Puoliso hermostui lapseen ja retuutti niin, että kehoon tuli näkyvät jäljet
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin, rikosilmoitus.
Ja lasuhelvetti alkaa. Huolipalavereja, perhetyöntekijä istumassa ja kyttäämässä kotona ym. ym.
Joo, on se parempi jättää selvittämättä ja ratkaisematta, mikä sai aikuisen retuuttamaan pikkulasta niin että jälkiäkin jäi kuin päästää sossukoneisto kyttäämään ja arvostelemaan. Ai kauheaa kun miettiikin, että aikuisen ihmisen pitäisi ottaa vastuu toiminnastaan ja ajatella sitä lapsen etua, ei, ei niin voi toimia kun tulee aikuiselle nyt kamala ahdistus siitä jos joutuu jonkun perhetyöntekijä kanssa puhumaan! Kyllä se on paljon traumatisoivampaa koko perheelle joutua selvittämään asioita lasun kanssa kuin se että nyt vähän lasta välillä riepotellaan, kyllä jämpti on näin. Joku epämääräinen huoli niillä kukkahattutädeillä, pyh, joskus nyt vaan menee hermo, so what. Keskittyisivät siellä sossussa vaan niihin vaikeisiin tapauksiin ja jättäisivät tavalliset ihmiset rauhaan!!1!
Oikeasti, te palstan lasuhull*t olette SAI RAI TA. Totta kai tälläiseen pitää puuttua niin puolison kuin viranomaistenkin jotta vastaavaa ei tapahdu jatkossa!
Ihmiskunta on aina toiminut näin ja se on ihan luonnollista. Onneksi itse retuutin lapsiani 90-luvulla jolloin moisesta ei vielä pahemmin vauhkottu. Selvittiin kyllä minun "väkivaltaisuudestani" ihan ilman sossuja. t. viiden äiti
Olen havainnut yhden mielenkiintoisen ilmiön tätä aihepiiriä käsitteleviä kirjoituksia lukiessani.
Äänekkäimmät määkijät ja kauhistelijat on yleensä niitä, joiden oma todellisuuden taju on hämärtynyt lasten osalta.
Lapsia yli-idealisoidaan puheissa, ja ne nähdään jotenkin absoluuttisen viattomina ja hyvyyden esikuvina.
Vierailija kirjoitti:
Olen havainnut yhden mielenkiintoisen ilmiön tätä aihepiiriä käsitteleviä kirjoituksia lukiessani.
Äänekkäimmät määkijät ja kauhistelijat on yleensä niitä, joiden oma todellisuuden taju on hämärtynyt lasten osalta.
Lapsia yli-idealisoidaan puheissa, ja ne nähdään jotenkin absoluuttisen viattomina ja hyvyyden esikuvina.
Sama havainto mulla...
Kysymys: Voiko lapsesta kasvaa tasapainoinen ja yhteiskuntakelpoinen yksilö, mikäli koskaan ei ojenneta, kielletä eikä ohjata kotona?
Oma reseptini on seuraava:
Lasta saa tukistaa, mutta ei koskaan vihassa!
AP:n tapauksessa on tilanne päässyt ilmeisesti jo eskaloitumaan, eli on mennyt ns. ”kuppi nurin”, ja sitten on tullut niitä jälkiäkin... :-/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama havainto mulla...
Kysymys: Voiko lapsesta kasvaa tasapainoinen ja yhteiskuntakelpoinen yksilö, mikäli koskaan ei ojenneta, kielletä eikä ohjata kotona?
Kyllä voi. Lapsia voi kasvattaa oikein hyvin ilman pahoinpitelyjä. Nuo "joka vitsaa säästää lastaan vihaa" totuudet on jääneet kauas menneisyyteen. Lasten pahoinpitely on täysin tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin, rikosilmoitus.
Ja lasuhelvetti alkaa. Huolipalavereja, perhetyöntekijä istumassa ja kyttäämässä kotona ym. ym.
Lapsen helvetti on jo auennut.
Kovin heikkoa tekoa nuo nykylapset. Mitä mahtaakaan tapahtua koulussa, missä ne viattomat lapsukaiset pidäkkeettä vetävät toisiaan turpaan välitunnilla, jos kerran jo pelkästä pienestä retuuttamisesta on elämä pilalla.
Jos aikuinen hakkaisi toista nyrkillä kesken työpäivän niin se olisi poliisijuttu ja mahdollisti irtisanomisen paikka. Miksi lasten pitäisi koulussa sietää väkivaltaa yhtään enempää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sillä olisi merkitystä vaikka olisi miten kamala ja paha lapsi kyseessä? Ihan kuin se olisi joku oikeutus lapsen pahoinpitelyyn!?
Eihän poliisikaan saa mukiloida ketään mustelmille pelkästään sen vuoksi, että tämä on tehnyt rikoksen. Edes pahinta murhamiestä ei poliisi saa vahingoittaa muulloin kuin jos se on täysin välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Lapsia voi kasvattaa oikein hyvin ilman pahoinpitelyjä. Lasten pahoinpitely on täysin tarpeetonta.
No eihän kukaan ole muuta väittänytkään täällä!
Lopeta nyt jo vouhkaaminen.
Mikäli olet siunattu niin helpoilla lapsilla että pelkällä puheella on viesti mennyt perille, niin fine, mutta älä nyt kuvittele että se johtuisi siitä että olet mukamas niin erinomainen, sulle vaan on sattunut helpot luonteet.
