Normaalia ottaa lapset mukaan kampaajalle?
Hei! Otatteko te lapset mukaan kampaajalle?
Kävin tänään värjäämässä tukkaani ja samaan aikaan viereiseen penkkiin tuli äiti max. 2v lapsen kanssa värjäykseen ja leikkaukseen myöskin.
Lapsi yllätys yllätys ei jaksanut istua rattaissa hiljaa paikoillaan ja huusi koko ajan. Lopulta nostettiin pois rattaista ja loppu ajan kiskoi ja kaatoi tavaroita tuote hyllyiltä ja esim maksupäätteenkin tiputti lattialle, heiteli ikkuna somistuksia sinne tänne ja yritti kokoajan mennä takahuoneeseen. Äiti välillä huuteli että "soosoo söpöliini" ja jatkoi lehden lukemista ja kampaajan kanssa jutustelua. Hänen kampaajansa yritti välillä estellä lasta ja oli silmin nähden epätoivoinen vaikka yrittikin kiltisti hymyillä. Oma kampaajanikin loi välillä kauhistuneita ilmeitä kun tuotehyllyt "järjestettiin" uudelleen. Itseäni häiritsi se levottomuus kun olisin halunnut rentoutua niinkuin kampaajalla yleensä on tapana. Onko tämä teidän mielestä normaalia? Kävi ihan sääliksi kampaajia.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:16"]
Hei minulla on Ilta kampaamo-kauneushoitola Oulussa ja saa olla vauvan kanssa kampaajalla. Kun asiakkainani on paljon vilkkaita lapsia niin tottunut olen kaikkeen :) Töissä mukana minulla kaverikoira nova scotian noutaja Mosse poika, joka tottunut levottomiin lapsiin ja toimii lukukoirana (lapset saa lukea kirjojaan ja silittää ja taluttaa valjaista sitä liikkeessä). Moni lapsi saa ainoita eläinkokemuksia liikkeessä koulutetun työkoiran kanssa meidän aikuisten lähellä valvoessa tilannetta. Mosse myös aikuisten asiakkaiden suosikki :) Tervetuloa siis ainakin tänne minun pieneen kampaamo-hoitolaani lasten kanssa. Pienessä liikkeessä saa myös yksin asiakkaana rauhoittua hemmotteluhetkessä. Työaikani olen yrittänyt järjestää iltapainotteiseksi 12-21 niin asiakkaat joustavasti pääsevät omien työaikojensa ulkopuolella kätevästi kampaajalle. Yrityksestä lisätietoja löytyy facebook Ilta kampaamo-kauneushoitola haulla. Jaksamista teille äideille - lasten hoito ja kasvatus maailman rankin työ!
[/quote]
Kuulostaa ihanalta, mutta vähän kaukana meiltä katsottuna.
Pari kertaa olen ottanut hiusten leikkuuseen lapset mukaan. Nämä kerrat on olleet sellaisia ex tempore juttuja.
Lapsille namia käteen niin hyvin jaksoivat.
Jos ei ole hoitajaa lapselle, niin pakkohan se on mukaan ottaa. Se homma vaan pitää organisoida niin, että lapselle on jotain pientä syötävää, tai mukana leluja joilla ei ole pitkään aikaan leikitty, ja sitten tietenkin joku josta lapsi voi katsoa piirrettyjä.
Ps: tämä aloitus muuten on niin lähes sanasta sanaan sama mitä Sari Helinin kolumni Annassa noin vuosi sitten. Yritän sen sulle etsiä niin saat ap vertaistukea.
Ei ole ok. Minä menen kampaajalle harvoin ja se on hemmotteluhetki. Lapsille järjestän hoitajan ,jos yrittää niin se kyllä onnistuu. Jos hoitaja jostainsyystä peruuttaa, perun kampaajan.
Olen kampaaja ja minun näkökulmastani on ihan ok ja ymmärrettävää jos lapset otetaan mukaan, mutta heistä pitää itse pitää huoli! Se ei ole kampaajan tehtävä viihdyttää lapsukaisia. Myös rikotut tavarat tai tiputellut tuotteet olisi hyvien tapojen mukaista nostella itse ylös tai korvata jos tosissaan jotain hajottaa.
Ei kyllä tulisi mieleenkään ottaa mukaan, se on kuitenkin monelle muulle nimenomaan rentoutusta ja hemmottelua. Eri asia kyllä tuo 2 kuvailema kuin ap:n, kun on lyhyt aika ja lapset ilmeisestikin ovat osanneet olla rauhassa. Kampaamoissa harvemmin on mitään lapsille suunnattua tekemistä tai paikkaa eikä vanhempi oikein pysty vahtimaankaan lastaan.
Hei minulla on Ilta kampaamo-kauneushoitola Oulussa ja saa olla vauvan kanssa kampaajalla. Kun asiakkainani on paljon vilkkaita lapsia niin tottunut olen kaikkeen :) Töissä mukana minulla kaverikoira nova scotian noutaja Mosse poika, joka tottunut levottomiin lapsiin ja toimii lukukoirana (lapset saa lukea kirjojaan ja silittää ja taluttaa valjaista sitä liikkeessä). Moni lapsi saa ainoita eläinkokemuksia liikkeessä koulutetun työkoiran kanssa meidän aikuisten lähellä valvoessa tilannetta. Mosse myös aikuisten asiakkaiden suosikki :) Tervetuloa siis ainakin tänne minun pieneen kampaamo-hoitolaani lasten kanssa. Pienessä liikkeessä saa myös yksin asiakkaana rauhoittua hemmotteluhetkessä. Työaikani olen yrittänyt järjestää iltapainotteiseksi 12-21 niin asiakkaat joustavasti pääsevät omien työaikojensa ulkopuolella kätevästi kampaajalle. Yrityksestä lisätietoja löytyy facebook Ilta kampaamo-kauneushoitola haulla. Jaksamista teille äideille - lasten hoito ja kasvatus maailman rankin työ!