Tuliko palautuksia vai mätkyjä?
Yllätyin (en tiedä miksi) kun mulle palautuksia 500 euroa. Viime vuoden olin tukevasti hoitovapaalla. Miehen lappusta vielä odotetaan.... Toivottavasti ei tuu mätkyjä ainakaan ettei mee ihan nollille nuo mun palautukset :D
Kommentit (13)
Tuli niitä tai näitä niin se on varmaa että verottaja voittaa aina.
Odotan palautusta mutta ei ole tullut vielä mitään tietoa.
Oletan, että tulee mätkyjä. On pääomatuloja, joiden verotuksen olen yrittänyt hoitaa palkkatulon veroprosenttia korottamalla, mutta ei ne ikinä mene ihan tasoihin.
Ettekö osaa itse käyttää verottajan sivulta löytyvää laskuria kun odottelette lappuja? Lopputuloksenhan voi laskea heti, kun kaikki vuoden tulot ja vähennykset on selvillä. Eli yleensä viimeistään joulukuussa.
Palautusta vähän, mutta muuttuu mätkyiksi. Osa pääomatuloista vielä ilmoittamatta eli ne pitää ilmoitta.
Mä en ole lopustakin vielä saanut, mutta otaksun että palautuksia tulee 100-200e, en ole niin tarkkaa kirjaa pitänyt mulla noille main sen arvioisin. Miehelle tulee sit enempi, reilu 1200e.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 07:07"]Ettekö osaa itse käyttää verottajan sivulta löytyvää laskuria kun odottelette lappuja? Lopputuloksenhan voi laskea heti, kun kaikki vuoden tulot ja vähennykset on selvillä. Eli yleensä viimeistään joulukuussa.
[/quote]
Miten se lukee siellä että kumpia saa? Olen yrittänyt, ei vaan onnistu. :D
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 07:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 07:07"]Ettekö osaa itse käyttää verottajan sivulta löytyvää laskuria kun odottelette lappuja? Lopputuloksenhan voi laskea heti, kun kaikki vuoden tulot ja vähennykset on selvillä. Eli yleensä viimeistään joulukuussa.
[/quote]
Miten se lukee siellä että kumpia saa? Olen yrittänyt, ei vaan onnistu. :D
[/quote]Pistätviime vuoden veroprosenttilaskuriin tulot, vähennykset ja maksetut verot, niin laskuri kertoo esim:
Laskelma veroista ja maksuista
Koko vuoden verot ja maksut yhteensä
13481,98
Alkuvuoden ennakonpidätys yhteensä
10000,00
Mikäli "Koko vuoden verot" ( = paljonko sun olisi pitänyt maksaa veroja) on isompi kuin "Alkuvuoden ennakonpidätys yhteensä", tulee erotuksen verran mätkyjä. Jos olet maksanut ennakonpidätystä enemmän kuin olisi pitänyt maksaa veroja, saat palautusta erotuksen verran. Tuossa esimerkissä mätkyjä siis tulisi 3481,98 euroa.
Mulle tulee varmasti vähän mätkyjä. En tajunnut, että mun pitää erikseen soittaa ja ilmoittaa veroviranomaisille, että olen kotihoidontuella. Mutta katsotaan, paljonko.
Kiitos avusta nro 11. Mätkyjähän sieltä on tulossa.
Palautuksia n. 1500 euroa... :D :D
Mätkyjä tuli ulkomaisten osinkojen takia.