Kaikilla meillä ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri, ja me joudumme välillä viestiä tehostamaan, ei suinkaan millään PAHOINPITELYLLÄ, mutta kevyellä tukistamisella ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sillä olisi merkitystä vaikka olisi miten kamala ja paha lapsi kyseessä? Ihan kuin se olisi joku oikeutus lapsen pahoinpitelyyn!?
Eihän poliisikaan saa mukiloida ketään mustelmille pelkästään sen vuoksi, että tämä on tehnyt rikoksen. Edes pahinta murhamiestä ei poliisi saa vahingoittaa muulloin kuin jos se on täysin välttämätöntä.
Rauhoitu nyt sinäkin.
Täällä ei edelleenkään kukaan ole mitään pahoinpitelyjä puolustanut, korkeintaan tukkapöllyjä
Jos et itse tee lasua katsotaan että et myöskään ole kykenevä hoitamaan lapsiasi. Lapsi menee kaiken edelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos et itse tee lasua katsotaan että et myöskään ole kykenevä hoitamaan lapsiasi. Lapsi menee kaiken edelle.
Se on kyllä jännä, että suu vaahdossa huudetaan lasun ja lapsen oikeuksien perään täällä...
...vaikka AP ei ole edes kertonut mitä se lapsi teki ennen retuuttamista??
:D
Meinaan, että varmaan oli retuuttamiselle ja hermojen menemiselle kuitenkin joku hyvä syy.
Lapsia ei saa retuuttaa. Jos on hermostuksissaan niin lähtee nopeasti pois esim. toiseen huoneeseen ja rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Varsinkin voimakastahtoisten lasten kanssa on äärimmäisen tärkeää ettei lasta päästetä ”niskan päälle” koskaan missään tilanteessa, koska jo ensimmäinen ”voitto” paisuttaa lapsen egoa epäterveellä tavalla.Totta.
Auktoriteetin tahtoon alistumisen taito (tunnetaan vanhan kansan suussa nimellä ’nöyryys’...)
opitaan yleensä kotona....ja mikäli ei opita, sitä ”harjoitellaan” vanhemmalla iällä tyypillisesti poliisin kanssa :-/
Mikä sitten on mitäkin.
Olen nelikymppinen nainen, ja minua tukistettiin ja kerran piiskattiinkin lapsuudessani.
Aikuisena olen ollut kolmessa pitemmässä suhteessa jotka ovat kaikki loppuneet molemminpuoliseen väkivaltaisuuteen. Exät eivät ole aina aloittaneet lyömistä.
Minusta mikään väkivalta ei kuulu lastenkasvatukseen tai ihmissuhteisiin ylipäätään.
Väkivallassa on aina vakavan vahingon riski, ja te ette kasvattajina tiedä millaisia kilipäitä teidän mukuloillenne tulee vastaan - tai miten hulluja niistä lapsista lopulta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä jännä, että suu vaahdossa huudetaan lasun ja lapsen oikeuksien perään täällä...
...vaikka AP ei ole edes kertonut mitä se lapsi teki ennen retuuttamista??:D
Meinaan, että varmaan oli retuuttamiselle ja hermojen menemiselle kuitenkin joku hyvä syy.
Lapset ei pyydä syntyä tänne, ja jos lapsi saa riittävästi ravintoa, virikkeitä, lepoa ja huolenpitoa, niin milloin ikinä tulisi syytä riepotella lasta?
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei saa retuuttaa. Jos on hermostuksissaan niin lähtee nopeasti pois esim. toiseen huoneeseen ja rauhoittuu.
EI EI EI EI !!!
Mitä tuolla juuri kerrottiin lapsen ”niskan päälle” päästämisestä, häh?!?
Vierailija kirjoitti:
Jeps...
...ja näin lapsi oppii, että mikäli jaksaa olla tarpeeksi jääräpäinen, saa tahtonsa läpi, ja vanhempi poistuu areenalta.
Hienoa, näin niitä narsisteja kasvaa sitten :-/
Vierailija kirjoitti:
...niin milloin ikinä tulisi syytä riepotella lasta?
No esimerkiksi silloin kun lapsi käyttäytyy huonosti eikä puhetta tottele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Lapsia voi kasvattaa oikein hyvin ilman pahoinpitelyjä. Lasten pahoinpitely on täysin tarpeetonta.
No eihän kukaan ole muuta väittänytkään täällä!
Lopeta nyt jo vouhkaaminen.Mikäli olet siunattu niin helpoilla lapsilla että pelkällä puheella on viesti mennyt perille, niin fine, mutta älä nyt kuvittele että se johtuisi siitä että olet mukamas niin erinomainen, sulle vaan on sattunut helpot luonteet.
Kaikilla meillä ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri, ja me joudumme välillä viestiä tehostamaan, ei suinkaan millään PAHOINPITELYLLÄ, mutta kevyellä tukistamisella ehkä.
Lapsen tukistaminen on pahoinpitely ja rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...niin milloin ikinä tulisi syytä riepotella lasta?
No esimerkiksi silloin kun lapsi käyttäytyy huonosti eikä puhetta tottele
Sun kannattais opetella puhumaan paremmin.
Mun lapset ymmärtää yhteistyön merkityksen, ja ymmärtää myös sen että että jos yhteistyö ei onnistu niin sit loppuu yhteistyö mun taholtani myös, ja sit tehdään niin kuin äiti sanoo.
Auktoriteettia kato. Sitä ei ansaita hakkaamalla vaan olemalla luotettava aikuinen.
Totta.
Auktoriteetin tahtoon alistumisen taito (tunnetaan vanhan kansan suussa nimellä ’nöyryys’...)
opitaan yleensä kotona.
...ja mikäli ei opita, sitä ”harjoitellaan” vanhemmalla iällä tyypillisesti poliisin kanssa :-/