Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö jo nyt hamstrata ruokaa yms. valmiuslain pelossa?

Vierailija
29.11.2020 |

Eikös keväällä osa tavaroista loppunut

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä ei tiedetty mitä tulee tapahtumaan. Mun mies osti jauhoja varastoon vaikka kumpikaan meistä ei leivo.

Mä olen harkinnut kauppakassipalvelun käyttämistä. Se ei ole hirveän kallista suhteessa aikaan ja vaivaan eikä tule tehtyä heräteostoksia. Lisäksi se työllistää.

Vierailija
22/26 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Vaan se kotivara pitäisi olla aina siinä kunnossa, että vaikka nyt heti tulis ulkonaliikkumiskielto, niin pärjää vähintään 72 tuntia (eli se on sama kuin kolme päivää). Tosin me survivalistit suositaan usein vielä laajempaa kotivaraa, kun tuo 72h on enempi sellaista amatöörien puuhastelua.

Hamstraaminen on juuri sitä mitä ei pitäisi tehdä.

Köyhillä ei ole kotivaraa, eikä ehkä tulekaan, sitä pitää uusiakin joskus. Eikä monilla ole autoa jolla hakea esim. puhdasta vettä.

Kotivara on samaa ruokaa, mitä muutenkin syö, joten se uusiutuu jatkuvasti.

Nimenomaan köyhällä pitää olla kotivara, koska silloin ei ole heti pulassa, jos rahat ovat lopussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Vaan se kotivara pitäisi olla aina siinä kunnossa, että vaikka nyt heti tulis ulkonaliikkumiskielto, niin pärjää vähintään 72 tuntia (eli se on sama kuin kolme päivää). Tosin me survivalistit suositaan usein vielä laajempaa kotivaraa, kun tuo 72h on enempi sellaista amatöörien puuhastelua.

Hamstraaminen on juuri sitä mitä ei pitäisi tehdä.

Köyhillä ei ole kotivaraa, eikä ehkä tulekaan, sitä pitää uusiakin joskus. Eikä monilla ole autoa jolla hakea esim. puhdasta vettä.

Kotivarahan uusiutuu koko ajan. Jos perheessä syödään tummaa leipää, niin sitä leipää pidetään parin päivän tarpeiksi kotona. Jos käytetään maitoa, niin parin päivän maidot ovat kotona jne.

Vierailija
24/26 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä hernerokkaa aimo varastot edelliseltä kierrokselta. 

Vierailija
25/26 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattais ostaa jauhoja ,kuivahiivaa,maitojauhetta ym leivontajuttuja kuivatavaraa, se säilyy kaapis. tölkkiruuat kans säilyy huoneenlämmös ne ei pilaannu helposti. vesi ja wcpaperi,tarvittavat lääkkeet. 

on hyvä olla kotona aina, niin ei tarvi ryysiä kaupoissa. tuoretavarat on tietysti ostettava  mut noil hätävaroil pärjää jos pakko.

siemenet ,rouheet,mausteet, kuivapakatut retkiruuat, kuivatut hedelmät säilyy ilman pakastinta. vesihomma kaupungeis ikävä jos esim.vesiputki rikkuu yms. myrskykatko. sitä varten kannattaa ostaa jostain marketista muovikanisterit jotka täyttää vesiputkivedel ja laittaa vaikka varastioon. itsel tuli kaupunkilaisena kerran ikävä tilanne ku vesiputki meni kadul rikki eikä kotona ollu ku vesipullo ja vedenkeittimes vettä, aamukahvin sain suihkuun ei päässy. ajattelin tän jälkeen et pitäis olla aina vesipulloja kotona.

Vierailija
26/26 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo alkanut taas kasvattaa kotivaraa. WC-paperia, purkkiruokaa yms.