Sinä keski-ikäinen ja keskiluokkainen, mitä toivoisit lahjaksi?
Mitä antaa lahjaksi keski-ikäiselle ja hyvässä työssä olevalle henkilölle? Mitä toivoisitte, mikä ilahduttaisi?
Haluaisin muistaa muutamaa minulle tärkeää henkilöä (toinen on mies ja toinen nainen), mutta tuntuu että heillä on jo kaikkea tarpeellista. En tunne kummankaan arkea niin hyvin, että tietäisin mikä siinä voisi olla hyödyksi/iloksi.
Nyt vielä täytyy hieman huomioida tätä koronaa, eli teatterit ja muut elämykselliset lahjat ei välttämättä ole niin hyviä ajatuksia. Saisiko täältä ideoita?
Budjetti esim n. 40-80 e/ lahja.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit villasukat. Marimekon unikkomukit. Pitää vissiin tehdä ja ostaa itse nämä.
Terveyttä toivon paitsi itselleni niin kaikille läheisille ja kaikille suomalaisille! Terveyttäkin pitää itse hoitaa.
Ei kiitos Marimekkoa, EI VALMISTETA SUOMESSA :-(
Jos ois sauna, niin Jokipiin ( tai vastaava kotimainen ) pellavainen laudeliina + saunatyyny, vasta/vihta, kiukaalle "löylynhenki" + terva-/joulutuoksu - osa kestävää, osa kertakäyttötavaraa.
Muuten hyvä, mutta EI IKINÄ mitään karseita "tuoksuja"!! En oikeasti tunne yhtään ihmistä, joka tykkäisi jostakin terva- tai joulutuoksulemuista. Ne ovat kuvottavan hajuisia täydellisen turhia allergisten painajaisia ja kaikkien muidenkin ällöämiä turhakkeita.
Saunatyynyjä meillä on neljä, kiitos sukulaisten, erilaisia laudeliinoja ainakin kuuteen isoon saunaan ja muitakin kippoja ja kappoja saunassa on liikaa. Kesällä ihan itse oikeaan aikaan tehdyn saunavastan voisin ottaa.
Joulua edeltävän kunnon saunan ja kylppärin pesun voisin huolia.
Kirjoitin JOS OLIS SAUNA, se olisi MINUN toiveeni, sitähän Ap kysyi! Pidän myös tuoksuista, sinä et.
Eiköhän ne nyt myytävät saunavastat ole ihan oikeaa aikaan ole tehtyjä, vaikkeivat lahjanantajan itsensä, tuskin tänään tehtyä vastaa haluaisin!
Toivomasi saunan ja kylppärin pesu eivät mahdu Ap:n 50-80 egen lahjabudjettiin.
MIKSI HUUDAT?
KOSKA VOIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit villasukat. Marimekon unikkomukit. Pitää vissiin tehdä ja ostaa itse nämä.
Terveyttä toivon paitsi itselleni niin kaikille läheisille ja kaikille suomalaisille! Terveyttäkin pitää itse hoitaa.
Ei kiitos Marimekkoa, EI VALMISTETA SUOMESSA :-(
Jos ois sauna, niin Jokipiin ( tai vastaava kotimainen ) pellavainen laudeliina + saunatyyny, vasta/vihta, kiukaalle "löylynhenki" + terva-/joulutuoksu - osa kestävää, osa kertakäyttötavaraa.
Muuten hyvä, mutta EI IKINÄ mitään karseita "tuoksuja"!! En oikeasti tunne yhtään ihmistä, joka tykkäisi jostakin terva- tai joulutuoksulemuista. Ne ovat kuvottavan hajuisia täydellisen turhia allergisten painajaisia ja kaikkien muidenkin ällöämiä turhakkeita.
Saunatyynyjä meillä on neljä, kiitos sukulaisten, erilaisia laudeliinoja ainakin kuuteen isoon saunaan ja muitakin kippoja ja kappoja saunassa on liikaa. Kesällä ihan itse oikeaan aikaan tehdyn saunavastan voisin ottaa.
Joulua edeltävän kunnon saunan ja kylppärin pesun voisin huolia.
Kirjoitin JOS OLIS SAUNA, se olisi MINUN toiveeni, sitähän Ap kysyi! Pidän myös tuoksuista, sinä et.
