Jos et käytä maskia julkisilla paikoilla, perustele, miksi et
Ihmetyttää todella, että vieläkin on ihmisiä, jotka eivät ota maskisuositusta tosissaan. Kiinnostaisi tietää, mitä heidän mielessään liikkuu.
Kommentit (45)
Jos panostan meikkiin, haluan sen näkyvän.
Ei mikään laki velvoita käyttämään.
Maskisuositus on pelkkä poliittinen päätös. Ei mitään muuta eikä ratkaise yhtään mitään.
Pidän turvavälin, siksi. Maskia suositellaan käytettäväksi silloin kun ei voi pitää turvaväliä.
Sepelvaltimotautiin kuolee vuodessa 9500 ihmistä.
Koronaan on nyt kuollut alle 400. Toki alle vuoden otanta, mutta silti.
Miksi ihmeessä tätä tarvitsisi pelätä sen kummemmin? Ei tuo sepelvaltimotaudin kuolinlukukaan saa ketään paniikinomaiseen ennaltaehkäisevään toimintaan.
Maskishow on psykologista sodankäyntiä. Ei se liity mitenkään terveyteen.
Symbolisesti se tarkoittaa, että tukimme suunne.
En aio osallistua tällaiseen hulluuteen.
Mä käytän kyllä, mutta välillä joudun ottamaan sen pois kun henkeä ahdistaa. Kaikki ei välttämättä vaan pysty sitä käyttämään, ei ole välttämättä kyse välinpitämättömyydestä.
En halua osallistua tuohon järjettömään pelleilyyn.
Olen astmaatikko, ja taju lähtee jos pidän maskia viittä minuuttia pidempään naamalla
Tuntuu että tukehdun. : ( En voi pitää.
Ei se märkä rätti naamalla mitään suojaa, pikemminkin päinvastoin. Pitäkää turvavälejä ja välttäkää ylipäänsä turhia kontakteja, niin voidaan elää lähes normaalia elämää. Älkää tunkeko maskeinenne hönkimään älkääkä varsinkaan heitelkö niitä räkäisiä maskejanne pöydille yms. paikkoihin, joista koronavirukset ja monet muutkin patogeenit voivat tarttua.
TYÖSSÄNI SE ON PAKOLLINEN: Enkä pysty sitä pitämään tulee iho-oireita.
Mun ei mitenkään tarvitse perustella asiaa täällä, etenkään jollekin ap:lle.
Mä käytän töissä sitä melkein sen 8h (tauolla saa olla poissa kun syö, muuten pitää laittaa takaisin). Minulla tulee siitä välillä niin kipeä kurkun ja henkeä ahdistaa, etten enää jaksa välttämättä pitää sitä. Käyn hyvin vähän edes missään. Töissä, bussissa ja välillä kaupassa.
Korona on tehnyt ihmiset sekopäiksi, maski tuntuu vain pahentavan tilannetta.
Koko maski on vain sosiaalisen paineen tuoma rätti naaman eteen, jolla ei ole mitään tieteellistä näyttöä sen toimivuudesta. Näyttäkää tutkimus, joka näyttää maskien kiistattoman hyödyn. Lisäksi porukka käyttää samaa kertakäyttömaskia monta päivää, niin tästä ei ole yhtään mitään hyötyä.
Suu kiinni, turvavälit kuntoon ja nopeat kauppareissut. Paljon hyödyllisempää, kuin kiinalaisesta kemikaalilta haiseva palanen naamassa. Ties mitä myrkkyjä sisältävät.
En pysty pitämään sairauden takia. Siksi.
Täysin turha ja tarpeeton