Antaisitteko 12-vuotiaan (pian 13-vuotta täyttävän seiskaluokkalaisen) juoda aamulla kahvia?
Oma haluaisi juoda, kun kaverikin juo. Olen antanut joka aamu ihan vähän ja paljon maitoa päälle. Kinuaa kuitenkin enemmän kahvia. Ystävä ei anna ollenkaan kahvia omalle lapselleen. Mites te?
Kommentit (73)
Mieluummin kahvi aamulla kuin energiajuomaa pitkin päivää.
En antaisi. Kahvi vaan alkaa kusettamaan tunnilla..
Vierailija kirjoitti:
En, meillä ei alle 15v saa juoda mitään kofeiinipitoista
Ei kokista?
Vierailija kirjoitti:
Ja koulussa ei ole vessoja? :D
Itse aloitin 6-vuotiaana pullakahvien juonnin. Se oli päivällä välipalana kaikille, myös lapsille. Nyt olen 65 ja terve, ei diabetesta eikä muuta. Kahvilla on hyviä ominaisuuksia!
Vierailija kirjoitti:
Pitää vaan opettaa pitämään oma päänsä, eikä usko kaikkea mitä sanotaan.
Kyllä mäkin antaisin. Parempihan sekin on kuin sokeriset energiajuomat. Mun 15v poika ei kyllä tykkää kahvista, mutta 17v juo välillä liikaakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää vaan opettaa pitämään oma päänsä, eikä usko kaikkea mitä sanotaan.
Mitä tarkotat?
Vierailija kirjoitti:
En, meillä ei alle 15v saa juoda mitään kofeiinipitoista
Ei suklaata, ei teetä jne..?
Noh, en todellakaan. Se joka kysyy miksi ei vois, nii ei varmaa muutenkaa kovin terveellistä ruokaa/juotavaa tarjoile lapselleen.
Meillä on juonut jo vuoden. Joulukuussa 13
Itse aloitin kahvin kuluttamisen kun menin ylä-asteelle, eli 13-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Mä vetäsen joskus batteryä 3 tölkkiäkin työpäivän aikana
T: insinööri
Ei virta lopu :D
Vierailija kirjoitti:
Parempi se on kuin energiajuoma. Antaisin.
Häh, eihän tuo ole mikään jokotai-tilanne, miksi pitäisi antaa kumpaakaan? Ennemmin opettaisin terveen ravitsemuksen, riittävän unen, liikkumisen ja päätelaitteiden käytön syy-seuraussuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mutta ei tunnilla saa siellä käydä. Sulla ei varmaan oo ikinä ollut ihan hirveää pissahätää oppitunnilla jos et tätä ymmärrä
Jossei muuta kofeiinia (cokista tai energiajuomia) päivän aikana litki, niin yhden kupin aamulla sallisin. Näethän lapsen tilitiedoista (tai rahankulutuksesta muuten) osteleeko energiajuomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mutta ei tunnilla saa siellä käydä. Sulla ei varmaan oo ikinä ollut ihan hirveää pissahätää oppitunnilla jos et tätä ymmärrä
Ja miksi ei saa? Minä päästän oppilaan tunnillakin vessaan jos tarve on. Siihen puutun jos sitä tehdään jatkuvasti (eli "pinnataan'" tunnilta) t. Se sama yläkoulun ope
En anna tavallista, kofeiinitonta silloin tällöin jos kahvia on vailla
Onhan sitä kofeiinitontakin kahvia, jos pelkää niin mielettömästi sen kofeiinin vaikutusta.
Kokeilkaa sitä, silloin ei tarvitse pelätä, että kofiini tekee lapsesta ylivilkkaan tai rauhattoman.
Mutta ekaluokkalaiselle ei todellakaan kannattaisi vahvaa kahvia aamuisin vielä tarjota, siis kahvia jossa on kofeiinia.
Se kofeiinihan kahvissa on se, joka ihmistä virkistää ja herättälee toimintaan.