Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko jo kokeilleet hoitoaine ennen shampoota -kikkaa?

Vierailija
08.04.2014 |

Jompikumpi iltapäivälehdistä uutisoi muutama päivä sitten toimittaja kokeesta pestä hiukset ensin houtoaine sitten shampoo järjestyksessä. Ohuet littanat hiukset tuuhentuivat selvästi. Nyt olen kokellut muutaman päivän itse ja toimii hyvin. Kaikki hentohiuksiset kokeilkaa ihmeessä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:22"]Enpäs ole kuullutkaan. Tuuheutuskikkoja tuntuu olevan ihan kivasti ja esim. tuuheuttavia shampoita, mutta entäs sitten kun hiukset on liian tuuheat? Missä viipyy ohentava shampoo? :)

[/quote]

Ohentavana toimii jokin hyvin silottava, silikoninen aine

[/quote]

Silikoni ei kyllä sovi kaikkien päänahalle.

Vierailija
2/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:37"]

Teen usein ns. co-pesun, jossa laitetaan pelkkä hoitoaine (mielellään silikoniton) ja vaikuttamisajan jälkeen lisätään vaan vettä ja vaahdotetaan se hoitoaine. Sitten huuhdellaan ja on valmista :)

[/quote]

Mä tein ton kerran aamulla ennen töihinmenoa ja oli niin nolo päivä kun olla voi, olin kuin olisin voirasiassa uinut. En ole kokeillut toiste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumaliste! Tämä "vinkki"on ilmeiseti tarkoitettu jollekkin rekka-lesbo tukalle. Olen mies jolla tukkaaa melkeen perseeseen asti(ei ehkä tämän jälkeen) Niin en voi suositella kenellekkään tätä!!(pahimmat viholliset mukaan lukien) Sama kun laittaisi ensin auton pintaan eka vahan ja sen jälkeen pesis koko kärryn.... Ei näin...  Tukka takussa ja yritäppä tätä selvittää...

Vierailija
4/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin ja voi jestas! Tukka pörrööntyi ja oli aivan sähköinen, sellaisena karvaisena sähkölumppuna mateli pitkin ihoa! :DD Että oli noloa töissä.

Vierailija
5/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkähiuksisena ja helposti takkuuntuvat hiukset omistavana suosittelen laittamaan ensin latvoihin hoitoainetta, sitten huuhtelu, sitten shampoo (ja huuhtelu) ja lopuksi vielä latvoihin hoitoainetta, joka huuhdellaan huolellisesti. Siten lähtee takut pois ja juuret ovat silti kuohkeat. Kannattaa tehdä ko. toimenpide kerran viikossa tai kahdessa - muilla kerroilla normaali shampoo + hoitoaine -kombo.

Vierailija
6/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mulla sama juttu. Paksut ja karkeat hiukset. Päänahka kutissut koko ajan ja hirveän sähköiset. ei toimi mun luonnonkiharoissa.

Vierailija
7/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:39"]

Jos hoitsikka latistaa on se liian hoitavaa tarkoitukseensa tai se tungetaan tyvestä latvaan. Jos hoitoaine pestään pois shampoolla ja tukka tuntuu edelleen hyvältä voi miettiä tarvitseeko hoitsikkaa ollenkaan.... terkuin kampaaja, jonka mielestä tuossa ei ole mitään järkeä saatikaan logiikkaa.

[/quote]

Ei se välttämättä noin mene. Hoitoaineessa voi olla ainesosia, esim. kationisia polymeereja, jotka jäävät hiukseen, vaikka sampoopesu tehtäisiinkin. 

Estenomi

Vierailija
8/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:39"]

Jos hoitsikka latistaa on se liian hoitavaa tarkoitukseensa tai se tungetaan tyvestä latvaan. Jos hoitoaine pestään pois shampoolla ja tukka tuntuu edelleen hyvältä voi miettiä tarvitseeko hoitsikkaa ollenkaan.... terkuin kampaaja, jonka mielestä tuossa ei ole mitään järkeä saatikaan logiikkaa.

[/quote]

Ei se välttämättä noin mene. Hoitoaineessa voi olla ainesosia, esim. kationisia polymeereja, jotka jäävät hiukseen, vaikka sampoopesu tehtäisiinkin. 

Estenomi

[/quote]

Kampaaja, mihin mielestäsi perustuu 2-in-1 -hiustuotteiden toiminta? Luulen nimittäin, että tämä juttu perustuu osin samaan mekanismiin. Eivät ne sampoon tensidit välttämättä pysty rikkomaan sähkövarauksia. Eihän suoravärikään lähde pesemällä hiuksen pinnasta. 

Estenomi

Vierailija
9/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa myös laittaa kasvo/ihovoide ja sen jälkeen peskää se saippualla pois. Sama logiikka. Shampoo ei "avaa"

Hiussuomuja. T. Kampaaja

Vierailija
10/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olen kokeillut AV:llakin msinostettua oliiviöljysaippualla pesemistä, ja se toimii!

Vierailija
11/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kokeilen! 

Pitääkö hoitoaineen antaa vaikuttaa?

Vierailija
12/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein ns. co-pesun, jossa laitetaan pelkkä hoitoaine (mielellään silikoniton) ja vaikuttamisajan jälkeen lisätään vaan vettä ja vaahdotetaan se hoitoaine. Sitten huuhdellaan ja on valmista :)

Vierailija
13/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä tule sähköiseksi hiukset tolleen?

Vierailija
14/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen usein pelkällä hoitoaineella. Ei varmaan sovi kaikille, mutta minulle sopii. 

Vierailija
15/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:35"]

En, mutta olen kokeillut AV:llakin msinostettua oliiviöljysaippualla pesemistä, ja se toimii!

[/quote]

Käytetäänkö tuon kanssa hoitoainetta?

Vierailija
17/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen!! :-) Luin aivan saman ja siitä lähtien olen hieronut ensin hoitoaineen kosteisiin hiuksiin (koko päähän - ei vain latvoihin), huuhdellut kevyesti ja vasta sitten hieronut shampoon. Olen aivan ällistynyt, kuinka kuohkeat hiukset minulla voikaan olla...Ehkä tästä on puolet kuvittelua, mutta siis kyllä toimii ainakin tällaisille ohuille, littanoille hiuksille.

Vierailija
18/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kokeilin, mulla on paksut ja karkeat hiukset. Päästä tuli kuin sähköistä hamppua, en tykännyt yhtään.

Vierailija
19/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:35"]

[/quote]

Käytetäänkö tuon kanssa hoitoainetta?

[/quote]

No mä en ylipäätään ole käyttänyt hoitoainetta vuosiin, mutta tuo tosiaan tekee hiuksista tuuheammat, lisäksi ne tuntuvat pysyvän kauemmin puhtaina. En oikein usko, että hoitoainetta kannattaa laittaa oliiviöljysaippuan kanssa.

Ainoa miinus, joka mulle tuossa saippuassa on, on se, että tykkään ostella luomushampoita, joissa on erilaisista kasveista peräisin oleva mieto tuoksu, ja suihku toimii usein vähän niin kuin aromaterapiana. Mutta täytyy pestä sitten kainalot noilla shampoilla :)

Vierailija
20/36 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin suihkusta ja kokeilin, hiukset vielä märät mutta ei ne ainakaan takkuun jäänyt, mitä eniten pelkäsin.