Karppaajat ovat laiskoja liikkumaan
Siinähän se tuli otsikossa, karppaajat harrastavat aivan varmasti vähemmän liikuntaa kuin perinteisesti kalorivajeen kanssa laihduttavat. Vai tiedättekö montakin huippu-urheilijaa, jotka vannoisivat karppauksen nimeen? Niinpä.
Kommentit (31)
Ok. Tää karppi liikkuu viikossa noin 10-12 h. En laihduta.
On karppaavia urheilijoita. Esim triatlonisti, iron man, Jonas Colting, ampumahiihtäjä (olympiakultaa) Björn Ferry. Hyi miten on huonokuntoisia molemmat.
Bode Miller on muuten kans pudottanut painoa vhh:lla ja sen jälkeen otti pronssia Sotshissa supersuurpuikassa.
Gustav Larsson, maantiepyöräilijä.
Ihan kuin laiskuus olisi joku pahe.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:16"]Ihan kuin laiskuus olisi joku pahe.
[/quote]
Niinpä!
T:ylpeää laiska
Päivän karppaajien haukkumisketju. Mikä on veikö karppi miehesi?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:24"]
[/quote]
Ole nyt varovainen, ettei ap ärsyynny. Kohta se aloittaa taas uuden ketjun ja kyselee miksi karppaajat ovat niin ilkeitä ja aggressiivisia.
Jaa-a. Tunnen tasan yhden karppaajan, pomoni. Hän juoksee maratoneja ja on muutenkin hullu urheilija. Ei tosin laihduta, on kuin kuivan kesän orava muutenkin.
Karppaa kuulemma koska se hänelle sopii.
Täytyy olla joku luonnonoikku, että pystyy harrastamaan kunnon hikiliikuntaa ja karppaamaan samaan aikaan. Itse kokeilin karppausta, mutta esim. kuntonyrkkeilytreenit olivat yhtä tuskaa ja lihaskivut hirveät ja palautuminen hidasta. Laihdutuskeinona se toki voi toimia.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 14:08"]
Täytyy olla joku luonnonoikku, että pystyy harrastamaan kunnon hikiliikuntaa ja karppaamaan samaan aikaan. Itse kokeilin karppausta, mutta esim. kuntonyrkkeilytreenit olivat yhtä tuskaa ja lihaskivut hirveät ja palautuminen hidasta. Laihdutuskeinona se toki voi toimia.
[/quote]
Voi olla myös niin ovela, että treenipäivinä nostaa hiilarimäärää järkevästi ja muuten syö vhh periaatteiden mukaan. Säätää ne makrot itselleen sopivaksi, siten että kokonaisuudesta tulee hyvä. En minäkään jaksa ketohiilareilla tehdä kunnon suorituksia, mutta kun hh:t nostaa 60-100grammaan, niin johan alkaa toimia. Mun normaali vuorokauden hh määrä on noin 50-60g/vrk.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 14:08"]
[/quote]
Olisi kyllä mielenkiintoista tuntea karppimaratoonari tms.
Itse tunnen paljon juoksijoita ja crosfittaajia ja muitakin urheilijoita ja kukaan heistä ei karppaa. Kovakuntoista sakkia, joka syö hiilihydraatteja ja jopa tankkaa hiilareilla ennen kisoja.
Kuten myös salipuolella ei näy karppaajia. Eri liikuntamuodoista toki riippuu ruokavalio ja proteiinien ja hiilareiden suhde. Mutta yhtään karppaajaa en itse henkilökohtaisesti tunne.
Ja loppuun mielenkiintoinen kirjoitus karppaamisesta ja urheilusta.
Lainaan tähän pätkän
Otin hieman riskin kirjoittaessani tätä juttua, koska karppaajat ovat netissä ehkäpä äkäisintä kansaa. En tiedä johtuuko se korkean proteiininsaannin tai yleensäkin karppauksen vaikutuksesta huonotuulisuutta lisäten, kuten jotkut tutkimukset “ehdottavat” (Santesso ym. 2012, Brinkworth ym. 2009), vai viha auktoriteetteja ja suosituksia kohtaan? No, otan riskin, olenhan hyvin neutraali tässä asiassa ja ymmärrän tietyissä perusteluissa sekä vähähiilihydraattisen ruokavalion puolustajia että vastustajia.
Sota voi nyt alkaa :DDDD
Kyllähän Raxukin karppasi ja laihdutti 50kg ja liikkui, ja liikkuu vieläkin. Samoin ystävätär joka laihdutti 70kg, on liikkunut silloin lihavanakin, nyt liikkuu vielä enemmän, ja tekee fyysisesti raskasta hoitajan työtä. Minä en ole liikkunut pahemmin koskaan normaalipainoisenakaan, ja jos karppaisin, en varmasti liikkuisi sen enenpää kuin ennenkään, ehkä sitten kun olisin karpannut myös sellaisen 50-70kg pois.
Oletkos tehnyt isonkin tutkimuksen voidaksesi todistaa tämän teesisi?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:24"]
[/quote]
:DD
voi olla
Nonniin. tulihan se sieltä, eli "korkea proteiinin saanti". Karppaus ei edelleenkään eikä milloinkaan ole ollut eikä tule olemaan proteiinidieetti.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 14:16"]
koska karppaajat ovat netissä ehkäpä äkäisintä kansaa. En tiedä johtuuko se korkean proteiininsaannin tai yleensäkin karppauksen vaikutuksesta huonotuulisuutta lisäten,
[/quote]
Taas joku lääkärinääliö joka ei tiedä karppauksesta mitään. Juttailu on se proteiinidieetti tai Dukan. Ei VHH joka tarkoittaa vähähiilihydraattista tai enkuksi LCHF joka tarkoittaa Low Carb High Fat. VHH ei ole proteiiniruokavalio.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:59"]
Jaa-a. Tunnen tasan yhden karppaajan, pomoni. Hän juoksee maratoneja ja on muutenkin hullu urheilija. Ei tosin laihduta, on kuin kuivan kesän orava muutenkin.
Karppaa kuulemma koska se hänelle sopii.
[/quote]
En juokse maratoneja vielä, mutta puolikkaita kyllä ja karppiruualla. En tankkaa hiilareita ennen treeniä enkä sen jälkeen.
Mun sisko karppaa ja kulkee 10km pyörällä töihin. Itse en karppaa,enkä pyöräile . Niinpä.