Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Naapurin koira tuhosi lasten sählypallon!

Vierailija
10.04.2014 |

Vitsi että ottaa päähän tuo kouluttamaton iso hurtta ja sen itsekeskeinen omistaja. :( Asumme kerrostalossa ja pojat yleensä pelaavat piha-alueella sählyä tms. pelejä.

Eilen aamulla pojat olivat pallotelleet sählymailoilla ja pallolla koulumatkallaan ja tuo koira oli tullut heitä vastaan.

Poikien pallo oli sitten, vahingossa tai tahallaan, vierinyt koiraa kohti. Koira oli ottanut pallon ja puraissut sen päreiksi suussaan...

Omistajan reaktio oli kivahtaa pojille tosi ilkeästi:

" No mitä te luulitte että tässä käy?"

Kyse siis 10-vuotiaista, minusta lapsille ei puhuta noin, vaikka kyllä pojat olisivat voineet itsekin ymmärtää ettei palloa kannata välttämättä alkaa heittelemään isoa aikuisen kokoista pentukoiraa(?) kohti.

Sanonko asiasta koiran omistajalle, ainakin minun poikaani jäi nimittäin vaivaamaan tuo ilkeä puhetyyli. Luulee nyt että teki jotain tosi väärin.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai lapsille on opetettu etti koulumatkalla, eli siis jalkakäytävällä ei pelata palloa. Mä kerran meinasin kaatua pyörällä kunnolla ( onneksi ajoin hiljaa9, kun joku lapsi huitaisi yllättäen mailansa puyörän pinnojen väliin. Kevyen liikenteen väylillä ollaan niin, etti haitata muiden liikkumista tai vaaranneta heitä.

Vierailija
22/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minuakin ärsyttäisi jos joku tahallaan heittäisi koiraani pallolla, ja varmasti saattaisin siinä tapauksessa jotain tiuskaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Ei kukaan aikuinen valita jostain sanamuodosta omalle pennulleen, kun pentu on asettanut toiset hengenvaaraan. Joku voi kaatua pyörällä ajaessaan töihin tai kouluun kun pyörä kompastuu palloon ja jos vielä auto sattunut ajamaan lähellä kaatuvaa pyöräilijää niin seurauksena kuolemantapaus. 

Ennen naapuri olisi saanut antaa selkäsaunan jos kakarat olisivat hölmöilleet ja jos kotiin olisi tullut tieto niin siellä uusi selkäsauna! 

Nykyään viedään toisia raastupaan omien pentujen hölmöilyistä.

Vierailija
24/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:05"]

Naapurin tytöt leikki viime kesänä seinäpalloa tennispalloilla, ja meidän pöhkö terrieri sai sen suuhunsa. Huonosti kävi pallolle.

Se olin kyllä minä joka kävi ostamassa tuubin uusia palloja tytöille ja vein vielä suklaapatukatkin kun olin leikin sillälailla keskeyttänyt.

Kyllä mulla on vastuu siitä, mitä meidän koira suuhunsa pistää. Siis jo koiran turvallisuuden takia.

[/quote]

Ymmärrän jos on omakotitalo, jokainen saa omalle seinälleen tehdä mitä haluaa. Sen sijaan talon rappaus tai maalipnta jos ei ole oma, niin kärsii. Tennispallot halpoja, seinä kallis.

Vierailija
25/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:31"]

Naapurin tytöt leikki viime kesänä seinäpalloa tennispalloilla, ja meidän pöhkö terrieri sai sen suuhunsa. Huonosti kävi pallolle.

Se olin kyllä minä joka kävi ostamassa tuubin uusia palloja tytöille ja vein vielä suklaapatukatkin kun olin leikin sillälailla keskeyttänyt.

Kyllä mulla on vastuu siitä, mitä meidän koira suuhunsa pistää. Siis jo koiran turvallisuuden takia.

[/quote]

Ymmärrän jos on omakotitalo, jokainen saa omalle seinälleen tehdä mitä haluaa. Sen sijaan talon rappaus tai maalipnta jos ei ole oma, niin kärsii. Tennispallot halpoja, seinä kallis.

[/quote]

Mutta tämä tennispallotapaus olikin ap vastailemassa omaan ketjuunsa, jkuten myös jalkapallotapaus.

Vierailija
26/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lapsilleni saa huutaa, jos itse luistan vastuusta. Minä pidän kovan kurin omilleni, ja jos en, niin ymmärrän aivan hyvin, että jos joku vieras ihminen, jolle asia ei millään tapaa pitäisi kuullua, joutuu heitä kasvattamaan, niin tottakai se ottaa päähän ja hänellä' on oikeus huutaa ja sanoa asia niin että perille menee. 

