Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko 12-vuotiaan (pian 13-vuotta täyttävän seiskaluokkalaisen) juoda aamulla kahvia?

Vierailija
30.11.2020 |

Oma haluaisi juoda, kun kaverikin juo. Olen antanut joka aamu ihan vähän ja paljon maitoa päälle. Kinuaa kuitenkin enemmän kahvia. Ystävä ei anna ollenkaan kahvia omalle lapselleen. Mites te?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, samallahan se sillekin keittyy kun ite juon :)

Vierailija
42/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kukaan juo kahvia, joten ei tarvitse edes antaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä juotiin kahvia jo alle kouluikäisenä, tai siis kastettiin siihen pullaa tai kaakkua.

Vierailija
44/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse aloitin kahvinjuonnin aikaisin ala-asteikäisenä. Nykytutkimusten mukaan kahvi on terveysjuoma, jolla on oikeasti myös suojaavia vaikutuksia. Esim. alkoholistin kannattaa juoda kahvia maksan takia (no, toki kannattaisi olla juomatta alkoholiakin..).

Osa ihmisistä on herkkiä kofeiinille. Sen kyllä huomaa helposti.

Ja jos pelkää kofeiinia, niin ei sitten teetä, ei suklaata, ei muutakaan kofeiinipitoista.

Vierailija
45/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko se kofeiiniriippuvuus mitenkään kovin hyvä asia? Itse ainakin olen riippuvainen ja jos en saa aamulla kahvia, niin hirveä väsymys ja päänsärky iskee ja olo on ihan voimaton.

Vierailija
46/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika juo kupin kotona ja ottaa mukaankin. Tosin ammattikoululainen jo kyseessä

Vierailija
47/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut kahvia jo 55 vuotta. Omat lapsenikin on saanut maistiaiset jo pari vuotiaana. Nyt osa aikuisena juo, osa ei. Mitähän haittaa siitä olisi, jos murkkulainen juo vaikkapa kupillisen päivässä?

Vierailija
48/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin harkita antavani mutta ilman sokeria.522

Vierailija
49/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä poika juo kupin kotona ja ottaa mukaankin. Tosin ammattikoululainen jo kyseessä

Meillä ihan sama. Mutta aloittajalle: antaisin juoda, mutta rajaisin tuon ikäisellä yhteen kuppiin

Vierailija
50/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi. Kahvi vaan alkaa kusettamaan tunnilla..

Höpö höpö, ennemminkin paskattamaan :D

Vierailija
51/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kahvin juonti ikää katso mutta ei lapsi eikä aikuinenkaan sitä elämiseen tarvitse. Mitä jos aikuisena ja vanhempaa itsekin lopettaisit ja esimerkilläsi näyttäisit että kunnon yöunilla ja säännöllisellä ateriarytmillä pärjää ja voi huomattavasti paremmin?

Vierailija
52/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
53/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niihän nuo kaikki on juonut

Vierailija
54/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin juomaan kahvia 11-vuotiaana. Oma lapsi olisi halunnut kahvia jo 8 v., mutta ajattelimme odottaa vielä pari vuotta.

Vierailija
55/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, niihän nuo kaikki on juonut

Meillä taas ei kukaan, vaikka olisivat saaneet

Vierailija
56/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos itse keittää

Vierailija
57/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ton ikäistä kahvin juonti aamulla ole mitään haittaa päin vastoin piristyy ja on hereillä koulussa. Iltakahvit sen sijaan kieltäisin k8ska muuten teini ei nuku yöllä kun kavi on piristänyt liikaa tähähån ei suositella aikuisisillekaan samasta syystä.

Vierailija
58/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, meillä ei alle 15v saa juoda mitään kofeiinipitoista

Ei kokista?

Juuri noin. Ja muissakin kuin cola-juomissa on kofeiinia, esim. Mountain Dew. Mielestäni lasten ei tarvitse säännöllisesti nauttia mitään addiktoivaa.

Vierailija
59/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi onkin ettet juo. Telot vaan toisenkin kätesi kännipäissäs.

Vierailija
60/73 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ton ikäistä kahvin juonti aamulla ole mitään haittaa, päin vastoin piristyy ja on hereillä koulussa. Iltakahvit sen sijaan kieltäisin koska muuten teini ei nuku 368vi on piristänyt liikaa tähähån ei suositella aikuisisillekaan samasta syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän