Miten laajan joukon olisit altistanut
jos saisit nyt positiivisen koronatestituloksen? Eli ostaisitko luetella kontaktisi kolmen päivän ajalta?
Kommentit (48)
Töissä noin 50 ihmistä yli 15min altistus, kolmella bussilinjalla monta kertaa päivässä 5-20min altistus kerrallaan, kaupassa pari kertaa, kotona mies, taloyhtiön hissi käytössä.
Visiiriä käytän töissä ja muualla kangasmaskia. Perussairaus estää muiden maskien käytön.
Oman perheeni eli 3 ihmistä. Lisäksi kävin prismassa mutta siellä pidin turvavälit ja maskia joten aika pieni riski että olisin tartuttanut ketään.
En olisi altistanut ketään. Tai no, kai sillä testimatkalla olisi joku saattanut tulla vastaan + testin ottaja?
15min ajalla kun mennään, niin isäni, ja naapurin.
Olen etätöissä täällä keskellä metsää, omassa talossa, mies myös. Lapset tarhassa, eli ainoat altistumiset tulisi lasten kautta. Missään ei käydä.
Mies ja yksi taksikuski. Toki taksissa maski päässä.
Miksi ihmiset roikkuu edelleen ruokakaupoissa? Tilatkaa kotiin. Tai jos on aivan pakko joskus mennä, niin kunnon hengityssuojain päälle, kumihanskat ja omat korit. Ei ihme, että leviää, kun pakko mennä sinne Prismaan niitä samoja kärryjä lääppimään.
Töissä olisin altistanut kenties kymmenet lapset, jokusen vanhemman sekä 10+ työkaveria, vaikea sanoa, että kuka olisi altistunut sen yli 15 minuuttia, sitten aika ison osan perheestäni (siis sisarukset perheineen) olisin nyt viikonloppuna altistanut myös ja kahdessa kaupassakin tuli käytyä. Siinä olisi jäljittäjille tekemistä.
En ole altistanut ketään. Jos minulla olisi tauti se olisi tullut tänään tapaamaltani ihmiseltä joka käyttää joukkoliikennettä ja opiskelee sekä työskentelee ihmisiä kuhisevissa paikoissa. Itse en käy muualla kuin harvakseltaan kirjastossa ja kaupassa hiljaisina aikoina maskin ja etäisyyksien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset roikkuu edelleen ruokakaupoissa? Tilatkaa kotiin. Tai jos on aivan pakko joskus mennä, niin kunnon hengityssuojain päälle, kumihanskat ja omat korit. Ei ihme, että leviää, kun pakko mennä sinne Prismaan niitä samoja kärryjä lääppimään.
Itse käytän kyllä ihan kärryä, ostan viikon ostokset kerralla, niin ei tarvitse jatkuvasti ravata siellä kaupassa, jos käyttäisin mainitsemaasi koria, niin saisi käydä monta kertaa viikossa ostoksilla.
En. Satoja ihmisiä. Kolmessa paikassa töissä joissa satoja ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visiiriä käytän töissä ja muualla kangasmaskia. Perussairaus estää muiden maskien käytön.
Maski eikä visiiri vaikuta tippaakaan siihe, että oletko altistanut muita, eli sama altistussääntö pätee kuin ilman maskia oleviinkin, sen verran epäluotettavia suojia ne siis ovat, kannattaa pitää mielessä kulkiessa.
Parheenjäseneltä olisin saanut. En käy kodin ulkopuolella kuin lenkillä ja pidän reilut turvavälit, joten olisin altistanut 0 uutta (ko. perheenjäsen jo altistanut tartuttaessaan minutkin).
Noita ”kaupan kassa”-tyyppisiä kontakteja ei lasketa, ei niitä laitettaisi karanteeniin, vaikka nimetkin olisi tiedossa, koska kontakti alle 15 min.
Mulla olisi 4 perheenjäsentä ja töistä noin 5 ihmistä (tosin siellä on ollut pääasiassa sekä turvavälit että maski päässä minulla lounastaukoa lukuun ottamatta). En usko, että jatkotartunnat ulottuisivat minusta perheenjäsenten ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän kyllä ihan kärryä, ostan viikon ostokset kerralla, niin ei tarvitse jatkuvasti ravata siellä kaupassa, jos käyttäisin mainitsemaasi koria, niin saisi käydä monta kertaa viikossa ostoksilla.
Tilaa kotiin.
Ihmettelisin ensinnäkin sitä, mistä olisin voinut saada koronan. Viimeisin näkemäni ihminen piipahti kotonani reilut kaksi viikkoa sitten maski kasvoilla ja suojakäsineet käsissä eikä tullut kahta metriä lähemmäksi minua. Neljän viikon aikana ruokalähetti, myös maskissa ja hanskoissa, on tuonut laatikon oveni ulkopuolelle kolme kertaa.
Vastaukseni: en yhtään ihmistä.