Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossun tarjoama kesätyö?

Vierailija
07.04.2014 |

Kirjoitan tästä nyt tännekkin, jos vaikka jonkun lapsi on joskus moisessa ollut.

Nyt näyttää pahasti siltä etten saa kesätöitä mistään niin tuo on viimeinen oljenkorteni. Nämä käytännöt riippuvat kai paikkakunnittain mutta täällä on käsittääkseni jotakin puskan nyppimistä ja palkkaa saa n. 1400e kuukaudessa. Itse olen siis Turussa.

Onko kellään kokemusta? Koska tuonne sossuun pitäisi sitten mennä itkemään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sossun paikat varattu jälkihuollettaville? Kovin salaista, jos kymmenen vuotta jo voimassa, mutta kukaan ei tiedä asiasta.

Vierailija
2/24 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kymmenen vuotta sitten opiskelijana olin sossun tarjoamassa työssä, kun en muuta saanut. Palkka ei ollut häävi, mutta eipä opiskelijalta verojakaan mene. Paljon enemmän kuitenkin kuin ttt. Työtä tarjottiin heti kun toukokuussa soitin ja kyselin voinko saada toimeentulotukea. En ollut sossun asiakas ennestään. Työtä oli kuitenkin vain kuukaudeksi, lopuilta lomakuukausilta sitten sain sossutukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 21:41"]

Kirjoitan tästä nyt tännekkin, jos vaikka jonkun lapsi on joskus moisessa ollut.

Nyt näyttää pahasti siltä etten saa kesätöitä mistään niin tuo on viimeinen oljenkorteni. Nämä käytännöt riippuvat kai paikkakunnittain mutta täällä on käsittääkseni jotakin puskan nyppimistä ja palkkaa saa n. 1400e kuukaudessa. Itse olen siis Turussa.

Onko kellään kokemusta? Koska tuonne sossuun pitäisi sitten mennä itkemään?

[/quote]

Minulla on kokemus:

RYIJY!!!!!!

The goes official...

Vierailija
4/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoitatko kaupungin kesätöitä? ei ne ole mitään sossupaikkoja johon kaikki pääsee :D

Vierailija
6/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupungin kesätöitä, täällä ne ovat ainakin vain alaikäisille.

Sossu tarjoaa kesätöitä opiskelijoille, jotka eivät ole saaneet kesätöitä. Itse olen siis korkeakouluopiskelija.

Vierailija
7/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:11"]Ei kaupungin kesätöitä, täällä ne ovat ainakin vain alaikäisille.

Sossu tarjoaa kesätöitä opiskelijoille, jotka eivät ole saaneet kesätöitä. Itse olen siis korkeakouluopiskelija.

[/quote]

En oo kyl tollasista kuullu, vaikka asian pitäis muakin koskee

Vierailija
8/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kelpo hommaltahan tuo kuulostaa. Asenteesi vaikuttaa vähän ikävältä.

Vierailija
9/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta, vaikka olen jopa sos.toimen asiakas ollut.

Vierailija
10/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun asenteessa mielestäni ole vikaa. Mua vaan korpee etten ole saanut mitään töitä mistään :( Olisin halunnut aloittaa jo osa-aikaisena toukokuussa harjoitteluni ohessa, jotta mulla olisi rahaa maksaa kesäkuussa vuokra. Tuo sossun kesätyö alkaa vasta kesäkuussa eli palkan saa vasta kesäkuun loppupuolella. Täytyy vaan pitää peukut pystyyn että noita hommia järkätään tänä vuonna!

Vierailija
11/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:12"]

[/quote]

Aivan, palkkakin on hyvä. Kaupungin hommista täällä pääkaupinkiseudulla saa noin 1100e.

Vierailija
12/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääset rikkaruohoja kitkemään, niin sullahan käy tuuri. Voisit joutua myös vanhusten hoitajaksi tmv. oikeasti ikävään työhön.

Omassa kaupungissani noihin sossunkin järjestämiin töihin on ollut kova tunku, joten ei kannata jäädä odottelemaan. En tiedä, että onko sielläpäin eri systeemi, mutta täällä kesäkuuta koskevista toimeentulotukihakemuksista oli poimittu opiskelijat, joilla ei ole töitä, erilleen, ja heille sitten tarjottu työpaikkoja ihan järjestyksessä. Jos ei otettu vastaan, niin tukea sitten leikattiin. Jonkin verran tarjottiin opiskelualan mukaan, esim. puutarha-alan opiskelijalle tietysti puistonhoitoa, mutta varsinkin korkeakouluopiskelijat ripoteltiin sinne tänne. Tuurista kiinni, että menikö omaa alaa lähellekään, mutta toisaalta työ on työtä, varsinkin jos on ekoja työkokemuksia hankkimassa.

Vierailija
13/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:12"]

[/quote]

Aivan, palkkakin on hyvä. Kaupungin hommista täällä pääkaupinkiseudulla saa noin 1100e.

[/quote]

Olin syksyllä ennen koulun aloittamista työkkärin kautta kaupungilla töissä ja epäpätevänä sain 1400e bruttona. Eli luulisin tuon olevan samansuuruinen.

Vierailija
15/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:16"]Jos pääset rikkaruohoja kitkemään, niin sullahan käy tuuri. Voisit joutua myös vanhusten hoitajaksi tmv. oikeasti ikävään työhön.

Omassa kaupungissani noihin sossunkin järjestämiin töihin on ollut kova tunku, joten ei kannata jäädä odottelemaan. En tiedä, että onko sielläpäin eri systeemi, mutta täällä kesäkuuta koskevista toimeentulotukihakemuksista oli poimittu opiskelijat, joilla ei ole töitä, erilleen, ja heille sitten tarjottu työpaikkoja ihan järjestyksessä. Jos ei otettu vastaan, niin tukea sitten leikattiin. Jonkin verran tarjottiin opiskelualan mukaan, esim. puutarha-alan opiskelijalle tietysti puistonhoitoa, mutta varsinkin korkeakouluopiskelijat ripoteltiin sinne tänne. Tuurista kiinni, että menikö omaa alaa lähellekään, mutta toisaalta työ on työtä, varsinkin jos on ekoja työkokemuksia hankkimassa.

[/quote]

Itse siis opiskelen sairaanhoitajaksi. Oman alan hommiin en vielä tänä kesänä pääse kun aloitin vasta tammikuussa opinnot. Näin sanottiin jo koululla ja saman vastauksen olen saanut kun olen vanhainkoteihin soitellut.

Täytynee mennä siis heti toukokuussa sinne sossulle, jotta saisin töitä.

Vierailija
16/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea Turun kaupungilta mielestäni.

Vierailija
17/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:21"]Kiva idea Turun kaupungilta mielestäni.

[/quote]

Itse olen ainakin todella tyytyväinen jos pääsisin kesällä töihin! Ei tarttis maata kotona..

Vierailija
18/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työllistyin kesällä 2011 noin. En saanut kesätöitä ja hain sossulta toimeentulotukea. Kesäkuulta sain tukea ja heinä-elokuuksi tarjosivat töitä, mikä tietenkin oli otettava (kieltäytyessä menettää tuet). Olin 2kk töissä ja palkka oli 1100e/kk bruttona. Työ oli todella helppoa, pienen kahvion pitämistä ja ulkoiluvälineiden vuokraamista. Myös tylsää, sillä sateisina päivinä ei lainkaan asiakkaita. Kuitenkin sain kesään mukavamman rytmin kuin työttömänä ja merkinnän CV:een. Tämä Turussa.

Vierailija
19/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:24"]Itse työllistyin kesällä 2011 noin. En saanut kesätöitä ja hain sossulta toimeentulotukea. Kesäkuulta sain tukea ja heinä-elokuuksi tarjosivat töitä, mikä tietenkin oli otettava (kieltäytyessä menettää tuet). Olin 2kk töissä ja palkka oli 1100e/kk bruttona. Työ oli todella helppoa, pienen kahvion pitämistä ja ulkoiluvälineiden vuokraamista. Myös tylsää, sillä sateisina päivinä ei lainkaan asiakkaita. Kuitenkin sain kesään mukavamman rytmin kuin työttömänä ja merkinnän CV:een. Tämä Turussa.

[/quote]

Kuulostaa todella kivalta! Olisin niin onnellinen jos johonkin tuollaiseen pääsisin :)

Vierailija
20/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetön palkka rikkaruohojen nyppimiselle... Kaupungin puistotyöntekijäkin saa vain reilu 1600e palkkaa... Ja itse alaikäisenä sain kolmen viikon nyppimisestä muistaakseni 500e... Puutarhurin palkka sentään päälle 2100e. Tiedot Taloussanomien sivulta.

Tietty hienoa, jos tämmöisiä järjestetään. En itsekkään ole tuommoisista kuullut ja olen itsekkin ollut joskus toimeentulotuen asiakkaana opiskeluaikoinani. Ärsyttää vaan, että siivojien työ on rankempaa ja heilläkin palkka vain 1000-1200e/kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi