Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävän paha olo alkuraskaudesta? Muita?

28.07.2006 |

Mulla menossa rv 7 ja tänään oon oksentanut jo 4 kertaa. Lämmin ruoka ei pysy sisällä ja en ole syönyt (tai siis pysynyt) mitään kiinteää sisällä pariin vuorokauteen? Onko muilla vastaavaa? Milloin helpottanut?

Miten pystytte töissä olemaan? Mun on varmaan pakko hakea saikkua pari päivää ( oon tarjoilutyössä)....

Auttakaa, milloin tää loppuu

aia rv 7

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli milloin sinulla alkoi tämä pahoinvointi? Itsellä menossa 5+4 ja odottelen yrjön rantautumista satamaan.

Jouhi

Vierailija
2/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä raskaudessa en voinut huonosti hetkeäkään.....

Joten tuntuu tosi uskomattomalta tää huono olo

Aia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko se siis kerralla vaan oksettamaan vai pikku hiljaa pahenevalla pahalla ololla? Mietin vaan tässä omaa tulevaisuuttani.

Jouhi

Vierailija
4/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta aika kamala olo alkoi mulla viime kerralla samoihin aikoihin kuin tällä toisellakin, eli vko5-> Kesti sitten sinne melkein puoleenväliin asti. Luulin että tällä kertaa pääsin helpommalla kun alkuviikosta rupesi olo paranemaan, mutta eilen alkoikin etoa taas oikein olan takaa ja kävin pariin otteeseen työpaikan posliinialttarilla kakomassa.

Edellisellä kerralla olo oli varmaan yhtä paha, mutta silloin etovuus tuntui lamaannuttavammalle kuin tällä toisella kertaa..Nyt tietää että joskus se loppuu ja enää ei niin pelota jos yrjö lentää julkisilla paikoilla.

Mutta siis kaikilla se vaihtelee. Meidän suvussa pahoinvoinnin keskivertokesto on ollut 9 kk... eli helpolla olen päässyt!

Yritä jaksaa..ja saada jotain sisään, tyhjä maha aiheuttaa myös ellotusta. Sorbetit ovat toimineet minulla pahimmissakin oloissa. Greippimehu on liian hapanta jos maha muutenkin oirehtii.

Vierailija
5/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi järkyttävä oksentelu 6+ jotain viikolla, oksensin päivällä n. 30-40 min. välein, öisin n. 2 tunnin välein. Eihän sellaista jaksanut paria päivää pitempään (mikään ei siis kestänyt sisällä enkä saanut juurikaan nukuttua) joten kävin lääkärillä ja sain pahoinvointilääkkeet (Alsucral + Postafen, joita voi syödä myös raskaanaollessa). Siihen mennessä olin tietty kokeillut kaikki kotikonstit kuten mustikkakeitot, sokeiriteet, korput jne, mutta mikään ei auttanut. Kolmen päivän lääkekuurin jälkeen ruoka alkoi pysymään sisällä ilman lääkkeitäkin, nyt on jo mennyt viikko helpommin eli on vain kuvottava & yököttävä olo, mutta en juurikaan oksentele enää. Kannattaa siis käydä lekurilla, jos olo ei kohene itsestään. Mulla ainakin siitä pahoinvoinnista tuli sellainen noidankehä, että sitten kun mikään ei pysynyt sisällä, vatsaa kouristi jatkuvasti jo senkin takia, ei itse raskauspahoinvoinnin takia.

Vierailija
6/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta aloin oksentaa rv 6 ja oksennan edelleen (nyt menossa rv 12+5). Kylmät juomat ja hedelmät (mandariini ja vesimeloni) auttavat ja ne yleensä pysyy sisällä. Kaikki rasvaiset ja tuhdimmat ruoat (esim.myös puuro) tulevat ylös.Maito tulee myös helposti oksennettua. Toiset ovat onnekkaampia, joten saatat hyvinkin kuulua siihen porukkaan, jolla esim.rv 10 alkaa helpottaa.Toivotaan niin!En kenellekään muulle soisi tätä oloa - päätä pöntössä joka päivä. Teen toimistotöitä ja pystyn sopimaan pahoinvointini takia etätöitä, kun kotona on kone ja yhteys. Jos sinä et pysty, kannattaa ottaa sairaslomaa, pahoinvoivana ei jaksa.