Ei hän ole valinnut tehdä minun lapsia .

Vierailija
27/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ap, siis tämä terrierin omistaja. Tyttöjen pallo lensi leikeistä koirani lähelle.

Meidän rivitalossa on tiiliseinät ja sen verran pipot löysällä, että annamme lasten leikkiä. Ei ole rappausta, josta joku av-mamma voisi huolestua.

Vierailija
28/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla pitäisi olla turvallinen koulumatka/työmatka ja sehän ei ole jos siellä sählypallot lentävät teillä.

Mutta nykyajan vanhemmat ovat itsekkäitä, koko elämä pitää olla yhtä huvipuistoa!

Vierailija
29/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:44"]

Minä en ole ap, siis tämä terrierin omistaja. Tyttöjen pallo lensi leikeistä koirani lähelle.

Meidän rivitalossa on tiiliseinät ja sen verran pipot löysällä, että annamme lasten leikkiä. Ei ole rappausta, josta joku av-mamma voisi huolestua.

[/quote]Ei ennen tullut mieleenkään vaatia lehmänhermoisuutta aikuislta, kun lapset terrorisoivat mutia ihmisiä. 

Lapset juoksivat pitkin metsiä eivätkä hajottaneet taloja.

Vierailija
30/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

meillä ainakin ihan seinä kerrostalonpihassa seinäpallon pelaamista varten.

-ohis-

Vierailija
31/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei koulussa huuda koska hän saa palkan ja on valinnut kasvattajan roolin.

Sen sijaan keneltäkään naapurilta en oleta että voin kysymättä häneltä, sopia että hän joutuu kasvattajan rooliin minun lapsille ja minä kyttään vain vieressä, millä tavalla hän lapsilleni puhuu. Ei helvetti! Ei hän ole tietoinen muuttaessaan että naapurissa asuu ihmisiä, jotka päättävät luistaa omista velvollisuuksistaan.

Ja vielä laittaisin laittomuuksiin, kuten leikkimään kulkuväylillä tai kaduilla eli toisten henki vaarassa.

Tietenkin jos ei nyt fyysinen selkäsauna enää ole sallittu, niin tottakai saa sanoa kunnolla. 

Vierailija
32/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran omistaja on mielestäni velvollinen ostamaan uuden sählypallon ja pojat vastaavasti pitää huolen ettei enää syöttele koirien läheisyydessä. Niin se vaan on, että noi koirulit tykkää noista palloista.

Vierailija
33/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jalkapallohenkilö, mutta minulla ei ole mitään tekemistä sähly tai tennispallon kanssa. Ja nyt kyllä ärähdän siihen, ettei mitään muka saa tehdä missään. Kymppiä on aina ennekin leikitty, eikä mikään seinä mennyt pilalle. Kukaan ei koskaan siitä edes marmattanut. Ja siitä ärähdän myös, että lapsille kiroillaan ja huudetaan eikä sanota ihan normaalisti. Näköjään on erilaisia ärsytyskynnyksiä, minulla se meni tästä eikä lasten leikeistä. Koirako tästä asiasta tekee niin kärjistetyn?

Vierailija
34/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:57"]

Minä olen jalkapallohenkilö, mutta minulla ei ole mitään tekemistä sähly tai tennispallon kanssa. Ja nyt kyllä ärähdän siihen, ettei mitään muka saa tehdä missään. Kymppiä on aina ennekin leikitty, eikä mikään seinä mennyt pilalle. Kukaan ei koskaan siitä edes marmattanut. Ja siitä ärähdän myös, että lapsille kiroillaan ja huudetaan eikä sanota ihan normaalisti. Näköjään on erilaisia ärsytyskynnyksiä, minulla se meni tästä eikä lasten leikeistä. Koirako tästä asiasta tekee niin kärjistetyn?

[/quote]

En tiedä mistä kympistä puhut, mutta kyllä me leikimme puistossa 10 tikkua laudalla, eikä seinää hakattu, rivarissa minäkin.

Vierailija
35/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:49"]

[/quote]

[/quote]

meillä ainakin ihan seinä kerrostalonpihassa seinäpallon pelaamista varten.

-ohis-

[/quote]

Osoite? En ole koskaan tällaista vielä nähnyt. googlemaps?

Vai ap:ko siellä taas?

