.

Terveyttä toivon paitsi itselleni niin kaikille läheisille ja kaikille suomalaisille! Terveyttäkin pitää itse hoitaa.

Ei kiitos Marimekkoa, EI VALMISTETA SUOMESSA :-(

Jos ois sauna, niin Jokipiin ( tai vastaava kotimainen ) pellavainen laudeliina + saunatyyny, vasta/vihta, kiukaalle "löylynhenki" + terva-/joulutuoksu - osa kestävää, osa kertakäyttötavaraa.

Muuten hyvä, mutta EI IKINÄ mitään karseita "tuoksuja"!! En oikeasti tunne yhtään ihmistä, joka tykkäisi jostakin terva- tai joulutuoksulemuista. Ne ovat kuvottavan hajuisia täydellisen turhia allergisten painajaisia ja kaikkien muidenkin ällöämiä turhakkeita.

Saunatyynyjä meillä on neljä, kiitos sukulaisten, erilaisia laudeliinoja ainakin kuuteen isoon saunaan ja muitakin kippoja ja kappoja saunassa on liikaa. Kesällä ihan itse oikeaan aikaan tehdyn saunavastan voisin ottaa.

Joulua edeltävän kunnon saunan ja kylppärin pesun voisin huolia.

Kirjoitin JOS OLIS SAUNA, se olisi MINUN toiveeni, sitähän Ap kysyi! Pidän myös tuoksuista, sinä et.

Eiköhän ne nyt myytävät saunavastat ole ihan oikeaa  aikaan ole tehtyjä, vaikkeivat lahjanantajan itsensä, tuskin tänään tehtyä vastaa haluaisin!

Toivomasi saunan ja kylppärin pesu eivät mahdu Ap:n 50-80 egen lahjabudjettiin.

Ap voisi mennä ihan itse pesemään ystäviensä saunat. Se olisi oikeasti kiva ja hyödyllinen juttu.

Tämä. Tämä olisi hyvän ystävän täydellinen lahja. Siitä olisi vain iloa ja hyötyä, sen muistaisi aina ja se maksaisi ap:lle lähinnä vain aikaa.

Saunan pesun jälkeen ystävykset voisivat mennä yhdessä saunaan. Sauna pitäisi lämmittää hyvin, reilusti yli 60 asteeseen, niin pöpötkään eivät siellä eläisi ja koronan voisi unohtaa hetkeksi.

Vierailija
188/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluisan lehden vuosikerta.

Vierailija
189/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoituksen hyväntekeväisyyteen, mieluiten kehitysmaiden tytöille. Alapeukkuja odotellessa.

feministien suorittamaa sukupuolisyrjintää

Setämiehen alitajuinen kompensaatioyritys hyväksikäytöstä tuo oli. Ei sen kummempaa. Ei enää ”muista” mitä työreissulla tapahtui.

Vierailija
190/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään koskaan tarvitse, olenhan näin vaatimaton ja hyväsydäminen! Ei mitään minulle, lauma vuohia ja muita sorkkaeläimiä kehitysmaihin, minä pärjään kyllä leivänkannikalla, olenhan niin paljon jo saanut ja aina muita vain ajatellut. Älkää tänne katsoko, katsokaa Afrikkaan, olen jo lähes näkymätönkin.

Vierailija
191/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluisan lehden vuosikerta.

Tämä olisi hyvä, tosin lukemani lehden vuosikertaa ei saa kovin halvalla. Puoli vuotta lähtisi kyllä.

Vierailija
192/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle on nykyään vaikea ostaa mitään tavaraa, kun useimmilla on jo suunnilleen kaikkea. Ja ainakin itse haluan sellaisia juttuja, että ei niitä oikein noin vain osaa ostaa, siis vaikka jotain koruja. Tykkään kaikesta käsintehdystä, joten ehkä sitten lahjakortti jonkun käsityöläisen putiikkiin. Ja sitten tietysti lahjakortti johonkin ihanaan hoitoon, kasvo- tai jalkahoitoon, hierontaan, aromaterapiaan tms. Kävin jokin aika sitten äänimaljahoidossa, voi miten ihanaa! Siihen voisin mennä vaikka joka viikko. Eli lahjakortti äänimaljahoitoon olisi varmaan ykköstoive.

Vierailija
193/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hieronta, kirja, herkkuja..

Vierailija
194/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaa. Tolla saa sitä 30 minuuttia.

Vierailija
195/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvesignalointia ja teeskentelyä 🙄 ”Tänäkin vuonna meidän perheen korttirahat menevät karvatassujen kolehtiin!” Ihan varmaan niin, laiskat ja ahneet paskat. Te mitään kortteja olisi koskaan lähettäneet. Mutta hyvesignalointi, sitä narsismi vaatii!

Vain paha ihminen on aito ja hyvä ihminen, kaikki muu on valheellista hyvesignalointia! Älkää koskaan yrittäkö tehdä mitään hyväksi tulkittavaa!