Paljon tsemppiä ja toivottavasti voit paremmin pian!

Vierailija
7/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteesi aivan täysin. Oksensin ensimmäiseltäni koko raskauden ajan. Vielä leikkausaamuna yrjö lensi mutta sitten se loppui kuin seinään ! Kärsin myös närästyksestä, todella pahasta, koko raskauden. Se oli niin kamalaa, että monesti iltaisin oksensin pelkästään närästyksen takia.

Nyt odotan toista rv 7+4. Oksentaminen alkoi viime torstaina. Pieniä merkkejä olon heikentymisestä oli jo ilmassa aiemmin viikolla mutta to-pe yönä se sitten alkoi räjähdysmäisesti. Närästys alkoi saman tien ja se on aivan yhtä kamalaa kuin viimeksi. Olen jo monta kertaa ehtinyt miettiä, että mihin sitä tuli taas ryhdyttyä...Olo on kertakaikkiaan kamala, jatkuva kuvotus. Kun syö ruokaa, tulee vain hetkittäinen hyvä olo, kunnes taas oksettaa. Yöt sentään saan nukuttua suht hyvin. Herään yleensä puoli kahdeksalta oksentamaan. Yöllä olen joutunut vasta kaksi kertaa laatottamaan.

Edellisellä kerralla jouduin olemaan poissa töistä 4,5 kk ! Ensi viikko olisi vielä lomaa mutta sitten pitäisi mennä töihin. Ei tule onnistumaan. Enkä todellakaan pode huonoa omaatuntoa siitä, että jään saikulle. En kertakaikkiaan pystyisi olemaan töissä.

Jotenkin tuntuu, että ehkä tämä tällä kertaa ei ole aivan niin paha tilanne kuin viimeksi. Silloin oksensin päivässä 12-25 kertaa. Nyt selviä 5-10 kerralla/pvä.

Olen kokenut hyväksi sen, että syön kerran tunnissa jotain pientä. Hyviä ovat olleet jäiset marjat, persikkalohkot, ananasmurska, näkkäri, piimä, vichy, marjakeitot ym.

Kun pari päivää sitten voivottelin täällä tätä omaa tilaani niin yksi äippä ehdotti helpotukseksi inkivääriä veteen sekoitettuna. Toimii kuulema hyvin, itse en ole vielä kokeillut.

Viimeksi olo alkoi helpottaa vklla 25, sen jälkeen oksensin vain aamuisin ja iltaisin. Sitä tässä odottelen !

Voimia sinulle ! Koita kestää !

Vierailija
8/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka alkoi heti kun rv6 tuli täyteen. Onnekseni se pahin kesti vain 3-4päivää, eli pääsin lopulta helpolla - toivon sinullekin tätä pikaisesti ohi menevää pahoinvointia! (Toki vieläkin välillä yököttää, mutta ei todellakaan niin pahasti kuin silloin ihan alussa.)

Minni rv10+3

Vierailija
9/9 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elin useamman viikon lasten Nalle Puh -mehujäillä alkuraskaudessa. Myös appelsiinin (no, se oli talvea) lohkoja pistin pakastimeen ja imeskelin niitä jäisinä, pysyivät hyvin sisällä.

Luulisin, että sopii myös muihin hedelmiin.

Salmiakkia koetin myös imeskellä, vaihtelevalla menestyksellä.

Lohdutuksen sanana sanottakoon, että minulla pahoinvointi päättyi siinä rv 11-12 hujakoilla. Eli voi siinä niinkin käydä.

Tuo yöoksentaminen on varmaan kaikkein raskainta - nukkumisestakaan ei tule mitään kun jatkuvasti on tosi paha olo.

Tsemppiä, JOSKUS se joka tapauksessa loppuu.

t. kuonokas