Voiko olla vatsatauti esim noro silleen et kerran ripuloi ja hitonmoiset ilmavauvat viikon putkeen sen jälkeen?
Vai mistä voi johtua? Piereskelen kokoajan ja haju on kammottava. Vatsakipua ei ole. Tämä siis uusi oire!
Kommentit (12)
Syö maitohappobakteereita niin olosi tasapainottuu.
Ei tuo kyllä norolta kuulosta, yleensä tulee enemmän kuin yksi ripuli. Piereskely voi olla ravinnosta kiinni, ei noro ilmavaivoja aiheuta.
Noroon toki kuuluu monesti se, että oireet alkavat ja loppuvat äkillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo kyllä norolta kuulosta, yleensä tulee enemmän kuin yksi ripuli. Piereskely voi olla ravinnosta kiinni, ei noro ilmavaivoja aiheuta.
Noro voi olla myös oireettomana. Me oltiin reissussa ja tämä yksi ripulikerta tuli laivan buffetissa syömisen jälkeen. Laiva kyllä keinuikin jonkin verran. Sen jälkeen melkein viikon ollut aivan järkyttävät ilmavaivat! Ihan samaa ruokaa olen syönyt mitä yleensäkin!
Kai se voi olla noin. Mulla oli kerran niin, että oksensin pari kolme kertaa, mutta sen jälkeen oli mahakrampoeja aina kun jotakin söin. Söin siis joitakin ohuita piparkakkuja parin tunnin välein, ne sentään pysyi sisällä. Nuo krampit kestivät kolmisen päivää, toisesta päivästä lähtien söin leipääkin krampeista huolimatta. Noroksi kyllä oletin, silloin sitä oli liikkeellä. Kaiken kaikkiaan toista viikkoa meni, ennen kuin mahan toiminta oli täysin normaali.
Ap vielä tässä, että minulla on ollut tosi harvoin oksennustauti, muutaman kerran kun lapset oli pieniä ja joku lapsista oksensi päälleni.
Et kai vaan syö mitään makeutusaineruokaa, -juomaa tai -karkkia? Minulla on sorbitoii ja ksylitoli pahimmat. Ne eivät saa mahaa löysälle vaan lähes päinvastoin. Niistä tulee niin pahat ilmavaivat, että pistää lähes kippuraan ja sen jälkeen mahan tavara painuu yhä tiiviimmäksi möykyksi suoleen. Sitä saakin sitten lähes seuraavan viikon ängetä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Et kai vaan syö mitään makeutusaineruokaa, -juomaa tai -karkkia? Minulla on sorbitoii ja ksylitoli pahimmat. Ne eivät saa mahaa löysälle vaan lähes päinvastoin. Niistä tulee niin pahat ilmavaivat, että pistää lähes kippuraan ja sen jälkeen mahan tavara painuu yhä tiiviimmäksi möykyksi suoleen. Sitä saakin sitten lähes seuraavan viikon ängetä ulos.
Syön välillä ja nytkin olen syönyt, mutta en niin paljoa enkä alkuviikosta ollenkaan, kun oli yhtä lailla ilmavaivoja. Minulla on kurkkupastilleja jotka sokerittomia ja joissa oletettavasti jotain makeutusaineita. Mutta en tosiaan ole niitä pussitolkulla syönyt enkä edes joka päivä. Vatsa toimii muuten ihan normaalisti. Ylwensä ei olekaan koskaan mitään ongelmia.
Onneksi nuo ilmavauvat voit pistää vappuna myyntiin.
Mulla oli tuollaista vatsaoireilua koronassa tai siis ihan kaikilla tässä taloudessa. Oltaisiin voitu perustaa oma kaasulaitos.
Ei ilmavauvat vaan vaivat!!!!