Eiköhän ne nyt myytävät saunavastat ole ihan oikeaa aikaan ole tehtyjä, vaikkeivat lahjanantajan itsensä, tuskin tänään tehtyä vastaa haluaisin!
Toivomasi saunan ja kylppärin pesu eivät mahdu Ap:n 50-80 egen lahjabudjettiin.
Ap voisi mennä ihan itse pesemään ystäviensä saunat. Se olisi oikeasti kiva ja hyödyllinen juttu.
Suikkari. Se on henkilökohtainen ja keskiluokkainen.
Vierailija kirjoitti:
Suikkari. Se on henkilökohtainen ja keskiluokkainen.
JA MENEE BUDJETTIIN!
Hyvä punkkupullo, shampanjapullo tai laadukasta suklaata, ei missään tapauksessa mitään romua.
Mä kasaan sellaisen kivan tervehdys-herkkukorin läheisimmille ystävilleni. Hyviä konvehteja, kahveja /parempaa teetä, jotain öljyä tai eksoottisempaa maustetta, hyvää viiniä tai kuohuvaa, joku kaunis kukka kauniissa ruukussa mukaan, tai jotain tyylikkäämpää pientä esinettä/joulukoristetta/voidetta/henkilöön liittyvää juttua. Kovasti ovat tykänneet, ei jää kamalasti tavaraa nurkkiin noin eikä herkut ole liian kummallisia että ne tulisi käytettyäkin. :)
Tunkekaa nyt oikeasti perseeseenne ne yllärikorit! Ne ovat kauheita 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukas konjakki kruunaa joulun.
Minä en juo konjakkia. Menisi kiertopn.
Tässä näkee, kuinka vaikea on lahjoja ostaa, jos on jo kaikkea, mitä itse tarvitseeHaittaako se, jos se lahja menee kiertoon? Parhaita lahjoja ovat sellaiset, joille löytyy ottajia jos ei itseä satu miellyttämään. Konjakille löytyy aina ottajia, sen voi viedä viemisenä vaikka jollekin vanhemmalle sukulaiselle, joka ottaa sitä pienen siivun lääkkeeksi kerran päivässä tai nautiskelee kahvin kanssa.
Miksi pitäisi antaa sellainen lahja, jota toinen ei tarvitse? Miksi hänen pitäisi ilahtua viinapullosta, jos ei itse sitä edes juo ja hommana olisi sitten pistää se kiertoon?
Mielestäni joku kierrätettävä lahja ei ole siis ollenkaan mikä "parhain" lahja, vaan riesa ja täydellinen turhuus. Ei lahjan saaja ilahdu lahjasta ollenkaan, vaan tietää, että se on väen väkisillä keksitty lahja. Ainakin minua vain ärsyttäisi tuollainen asia.
Sitä paitsi viina on aina huono lahjaidea. Anna mielummin itsetehtyä viinimarjamehua.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä punkkupullo, shampanjapullo tai laadukasta suklaata, ei missään tapauksessa mitään romua.
Oletko juoppo? Tai läski?
Vierailija kirjoitti:
Tunkekaa nyt oikeasti perseeseenne ne yllärikorit! Ne ovat kauheita 😳
Samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko juoppo? Tai läski?
No arvaa vaan. ”Ei mitään tavaraa, mutta sokeria ja viinaa tänne!” Saatika sitten nuo ”herkkukorien kasaajat”! Lohduttomia ihmisvuoria.
Lahjakortti johonkin luontaishoitoon, kelpaisi esim. turvehoito, intialainen päähieronta, mikä tahansa energiahoito, jäsenkorjaus, vyöhyketerapia, kuumakivihieronta. Myös kasvohoito kelpaisi, kunhan kosmetologi käyttää jotain hyvää luonnonkosmetiikkasarjaa. Sitten kelpaisi lahjakortti kirjakauppaan tai sisustuskauppaan, joka myy laadukasta tavaraa, ei mitään "leikistiwanhaakiinalaistapaskaa".
Yksi läheiseni, jolla on jo kaikkea tai ainakin tarkka maku sen suhteen mitä ei vielä ole, toivoi lahjakorttia Prismaan, kun työporukka kyseli, mitä voisivat antaa väitöslahjaksi. Niin että ehdotan sitä, toki K-kauppa / Lidl käy myös. Useimmilla ei ole ruokaa loppuelämäkseen.
