Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Naapurin koira tuhosi lasten sählypallon!

Vierailija
10.04.2014 |

Vitsi että ottaa päähän tuo kouluttamaton iso hurtta ja sen itsekeskeinen omistaja. :( Asumme kerrostalossa ja pojat yleensä pelaavat piha-alueella sählyä tms. pelejä.

Eilen aamulla pojat olivat pallotelleet sählymailoilla ja pallolla koulumatkallaan ja tuo koira oli tullut heitä vastaan.

Poikien pallo oli sitten, vahingossa tai tahallaan, vierinyt koiraa kohti. Koira oli ottanut pallon ja puraissut sen päreiksi suussaan...

Omistajan reaktio oli kivahtaa pojille tosi ilkeästi:

" No mitä te luulitte että tässä käy?"

Kyse siis 10-vuotiaista, minusta lapsille ei puhuta noin, vaikka kyllä pojat olisivat voineet itsekin ymmärtää ettei palloa kannata välttämättä alkaa heittelemään isoa aikuisen kokoista pentukoiraa(?) kohti.

Sanonko asiasta koiran omistajalle, ainakin minun poikaani jäi nimittäin vaivaamaan tuo ilkeä puhetyyli. Luulee nyt että teki jotain tosi väärin.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:49"]

Vitsi että ottaa päähän tuo kouluttamaton iso hurtta ja sen itsekeskeinen omistaja. :( Asumme kerrostalossa ja pojat yleensä pelaavat piha-alueella sählyä tms. pelejä.

Eilen aamulla pojat olivat pallotelleet sählymailoilla ja pallolla koulumatkallaan ja tuo koira oli tullut heitä vastaan.

Poikien pallo oli sitten, vahingossa tai tahallaan, vierinyt koiraa kohti. Koira oli ottanut pallon ja puraissut sen päreiksi suussaan...

Omistajan reaktio oli kivahtaa pojille tosi ilkeästi:

" No mitä te luulitte että tässä käy?"

Kyse siis 10-vuotiaista, minusta lapsille ei puhuta noin, vaikka kyllä pojat olisivat voineet itsekin ymmärtää ettei palloa kannata välttämättä alkaa heittelemään isoa aikuisen kokoista pentukoiraa(?) kohti.

Sanonko asiasta koiran omistajalle, ainakin minun poikaani jäi nimittäin vaivaamaan tuo ilkeä puhetyyli. Luulee nyt että teki jotain tosi väärin.

[/quote]

No huh!

Mikä poliisi sinä olet, kun toisten puhetyylistä pitää päättää?

Jokainen puhuu juuri kuten haluaa ja minusta ainakin sinun pitäisi olla kiitollinen, jos joku muu kasvattaa lapsiasi, kun itse et viitsi. Jos tulevat perse ruvella, niin olet kiitollinen kun se on joku muu kuin poliisi joka heitä viitsii kasvattaa.

Ei kai toisille voi sälyttää omia hommiaan kysymättä. 

Vierailija
2/61 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 10:05"]

Siis ap:n lapset pelasi sählyä kadulla? Meillä lähtisi mailatkin takavarikkoon tuossa vaiheessa.

[/quote]

Lapset ovat lapsia, joilla on oikeus, mutta koira on palloja syövä peto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee huutaan sinne naapurin ovelle, vaadi uutta palloa.

Vierailija
4/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sano, jos siltä tuntuu.

Vierailija
5/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun lapsesi on mahdollisesti heittänyt pallon tahallaan koiraa päin ja sä mietit koiran omistajalle valittamista?! Ihan tosiko? Mä laittaisin lapseni ja hänen kaverinsa ostamaan omilla rahoillaan uuden pallon.

Vierailija
6/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin. En pallosta vaan siitä miten lapsia on puhuteltu. Vaikka aikuista kuinka ottaisi päähän vieraille lapsille ei saa tiuskia.

Nätisti sanominen menee perille paljon paremmin kuin äyskiminen.

Vierailija
7/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli? Kuka lapsi edes kertoo äidilleen jos on ihan itse mokannut ja syöttänyt pallon koiralle. Sinä et voi kasvattaa naapurin aikuista mutta omaa lastasi voit.

Vierailija
8/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä lapset vastasivat naapurille?

Vierailija
9/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:56"]

Trolli? Kuka lapsi edes kertoo äidilleen jos on ihan itse mokannut ja syöttänyt pallon koiralle. Sinä et voi kasvattaa naapurin aikuista mutta omaa lastasi voit.