Vierailija
36/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap:n lapset pelasi sählyä kadulla? Meillä lähtisi mailatkin takavarikkoon tuossa vaiheessa.

Vierailija
37/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pelasin lapsena seinäpalloa, ja kymmentä tikkua laudalla, mutta en tehnyt sitä kadulla.

Vierailija
38/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika, enkä näkisi edes mitään pahaa sanitun.

Jos todella tälläinen tapaus olisi sattunut, että lapsi mahdollisesti lämäisee pallon koiraa kohti, koira olisi joko säikähdettyä tai leikkiin ryhdyttyä rikkonut pallon ja omistaja sanoo, että mitä luulit käyvän.

Kyllä se olisi se pallon laukaissut, joka olisi anteeksipyynnön velkaa ja minä äitinä omani myös käskisin sen tekemään.

..tyyliin hypään äkkiarvaamatta auton alle ja syytän autoilijaa päälleajosta.

Vierailija
39/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä tuon seinäpalloseinän, kiinnostaisi  tehdä sellainen. Voitko ottaa kuvan ja laittaa tänne?

Vierailija
40/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, minulla on vilkkaita poikia ja koira. Oli hyvä että avauduit ensin tänne av-palstalle, jotta saat neuvoja rakentavaan kommunikointiin. Tämä on hyvä alku. Tästä etenet niin, että

- laitat heti tekstarin paikallislehden tekstaripalstalle, ja kerrot siinä kuinka pahoitit mielesi kun lapsesi pahoitti mielensä kun itsekäs koiranomistaja riisti lapselta pallon (ei kannata mainita että lapsi saattoi itse syöttää sen pallon koiralle) ja että on se kumma kun ei koirille ole mitään kuria tänä päivänä. Jos voit, vedä mukaan myös vanhustenhoito, lama ja verorahat (esimerkiksi näin; joillekin ne koirat menee ihmisten edelle niin että vanhukset makaa vaipoissaan ja koiraa vaan ulkoilutetaan ei vanhuksia ja minäkö tämän kaiken maksan häh.) Muista laittaa nimerkiksi "huolestunut äiti."

- sitten laitat heippalapun rappukäytävään. "Heippa sinä koiranomistaja, jonka koira söi lapseni pallon ja joka huusit lapselleni silloin ja silloin. Oliskohan aika mennä itseesi ja korvata se pallo ja pyytää lapselta anteeksi?"  Allekirjoita se vain nimellä "naapurisi" koska vielä ei ole suoran kommunikoinnin aika.

- aloita lobbauskampanja naapuriasi vastaan naapurien keskuudessa. Tarina voi tässä vaiheessa olla aivan hyvin sellainen, että lapset leikkivät kiltisti omalla pihallaan, kun irti päästetty tappajahurtta syöksyi heideän keskelleen, nappasi pallon ja raateli sen lasten kauhistuneiden silmien edessä. Kun omistaja vihdoin viimein kännipäissään saapasteli paikalle, hän näytti lapsille keskaria ja kutsui heitä törkeillä nimillä (nämä voit itse keksiä). Taivastele sitten että tällaisten ihmisten kanssa tässä pitää elää ja mitähän seuraavaksi tapahtuu, pitääkö jonkun lapsen kuolla tuon koiran puremiiin ennen kuin asiaan puututaan.

- Jos ja kun naapuri kuulee tästä ja tulee selvittämään asiaa, kiellä kaikki ja väitä, että USEAT naapurit ovat valittaneet tästä koirasta ja naapurista ja että sinä vaan nyt halusit reiluna ihmisenä kertoa, että missä mennään, ettei tule naapurille mitään ikävyyksiä. Kerro että inhoat selän takana puhumista ja olet siksi onnellinen että naapuri tuli ja halusi selvittää tämän asian kasvotusten. Älä puhu enää sählypallosta, se ei ole enää tässä olennaista. Olennaista on se, että naapuria voi uhata ehkä jopa häätö, jos sinä ystävällisenä ihmisenä et olisi kuitenkin hänen puolellaan tässä asiassa ja ymmärtäisit että eihän se koiranpito ole helppoa. 

Kun kerran voit saada näin paljon hupia yhden euron edestä, en ymmärrä miksi et tätä kerran käyttäisi.  Paljon hauskempaa kuin sanoa lapsille, ettei vieraisiin eläimiin oteta mitään kontaktia tai näin voi käydä, ja että pyöräilevät sinne markettiin ostamaan uuden pallon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä