Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysynpähän vaan, miten voi väkiluvultaan näin pienessä maassa olla asuntopula?

Vierailija
30.11.2020 |

Siis suomen väkiluku on naurettavan pieni jo ihan euroopan mittapuulla ja lääniä riittää. Vuosikymmenestä toiseen puhutaan silti asuntopulasta. Ja hui kauhistus, kaupungistumisesta! Niin, siitä 60 ja 70-lukujen ilmiöstä?

Tästä voi tehdä johtopäätöksen että kyllä on rakentaminen vaikeaa. Jos suomessa olisi puolan väkiluku niin täällä olisi nyt 30 miljoonaa koditonta.

Mä olen sitä mieltä että tätä pidetään aivan tahallaan yllä että tietty osa ihmisistä saa rahansa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on myös monta asuntoa. Esim. oma kämppä ja mökki. Siinä olisi jo 2 perheen asunnot. 

Vierailija
2/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka väittää moista? Suomessahan on tyhjiä asuntoja vaikka kuinka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole asuntopulaa.

Helsingissä kysyntä on kovaa koska tänne halutaan muuttaa, mutta ei täälläkään mitään pulaa ole.

Jossain pienillä paikkakunnilla asunnot jäävät käteen, ei ole kiinnostuneita.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pula edullisista asunnoista. Lisää asukkaita oikein tuodaan toiselta puolelta maailmaa, ei asunnot riitä muille.

Vierailija
5/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntopulaa on pk-seudulla. Ei muualla. Nyt on maakuntakeskuksissakin paljon vuokra-asuntoja tarjolla.

Vierailija
6/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on myös monta asuntoa. Esim. oma kämppä ja mökki. Siinä olisi jo 2 perheen asunnot. 

Lasket siis jonkun talvikylmän hirsimökin ulkovessalla perheasunnoksi? Onnee sulle.

Vierailija
7/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotuksella luotu tilanne jotta saadaan maksimoitua tuotto sijoittajille. Hyväveliverkon tekosia. Asumislisäruletti vielä lisää tulonsiirtoja hyväosaisille ja kasvattaa vuokra-asumisen hintoja.

Vierailija
8/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnoista on pulaa tietyillä alueilla, ei koko maassa, eikö se nyt ole itsestään selvää? 

Vierailija
9/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun jotkut ihmiset ei sovellu asumaan asunnoksi suunnitellussa talossa.

Vierailija
10/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuntopulaa ole kuin yliopistokaupungeissa.

Vierailija
11/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä asuntoja riittää, siellä missä kukaan ei halua asua.

Vierailija
12/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maan maantieteellinen koko tarkoita, oikein mitään asuntorakentamisessa.

Suomessa on myös pulaa töistä, joilla voisi elättää itsensä, sekä toisaalta liikaa työttömiä. 

Vierailija
13/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnoista on pulaa tietyillä alueilla, ei koko maassa, eikö se nyt ole itsestään selvää? 

Onko helsingissä asuntopula vai liikaa suomeen kuulumattomia henkilöitä?

Pääkaupunkiseudulla alkaa olla sama asuntoongelma kuin muuallakin maailmassa isoissa kaupungeissa: vain hyvin toimeentulevilla on varaa asuntoihin, mutta he eivät suostu tekemään perinteisiä hanttihommia. Työntekijöitä tarvitaan pyörittämään infraa: kauppoja, julkista liikennettä, siivousta, terveydenhuoltoa -> heille taas ei riitä kohtuuhintaisia asuntoja.

Vaikea ongelma ratkaista, sillä mitä enemmän ihmisiä asuu pk-seudulla, sitä enemmän tarvitaan palveluita myöskin, mutta hinnat kohoavat samaa tahtia.

Itse ratkaisin tämän muuttamalla toiseen kaupunkiin :)

Vierailija
14/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa tuut (tee peet) pitäisi sijoittaa aina muualle kuin kalleimman asumisen alueille.

Kuinka monta t-hakijaa tunnet jotka asuvat Eirassa, Töölössä tai Lauttasaaressa? Itse en tiedä yhtään. Yhden asunnottomien asuntolan tiedän Töölöstä, mutta siellä asuu lähinnä kotimaisia ongelmakäyttäjiä. Kalliossa on yksi asuntola kodittomille jossa on asunut tilapäisesti myös t-hakijoita.

Eli en ole itse ainakaan nähnyt ongelmaa että asuntopula johtuisi mmuttajista.

Vierailija
15/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika harhaista ajatella, että ilman omaa panosta olisi oikeus asua maan pääkaupungin keskustassa pilkkahinnalla. Antakaa meidän ihan omalla rahallamme täällä asuvien asua täällä ja menkää persaukiset sinne syrjäkylillenne. 

Vierailija
16/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itiksessä esim. ole asunnot muuhun helsinkiin verrattuna minkään hintaisia. Johtuu toki näistä parveilijoista.

Vierailija
17/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei itiksessä esim. ole asunnot muuhun helsinkiin verrattuna minkään hintaisia. Johtuu toki näistä parveilijoista.

Kalliita kuitenkin koko maan mittakaavassa.

Vierailija
18/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP on AY-liikkeen kanssa jarruttanut kaavoittamista vuosikymmenet jotta heidän asuntosijoituksensa tuottaisi mahdollisimman paljon.

Vierailija
19/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnoista ei kokonaisuudessaan ole pulaa. Niistä on jopa ylitarjontaa. Muutamilla paikkakunnilla on tietyissä kaupunginosissa pulaa tietynkokoisista ja markkinahintaa halvemmista asunnoista.

Liikkuminen on vapaata ja ihmiset kärsimättömiä. Asuntojen tekeminen ihan kaavoittamisesta varsinaiseen rakentamiseen on tehty hankalaksi ja hitaaksi. Näin ollen ihmiset ja työpaikat liikkuvat huomattavasti nopeammin kuin uusia asuntoja pystytään tuottamaan.

Vierailija
20/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa tuut (tee peet) pitäisi sijoittaa aina muualle kuin kalleimman asumisen alueille.

Kuinka monta t-hakijaa tunnet jotka asuvat Eirassa, Töölössä tai Lauttasaaressa? Itse en tiedä yhtään. Yhden asunnottomien asuntolan tiedän Töölöstä, mutta siellä asuu lähinnä kotimaisia ongelmakäyttäjiä. Kalliossa on yksi asuntola kodittomille jossa on asunut tilapäisesti myös t-hakijoita.

Eli en ole itse ainakaan nähnyt ongelmaa että asuntopula johtuisi mmuttajista.

Maa tuut elävät Helsingissä, pk-seudulla, se on Suomen kalleinta aluetta.  Tietenkin he vievät asuntoja muilta ja lisäksi todella kalliilla. 

Hienoa, jos voisivat ostaa oman asunnon mistä haluavt, mutta nyt puhutaan tuetusta asumisesta ja siitä, että se on järjestettävä mahdollisimman vähillä rasitteilla valtiolle/kunnille.

Kerro vain missä he asuvat? Itse olen ymmärtänyt että näitä asuinalueita on lähinnä itäkeskuksen takana, tyyliin Vuosaaressa missä ei kovin suurta asuntopulaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi