Sinä keski-ikäinen ja keskiluokkainen, mitä toivoisit lahjaksi?
Mitä antaa lahjaksi keski-ikäiselle ja hyvässä työssä olevalle henkilölle? Mitä toivoisitte, mikä ilahduttaisi?
Haluaisin muistaa muutamaa minulle tärkeää henkilöä (toinen on mies ja toinen nainen), mutta tuntuu että heillä on jo kaikkea tarpeellista. En tunne kummankaan arkea niin hyvin, että tietäisin mikä siinä voisi olla hyödyksi/iloksi.
Nyt vielä täytyy hieman huomioida tätä koronaa, eli teatterit ja muut elämykselliset lahjat ei välttämättä ole niin hyviä ajatuksia. Saisiko täältä ideoita?
Budjetti esim n. 40-80 e/ lahja.
Kommentit (209)
Toivon, että kukaan ei osta mitään tavaraa. Ostan mieluummin itse kuppini ja kipponi sekä vaatteet ja muut tekstiilit. Joku herkullinen syötävä tai juotava on hyvä lahja ja sitäkin riittää pieni määrä.
Naiselle lahjakortti kirjakauppaan tai hemmotteluhoitoon,
miehelle vaikkapa urheiluliikkeeseen, musiikki- tai metsästysliikkeeseen, kirjakauppaan tms. mistä nyt sattuu pitämään
Rauhaa ja hiljaisuutta. Aikaa. Lomaa.
Toisen seura riittäisi. Mutta sitäkään en saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit villasukat. Marimekon unikkomukit. Pitää vissiin tehdä ja ostaa itse nämä.
Terveyttä toivon paitsi itselleni niin kaikille läheisille ja kaikille suomalaisille! Terveyttäkin pitää itse hoitaa.
Ei kiitos Marimekkoa, EI VALMISTETA SUOMESSA :-(
Jos ois sauna, niin Jokipiin ( tai vastaava kotimainen ) pellavainen laudeliina + saunatyyny, vasta/vihta, kiukaalle "löylynhenki" + terva-/joulutuoksu - osa kestävää, osa kertakäyttötavaraa.
Muuten hyvä, mutta EI IKINÄ mitään karseita "tuoksuja"!! En oikeasti tunne yhtään ihmistä, joka tykkäisi jostakin terva- tai joulutuoksulemuista. Ne ovat kuvottavan hajuisia täydellisen turhia allergisten painajaisia ja kaikkien muidenkin ällöämiä turhakkeita.
Saunatyynyjä meillä on neljä, kiitos sukulaisten, erilaisia laudeliinoja ainakin kuuteen isoon saunaan ja muitakin kippoja ja kappoja saunassa on liikaa. Kesällä ihan itse oikeaan aikaan tehdyn saunavastan voisin ottaa.
Joulua edeltävän kunnon saunan ja kylppärin pesun voisin huolia.
Vierailija kirjoitti:
miehelle vaikkapa urheiluliikkeeseen, musiikki- tai metsästysliikkeeseen, kirjakauppaan tms. mistä nyt sattuu pitämään
Ei. Yök. Turhia.
Ruoka ja juoma on parhaita lahjoja. Jos tietää että toinen tykkää kokkailla, niin upea lahja olisi esim. kokoelma jotain erikoisempia aasialaisia mausteita, joita ei saa perus marketista, ja niiden oheen koottuna hyviä reseptejä. Ja siihen kylkeen myös jotain valmista syötävää ja juotavaa.
Siivouslahjakortti sellaiselle, joka ei jo käytä siivoojan palveluita.
Jo sana ”hemmotteluhoito” on oikeasti niin kuvottava, että meinaan saada raivokohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että kukaan ei osta mitään tavaraa. Ostan mieluummin itse kuppini ja kipponi sekä vaatteet ja muut tekstiilit. Joku herkullinen syötävä tai juotava on hyvä lahja ja sitäkin riittää pieni määrä.
Täsmälleen näin. Naapurin mummo toi meille kerran pienen vadillisen itse tekemiään vielä lähes kuumia karjalanpiirakoita ja ne olivat ihan älyttömän hyviä. Niitä muistelen vieläkin, vaikka mummo on ollut vainaa jo yli 20 vuotta. Turhia lahjoja en taas muista ollenkaan, en edes viime vuonna saatuja. Kannattaa muistaa tämä asia ennen kuin lähtee mitään hankkimaan. Jos toiselle lahjus on ihan se ja sama, niin sen voi jättää antamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka ja juoma on parhaita lahjoja. Jos tietää että toinen tykkää kokkailla, niin upea lahja olisi esim. kokoelma jotain erikoisempia aasialaisia mausteita, joita ei saa perus marketista, ja niiden oheen koottuna hyviä reseptejä. Ja siihen kylkeen myös jotain valmista syötävää ja juotavaa.
Minä loukkaantuisin noin persoonattomasta lahjasta. Samoin kukista - vaikka ne sitten olis käyty hakemassa sieltä kaupungin kalleimmasta kukkaliikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Jo sana ”hemmotteluhoito” on oikeasti niin kuvottava, että meinaan saada raivokohtauksen.
Niin minunkin mielestä! Siitä nousee karvat pystyyn heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä loukkaantuisin noin persoonattomasta lahjasta. Samoin kukista - vaikka ne sitten olis käyty hakemassa sieltä kaupungin kalleimmasta kukkaliikkeestä.
Miten se on persoonatonta, jos tietää toisen tykkäävän kokkailusta ja antaa hänelle siihen aihepiiriin liittyvän lahjan?
Mitä sinulle pitäisi ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehelle vaikkapa urheiluliikkeeseen, musiikki- tai metsästysliikkeeseen, kirjakauppaan tms. mistä nyt sattuu pitämäänEi. Yök. Turhia.
Lahjakortit ovat aika turhia. Jos on jo kaikkea ja rahaakin, niin mitä järkeä on antaa lahjakorttia.
Ymmärrän, että köyhemmälle lahjakortti en eri juttu. Se mahdollistaa palvelun tai tavaran, mihin hänellä ei ole varaa
Mutta 80 euron lahjakortti kirjakauppaan. Hmmm. Mitä sillä tekisi. Keskituloisella varmaan on varaa ostaa se 30 stephen kingi, jos haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on persoonatonta, jos tietää toisen tykkäävän kokkailusta ja antaa hänelle siihen aihepiiriin liittyvän lahjan?
Jotakin henkilökohtaista - tai olla ostamatta ollenkaan. Harvempi meistä kaipaa ”puolitutuilta” näennäismuistamisia.
Näyttävä kukkakori. Kuka nyt ei kukista tykkää!
Vierailija kirjoitti:
Näyttävä kukkakori. Kuka nyt ei kukista tykkää!
Minä. Kukkakori olisi totaalisen arsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotakin henkilökohtaista - tai olla ostamatta ollenkaan. Harvempi meistä kaipaa ”puolitutuilta” näennäismuistamisia.
Tuo on niin totta, mielummin ei mitään kuin keksimällä keksittyä.
Olen täsmälleen ap:n otsikkoon sopiva ihminen, eli 46 vuotias keskiluokkaan kuuluva ja toivon, että kukaan ei antaisi minulle yhtään mitään lahjaksi. Saan mitä haluan itse ja jos en jotain tarvitse, niin en sitä silloin myöskään hanki tai halua muilta.
”Nuohoojan” käynti.