Leposyke 120
Kommentit (21)
Millon? Yhden kerranko mittasit? Makaa tunti levossa ja onko vielä sen jälkeen. Millä mittasit?
Hetki sitten, kädellä kaulalta. En yhtä kertaa vaan kolmesti, joka kerta n.120. Makasin levossa enemmän kuin tunnin. Lapsella(?) 15-v.
Urheileeko ko. nuori paljon? Korkea leposyke voi olla oire ylirasitustilasta.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:05"]Urheileeko ko. nuori paljon? Korkea leposyke voi olla oire ylirasitustilasta.
[/quote] En urheile, en sitten yhtään. Ainoa liikkuminen, jota teen, on vähän yli puolen kilometrin matka kouluun ja sama takaisin.
Ei ole normaalia mutta ei tod näk sinällään akuutisti vaarallistakaan ainakaan pelkkä tuo syke ts. ei päivystysasia, jos ei muita oireita. Mutta jos jatkuu ja on tuollainen esim aamulla ennen nousua sängystä, menisin lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:12"]Kilpirauhanen
[/quote]
Olen netistä lukenut, ei ole muita siihen viittaavia oireita.
Astmalääkkeitä tai muita sykettä nostavia lääkkeitä käytössä?
Nuori juonut paljon ES:ää tai kahvia?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:12"]Kilpirauhanen
[/quote]
Olen netistä lukenut, ei ole muita siihen viittaavia oireita.
[/quote]
...moni tältä listalta sopi myös minuun http://www.kilpirauhasliitto.fi/index.php/kilpirauhassairaudet/asiantuntijoiden-kirjoituksia/132-kilpirauhasen-vajaatoiminnan-oireet-ja-toteaminen-ulla-slama-kilpi-42011.html
Lähisuvussani on kyllä ollut diabetesta ja kilpirauhasen vajaatoimintaa...vai olikohan liikatoiminta??! En ole varma :o
[quote author="melba" time="09.04.2014 klo 20:15"]Astmalääkkeitä tai muita sykettä nostavia lääkkeitä käytössä?
Nuori juonut paljon ES:ää tai kahvia?
[/quote]
Ei mitään lääkitystä (jos ei diabeteksen hoitoa lasketa), en juo kumpaakaan.
Jos olet diabeetikko, voisiko liittyä jotenkin sokeriarvoihin?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:26"]Jos olet diabeetikko, voisiko liittyä jotenkin sokeriarvoihin?
[/quote] No ei...sokerit on ihan hyvällä mallilla, onneksi.
Itseasiassa voi liittyä sokeriarvoihin, sillä ainakin mulla tulee hirveetä "tykyttelyä" (eli syke hakkaa yli sataa), jos syön jotain joka nostaa nopeasti verensokerin ylös. Ja mulla ei edes ole diagnosoitua diabetestä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:30"]Itseasiassa voi liittyä sokeriarvoihin, sillä ainakin mulla tulee hirveetä "tykyttelyä" (eli syke hakkaa yli sataa), jos syön jotain joka nostaa nopeasti verensokerin ylös. Ja mulla ei edes ole diagnosoitua diabetestä.
[/quote] Mutta kun ei liity.
Miksi aloit mittaa sykettä? Voisiko olla jokin paniikkikohtaus, joka huomattuasi sykkeen kiihtyi kun huolestuit siitä. Hengittele rauhallisesti makoillen, ei kannata huolestua vielä:)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:33"]Miksi aloit mittaa sykettä? Voisiko olla jokin paniikkikohtaus, joka huomattuasi sykkeen kiihtyi kun huolestuit siitä. Hengittele rauhallisesti makoillen, ei kannata huolestua vielä:)
[/quote] On koko päivän tykyttänyt nopeaan ja tuntuvasti. Ja ennenkin on tällaista ollut. Usein ja pitkään.
Varaa aika lääkäriin, ei se syy täällä selviä.
Onko tuo syke lapsella vai aikuisella? Onko flunssa/kuume tms. Tautia?