[/quote]

Kysyin siis lapselta, että mikä vaivaa. Sanoi että naapurin koira rikkoi sählypallon ja kertoi miten aikuinen on sanonut. Kysyin miten koira on saanut pallon, poika väitti että vahingossa lensi koiraa päin, en ole varma puhuuko totta, koska häneltä saattaisin odottaakin päähänpistoa katsoa miten koira reagoi.

ap

Vierailija
10/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:57"]

No mitä lapset vastasivat naapurille?

[/quote]

Juoksivat kai karkuun

ap

Vierailija
11/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sählypallo maksoi eilen marketissa euron. Aika pienet on ongelmat tällä kertaa.

Vierailija
12/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallo taitaa maksaa noin euron. Sen kun menet naapurisi ovelle ja valitat, että olit ostanut pallon viimeisillä rahoillasi. Pahoittelet, että poikasi tähtäsi pallolla koiraa. Neuvottelet, että voisitteko sovinnon merkiksi jakaa kustannukset puoliksi. Naapuri antaa sinulle 50 senttiä, sinä hymyilet ja poistut paikalta. Olette taas kavereita.

Vierailija
13/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjille sekä koira että omistaja.

Vierailija
14/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tytöt leikki viime kesänä seinäpalloa tennispalloilla, ja meidän pöhkö terrieri sai sen suuhunsa. Huonosti kävi pallolle.

Se olin kyllä minä joka kävi ostamassa tuubin uusia palloja tytöille ja vein vielä suklaapatukatkin kun olin leikin sillälailla keskeyttänyt.

Kyllä mulla on vastuu siitä, mitä meidän koira suuhunsa pistää. Siis jo koiran turvallisuuden takia.

Vierailija
15/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se sählypallon hinta tässä on ap:n pointti, vaan aikuisen käytös. Lapsilta ja nuorilta aina odotetaan hyviä käytöstapoja, aikuiset saa äyskiä miten sattuu? 

Vierailija
16/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Itseänikin ärsyttää provonhuutelu, mutta tää nyt on niin selkeä tapaus :D

10 v. syötti euron sählypallon koiralle/koiraa päin (tällä saadaan eläinrääkkäyskuhina aikaiseksi), ja omistaja puhui niin ilkeällä äänensävyllä (paikalta paenneen mukaan), että äitylin pitää nyt varmasti valittaa asiasta.

Jos ei tällä settingillä saa vastauksia niin millä sitten?

Vierailija
17/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:05"]

Naapurin tytöt leikki viime kesänä seinäpalloa tennispalloilla, ja meidän pöhkö terrieri sai sen suuhunsa. Huonosti kävi pallolle.

Se olin kyllä minä joka kävi ostamassa tuubin uusia palloja tytöille ja vein vielä suklaapatukatkin kun olin leikin sillälailla keskeyttänyt.

Kyllä mulla on vastuu siitä, mitä meidän koira suuhunsa pistää. Siis jo koiran turvallisuuden takia.

[/quote]

Vähän eri asia kuin se, jos koiralle heitetään pallo. 

Vierailija
18/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:07"]Tuskin se sählypallon hinta tässä on ap:n pointti, vaan aikuisen käytös. Lapsilta ja nuorilta aina odotetaan hyviä käytöstapoja, aikuiset saa äyskiä miten sattuu? 

[/quote]

Kyllä vieraillekin lapsille pitää voida sanoa huonosta käytöksestä. Mistä tiedät että on äyskitty?

Vierailija
19/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naapurin kakaroille saa ja pitää ärähtää jos ovat niin kurittomia. Siinä on ihan turha minkään mamman alkaa kimpoilemaan ja repimään pelihousuja asian suhteen. Kamalan mustasukkaisia nykyajan äitylit. Luulevat ilmeisesti olevansa jotain mestarikasvattajia. Oh well.

Vierailija
20/61 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi puutuin kun pojat pelasivat jalkapalloa sallitussa paikassa. Siitä meni mies koiransa kanssa ohi ja mies potkaisi pallon koiralleen. Pojat seisoivat ja katsoivat. Mies vain leikitti koiraansa. Menin lähemmäksi niin mies lähti. En huudellut perään. Nahkapallo oli purtu, mutta onneksi ei läpi asti. Mies näytti ihan fiksulta eikä miltää öykkäriltä. En tiedä mitä se mies ajatteli. Koiralla on kivaa?

Valitettavasti lasten pitää tottua siihen, että ihmiset tiuskii ja kiroilee kun he ns.ohjaavat lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän