Miten laajan joukon olisit altistanut
jos saisit nyt positiivisen koronatestituloksen? Eli ostaisitko luetella kontaktisi kolmen päivän ajalta?
Kommentit (48)
On pakko käydä töissä. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset roikkuu edelleen ruokakaupoissa? Tilatkaa kotiin. Tai jos on aivan pakko joskus mennä, niin kunnon hengityssuojain päälle, kumihanskat ja omat korit. Ei ihme, että leviää, kun pakko mennä sinne Prismaan niitä samoja kärryjä lääppimään.
Öö, no on vähän eri asia, että jos oot niinku töissä siellä...
No maskia käytän töissä eli siellä on olisi altistanut ketään( tiedän, tämä on hieman älytöntä. Terveydenhuoltoalalla näin ainakin on). Kotona perheeni ja 4 sukulaistani. Kävin myös kaupassa lähijunalla, mutta maski oli silloinkin.
Puoliso, fysioterapeutti ja kaksi työkaveria. Joudun tekemään työtä työpaikalla, mutta järjestelyjen johdosta en kohtaa kuin 2 samassa hommassa olevaa, kuljen autolla. Ruoat tilaan kotiin.
Oma perhe, eli puoliso ja kaksi lasta. Jumpassa kävin kolme päivää sitten, mutta en tiedä lasketaanko altistumiseksi, kun oli turvavälit. Muita osallistujia oli 7. Lisäksi eilen meni postissa yli vartti, kun olin setvimässä oman firmani asiaa. Välissä oli pleksi ja molemmilla maski, joten en tiedä lasketaanko tuota.
Nyt on liikunta tauolla ja postissakaan ei tartte enää käydä.
Kotona mies ja lapset plus teoriassa yksi naapuri, jonka kanssa juttelin ulkona puolisen tuntia, väliä oli kyllä pari metriä, en tiedä laskettaisiinko tuota. Töissä tapaan useamman sata ihmistä päivittäin, mulla maski ja yritän pitää väliä, joten en tiedä miten nuo tulkittaisiin.
Jos sairastuisin, ilmoittaisin kyllä itse julkisesti somessa ym tartunnastani ja mainitsisin työpaikkani, jos virallinen jäljitys ei sitä julkaisisi, sen verran välitän asiakkaista ja osan kanssa kuitenkin ollaan pidempään samassa tilassa.
Perheeni.
Kauppaskeskuksessa 1,5h ajan muut. Olin kyllä kokonajan maskin kanssa, en riisunut kertaakaan. Samoin marketissa 30min ajan maski käytössä.
Miehen ja kaksi lastani. Kävin pikaisesti kaupassa maski päässä. Kaupassa tuolloin rauhallista, kun kävin juuri ennen sulkemista.
Ei pidä paikkaansa, ainakin HUS-alueella on alettu maskin käytöstä kysymään jäljittäjien toimesta. Ei tule karanteenia lähikontaktille jos on maskia käytetty. Vain yhdenkin osapuolen maskinkäyttö riittää välttymään karanteenilta.