Antaisitteko 12-vuotiaan (pian 13-vuotta täyttävän seiskaluokkalaisen) juoda aamulla kahvia?
Oma haluaisi juoda, kun kaverikin juo. Olen antanut joka aamu ihan vähän ja paljon maitoa päälle. Kinuaa kuitenkin enemmän kahvia. Ystävä ei anna ollenkaan kahvia omalle lapselleen. Mites te?
Kommentit (73)
Mun seiska juo aamulla jo ison kupin. Toisaalta täyttää tammikuussa jo 14
Miksi ei? Vähemmän siinä on kofeiinia kun lasten litkimissä energiajuomissa.
En, meillä ei alle 15v saa juoda mitään kofeiinipitoista
Minä join aamukahvin 5lk lähtien ja omat lapseni halusivat 1lk niin olen antanut ottaa. Ei ne joka aamu, mutta silloin tällöin haluavat.
Parempi se on kuin energiajuoma. Antaisin.
Höhlä, mitä vikaa nyt kahvissa on?
Miksipä ei? Itse aloin juoda aamukahvini noin 11-vuotiaana. Sen enempää ei ehkä kyllä vielä tuon ikäisenä kannata.
Antaisin tietenki. Mitä se kupillinen aamukahvia haittaa?
Antaisin kun itsekin sen ikäisenä aloitin.
Miksipä ei jos tykkäisi. Meillä juo energiajuomaa, siitä olen enemmän huolissani
Annan, ja yleensä tarjoan vielä plörön siihen. Niinkuin isäni ja pappani aikoinaan. Lapset 5 ja 8v.
Keimo, Pulkkila
Siis hä. Itse olen juonut 6-7 vuotiaasta kahvia ja ihan normaali minusta tuli. Kyllä sen huomaa aika äkkiä jos lapsi on yliherkkä kofeiinille, sitten ei toki kannata kahvia juoda.
Vierailija kirjoitti:
Höhlä, mitä vikaa nyt kahvissa on?
Kofeiini mietityttää. Ap
Joo anna vain, muuten se oikeasti käy aina ennen koulua ostamassa energiajuoman
Vierailija kirjoitti:
Joo anna vain, muuten se oikeasti käy aina ennen koulua ostamassa energiajuoman
Näin. Tämä on seiskoilla valitettavan yleistä. T. Yläkoulun ope
Vierailija kirjoitti:
En, meillä ei alle 15v saa juoda mitään kofeiinipitoista
Se juo salaa sitten energiajuomaa...
Antaisin mutta en suosittelisi. Kahvi tulee vielä selvästi kallistumaan nykyteinien elämän aikana. Jos siihen tottuu, ikävä luopua.
Itse aloitin ala-asteella. Vasta myöhemmin olen tajunut että se varmaan oli ajoittaisten nukahtamisongelmien takana.
Aito uni on parempi kuin kemikaalivirkistys.
Rohkeellisesti vaan. Minä oon juoskennellut kahvia kohta 30 vuotta
Mä vetäsen joskus batteryä 3 tölkkiäkin työpäivän aikana
T: insinööri
Vähän mäkin voisin antaa. Mutta ei mun tyttö edes tykkää.