Nimenomaan. Joku kateellinen ja katkeroitunut pahanmielenkylväjä on nyt kaivanut esiin termin "hyvesignalointi". Koska siinä on vieras sana "hyve" ja vieraahko kirjain g, se kuulostaa hienolta ja siksi sillä voi lytätä ja haukkua muita ihmisiä.

Näissäkin tapauksissa, joissa ihmiset haluaisivat lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, pitäisi oikeasti laittaa rahaa suoraan tämän ilonpilaajan tilille, ettei kenellekään muulle tulisi hyvä mieli. Se olisi aitoa ja vilpitöntä.

Olen itsekkin joskus antanut tuollaisen jonkun vuohilahjan, mutta tajusin homman typeryyden kun sain itse sellaisen. Eihän se tunnu lahjalta! Se on tiedote siitä että se ihminen on lahjoittanut hyväntekeväisyyteen ja on sitä mieltä että minulla on jo liikaakin kaikkea. Siitä tulee ihan typerä olo.

Me olemme saaneet aikoinaan kaksi vuohea ja olomme ei ollut ollenkaan typerä, vaan saimme lastemme kanssa siitä pitkäksi aikaa hyvän ja monipuolisen keskusteluaiheen. Luettelin tuolla aikaisemmin jo muitakin vastaavia oikeasti hyviä ja joillekin tarpeellisia erilaisia lahjoja.

Jos saisin valita hankkiiko vaikka ystäväni minulle kilon verran suklaata, kympin viinipullon ja jotakin epämääräisiä kynttilöitä tai sitten tällä samalla rahalla vuohen jonnekin köyhään maahan, niin Vuohi olisi valintani ehdottomasti. Tottakai meidän perhe söisi ne suklaat, mutta emme niitä tarvitse oikeasti. Viinipullon varmaan kierrättäisimme eteenpäin ja kynttilät menisivät muiden kynttilöiden kanssa laatikkoon, josta voisi ottaa vaikka lumi/jäälyhtyyn kynttilän. Eli emme tekisi lahjuksilla yhtään mitään. Lahja ei siis lämmittäisi mieltä ollenkaan ja viikon päästä olisin jo unohtanut mikä suklaarasia se ystävältä tänä vuonna tulikaan.

Minustakin ihan kiva jos ystäväni lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, mutta miksi siitä pitää minulle kertoa?

Vierailija
196/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä viini.

Vierailija
197/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsalamppu että nään rämpiä pimeässä metsässä

Vierailija
198/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas konjakki kruunaa joulun.

Minä en juo konjakkia. Menisi kiertopn.

Tässä näkee, kuinka vaikea on lahjoja ostaa, jos on jo kaikkea, mitä itse tarvitsee

Haittaako se, jos se lahja menee kiertoon? Parhaita lahjoja ovat sellaiset, joille löytyy ottajia jos ei itseä satu miellyttämään. Konjakille löytyy aina ottajia, sen voi viedä viemisenä vaikka jollekin vanhemmalle sukulaiselle, joka ottaa sitä pienen siivun lääkkeeksi kerran päivässä tai nautiskelee kahvin kanssa.

Miksi pitäisi antaa sellainen lahja, jota toinen ei tarvitse? Miksi hänen pitäisi ilahtua viinapullosta, jos ei itse sitä edes juo ja hommana olisi sitten pistää se kiertoon?

Mielestäni joku kierrätettävä lahja ei ole siis ollenkaan mikä "parhain" lahja, vaan riesa ja täydellinen turhuus. Ei lahjan saaja ilahdu lahjasta ollenkaan, vaan tietää, että se on väen väkisillä keksitty lahja. Ainakin minua vain ärsyttäisi tuollainen asia.

Sitä paitsi viina on aina huono lahjaidea. Anna mielummin itsetehtyä viinimarjamehua.

Kukaan ei oikeasti tykkää noista itse tehdyistä mehuista. Kaikki Suomessa pakotetaan juomaan niitä lapsena ja aina ne on karvaan makuisia. Mutta hilloa voisin ottaa. Tai jotain leivonnaista. Tai vaikka ne pelkät jäiset marjat.

Itse tehty mustaviinimarjamehu on ihan parasta kun on kipeänä! Se maistuu kesältä ja ihanalta.

Maistuu just samalta kuin se kaupan eikä sitä kukaan juo muulloin kuin kipeänä. Aina muulloin kummasti keksii jotain mikä on parempaa.

Vierailija
199/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin ihan kiva jos ystäväni lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, mutta miksi siitä pitää minulle kertoa?

Koska hyvesignalointi. Pyytettömyys ei ole keskiluokan hyve. Myös hyväntekeväisyydedtä pitää hyötyä - edes maineen verran.

Vierailija
200/209 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakasuklaa, luomuviini, luomukahvi tai -tee, luomupähkinät ja -kuivahedelmät. Villasukat. Lahjakortit hemmotteluhoitoihin, vyöhykehoitoon, reikiin, tarot-tulkintaan, johonkin kauneushoitoon tai vaikka johonkin hyvään ruokaravintolaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi