Jos et käytä maskia julkisilla paikoilla, perustele, miksi et
Ihmetyttää todella, että vieläkin on ihmisiä, jotka eivät ota maskisuositusta tosissaan. Kiinnostaisi tietää, mitä heidän mielessään liikkuu.
Kommentit (45)
Kai nyt ulkona voi olla pitämättä? Ei se ulkona tartu, kun pitää väliä ihmisiin. Ulkona ei ole ollut enää kuukausiin maskipakkoa esim. Belgiassakaan, vaikka siellä on väestötiheys aivan eri luokkaa kuin harvaan asutussa Suomessa.
Nythän infektiot vasta ovatkin lähteneet leviämään, kun niin moni pitää sitä mikrobinkerääjää naamalla ja koskettelee sitä ja siirtää pöpöjä vaakojen, maksupäätteiden, ostoskorien jne välityksellä uhreilleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän kyllä, mutta välillä joudun ottamaan sen pois kun henkeä ahdistaa. Kaikki ei välttämättä vaan pysty sitä käyttämään, ei ole välttämättä kyse välinpitämättömyydestä.
Ei muuten mutta paljon käytettynä alkaa tuntua ettei ole terveellinen nenälle eikä hengitysteille. Lintsaan kun voin.
Ei henki kulje, käytän visiiriä töissä ja kaupassa käydessäni, omalla autolla kuljen.
Vierailija kirjoitti:
Sepelvaltimotautiin kuolee vuodessa 9500 ihmistä.
Koronaan on nyt kuollut alle 400. Toki alle vuoden otanta, mutta silti.
Miksi ihmeessä tätä tarvitsisi pelätä sen kummemmin? Ei tuo sepelvaltimotaudin kuolinlukukaan saa ketään paniikinomaiseen ennaltaehkäisevään toimintaan.
Onko sepelvaltimotauti ihmisestä toiseen tarttuva?
Kaikki on etukäteen päätettyä matrixissa. Perustele siis miksi käyttäisin, kun se ei muuta outcomia mitenkään.
Perusteluja odotan ..
Sincc
'Miinustaminen ei ole keskustelua. Sanoinhan, että VAADIN perustelun, en mitään lapsellista alapeukuttelua. Siihen pystyy 12 vuotiaatkin.
Sincc
Aikuismaista keskustelua odotan ..
maskin pitäminen pitkiä aikoja päivittäin johtaa siihen että limakalvojen kunto hengitysteissä heikkenee ja se altistaa enemmän hengitystieinfektioille
Vierailija kirjoitti:
'Miinustaminen ei ole keskustelua. Sanoinhan, että VAADIN perustelun, en mitään lapsellista alapeukuttelua. Siihen pystyy 12 vuotiaatkin.
Sincc
Ha-haa-haa! Hän VAATII ...!
Käytän vain ruuhkassa.
En esim kaupassa tai kirjastossa tms.
Pidän turvavälit.
Suosituskin kuulu että käytä maskia Kun et voi pitää turvaväliä.
No vaikkapa tori kaupungissa on julkinen paikka.
Se on ulkoilmassa, en ole kenenkään lähellä, en pysähty siellä juttelemaa kenenkään kanssa, vaan kävelen sen läpi joka päivä töihin.
Miksi minulla pitäisi olla maski siksi, että olen julkisella paikalla torilla, jossa turvavälit ovate aina vähintään ainakin sen metriä.
Otan maskin pois kasvoiltaa heti kun bussista laskeuden toripysäkille ja heitä sen oikeaoppisesti lähellä olevaan suureen roskakoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sincc
Ha-haa-haa! Hän VAATII ...!
Minä olen kunkku. Sinä olet orja.
Sincc
Tiedosta se.
Viivyn 5 minuuttia ja hoidan suurimman osan asioista netissä/verkkokaupassa.
Alkoholi pitää käydä ostamassa, paketit noutaa, kirjaston varaukset noudettava...siinäpä ne.
Yliopistotasoisten tutkimusten mukaan maskeista ei ole hyötyä. En siis pelkän silmänpalvonnan takia moista naamalleni vedä.
Koska nuo halvat maskit eivät suojaa itseä, vaan muita. Menen kauppaan seuraavan kerran joulukuun alussa. Viimeksi käytiin marraskuun alussa. Emme ole olleet vaimon kanssa muiden kanssa tekemisissä kuukauteen, joten meillä ei ole koronaa. Asumme maalla pitkällä muusta, ja suunnittelemalla hyvin, ja pakastamalla osan ei tarvitse käydä useammin. Saa katsoa pitkään, ja kyräillä meitä maskittomia. Ette vaan kyräilijät tiedä, että jos kaikki voisivat toimia kuin me, ei kenelläkään olisi tätä virusta.
Koska ei huvita. Ihmettelen, että vielä on ihmisiä, jotka kuvittelevat maskien suojaavan juuri mitään.
Jännä juttu että sieltä mistä tämä corona lähti tulemaan, ihmiset ovat käyttäneet maskeja jo pitkän aikaa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Yliopistotasoisten tutkimusten mukaan maskeista ei ole hyötyä. En siis pelkän silmänpalvonnan takia moista naamalleni vedä.
Sitten niitä lienee turha sairaaloihin enää ostaa ..
Sincc
Jos ne kerran turhaa rahanhukkaa ovat olleet .. Mutta minä kyllä maksan mielelläni, jos lekuri niitä käyttää MINUN leikkauksessani. Jos vaikka sairaalabakteerilta säästyn ..
Pidän kyllä kaupassa ollessani tai terveyskeskukseen jos olisi pakko mennä. Mutta en mitenkään pysty pitämään sitä kokonaista työpäivää, vaikka siis pidän jos tulee aivan totaalinen pakko, mutta se tuntuu aivan kauhealta.