(Tosin tähänkin varmaan tulee joku kertomaan, että ärsyttäisi, koska ei koskaan tarvitse näistä kaupoista mitään ja lahjan kiertoon laittaminen on niin kamalan raskasta ja vaikeaa:'D)
Suklaata, viiniä, villasukat tai jotain muuta itse neulottua (hillityn väristä), tai jos lapsilta jotain niin itse tehty lintulauta olisi aika pop.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti johonkin luontaishoitoon, kelpaisi esim. turvehoito, intialainen päähieronta, mikä tahansa energiahoito, jäsenkorjaus, vyöhyketerapia, kuumakivihieronta. Myös kasvohoito kelpaisi, kunhan kosmetologi käyttää jotain hyvää luonnonkosmetiikkasarjaa. Sitten kelpaisi lahjakortti kirjakauppaan tai sisustuskauppaan, joka myy laadukasta tavaraa, ei mitään "leikistiwanhaakiinalaistapaskaa".
Yök yök yök ja yök. Yök ja yrjö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök yök yök ja yök. Yök ja yrjö.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukas konjakki kruunaa joulun.
Minä en juo konjakkia. Menisi kiertopn.
Tässä näkee, kuinka vaikea on lahjoja ostaa, jos on jo kaikkea, mitä itse tarvitseeHaittaako se, jos se lahja menee kiertoon? Parhaita lahjoja ovat sellaiset, joille löytyy ottajia jos ei itseä satu miellyttämään. Konjakille löytyy aina ottajia, sen voi viedä viemisenä vaikka jollekin vanhemmalle sukulaiselle, joka ottaa sitä pienen siivun lääkkeeksi kerran päivässä tai nautiskelee kahvin kanssa.
Miksi pitäisi antaa sellainen lahja, jota toinen ei tarvitse? Miksi hänen pitäisi ilahtua viinapullosta, jos ei itse sitä edes juo ja hommana olisi sitten pistää se kiertoon?
Mielestäni joku kierrätettävä lahja ei ole siis ollenkaan mikä "parhain" lahja, vaan riesa ja täydellinen turhuus. Ei lahjan saaja ilahdu lahjasta ollenkaan, vaan tietää, että se on väen väkisillä keksitty lahja. Ainakin minua vain ärsyttäisi tuollainen asia.
Sitä paitsi viina on aina huono lahjaidea. Anna mielummin itsetehtyä viinimarjamehua.
Kukaan ei oikeasti tykkää noista itse tehdyistä mehuista. Kaikki Suomessa pakotetaan juomaan niitä lapsena ja aina ne on karvaan makuisia. Mutta hilloa voisin ottaa. Tai jotain leivonnaista. Tai vaikka ne pelkät jäiset marjat.
Tämä on negatiivisuudessaan jo hauska ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitus suomalaisille eläinsuojeluyhdistyksille
Hyvesignalointia ja teeskentelyä 🙄 ”Tänäkin vuonna meidän perheen korttirahat menevät karvatassujen kolehtiin!” Ihan varmaan niin, laiskat ja ahneet paskat. Te mitään kortteja olisi koskaan lähettäneet. Mutta hyvesignalointi, sitä narsismi vaatii!
Vain paha ihminen on aito ja hyvä ihminen, kaikki muu on valheellista hyvesignalointia! Älkää koskaan yrittäkö tehdä mitään hyväksi tulkittavaa!
Nimenomaan. Joku kateellinen ja katkeroitunut pahanmielenkylväjä on nyt kaivanut esiin termin "hyvesignalointi". Koska siinä on vieras sana "hyve" ja vieraahko kirjain g, se kuulostaa hienolta ja siksi sillä voi lytätä ja haukkua muita ihmisiä.
Näissäkin tapauksissa, joissa ihmiset haluaisivat lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, pitäisi oikeasti laittaa rahaa suoraan tämän ilonpilaajan tilille, ettei kenellekään muulle tulisi hyvä mieli. Se olisi aitoa ja vilpitöntä.
Olen itsekkin joskus antanut tuollaisen jonkun vuohilahjan, mutta tajusin homman typeryyden kun sain itse sellaisen. Eihän se tunnu lahjalta! Se on tiedote siitä että se ihminen on lahjoittanut hyväntekeväisyyteen ja on sitä mieltä että minulla on jo liikaakin kaikkea. Siitä tulee ihan typerä olo.
MIKSI HUUDAT?