Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossun tarjoama kesätyö?

Vierailija
07.04.2014 |

Kirjoitan tästä nyt tännekkin, jos vaikka jonkun lapsi on joskus moisessa ollut.

Nyt näyttää pahasti siltä etten saa kesätöitä mistään niin tuo on viimeinen oljenkorteni. Nämä käytännöt riippuvat kai paikkakunnittain mutta täällä on käsittääkseni jotakin puskan nyppimistä ja palkkaa saa n. 1400e kuukaudessa. Itse olen siis Turussa.

Onko kellään kokemusta? Koska tuonne sossuun pitäisi sitten mennä itkemään?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:38"]Ihan järjetön palkka rikkaruohojen nyppimiselle... Kaupungin puistotyöntekijäkin saa vain reilu 1600e palkkaa... Ja itse alaikäisenä sain kolmen viikon nyppimisestä muistaakseni 500e... Puutarhurin palkka sentään päälle 2100e. Tiedot Taloussanomien sivulta.

Tietty hienoa, jos tämmöisiä järjestetään. En itsekkään ole tuommoisista kuullut ja olen itsekkin ollut joskus toimeentulotuen asiakkaana opiskeluaikoinani. Ärsyttää vaan, että siivojien työ on rankempaa ja heilläkin palkka vain 1000-1200e/kk

[/quote] No itse olen sivutoiminen siivooja enkä kyllä osaa kadehtia sitä, että kesätöittä jääneille tarjotaan sossun kautta duunia. Sitä paitsi tuolla Turun kaupungin sivuilla oli että palkka 1200e.

Vierailija
22/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 jatkaa...

Meitä oli usein kaksi töissä ja sadepäivinä pelattiin korttia ja syötiin kahvion leipomuksia, kun ei ollut ostajia (joka päivä leivottiin uudet). Aurinkoisina päivinä taas oltiin pihalla, opastettiin ulkoilutarvikkeiden käytössä ja paistateltiin päivää. Mielestäni tuo 1100e oli kyllä vähintään riittävä korvaus tästä työstä! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:38"]Ihan järjetön palkka rikkaruohojen nyppimiselle... Kaupungin puistotyöntekijäkin saa vain reilu 1600e palkkaa... Ja itse alaikäisenä sain kolmen viikon nyppimisestä muistaakseni 500e... Puutarhurin palkka sentään päälle 2100e. Tiedot Taloussanomien sivulta.

Tietty hienoa, jos tämmöisiä järjestetään. En itsekkään ole tuommoisista kuullut ja olen itsekkin ollut joskus toimeentulotuen asiakkaana opiskeluaikoinani. Ärsyttää vaan, että siivojien työ on rankempaa ja heilläkin palkka vain 1000-1200e/kk

[/quote]

On vähän eri asia olla alaikäinen kuin aikuinen omillaan asuva.

Vierailija
24/24 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kymmenisen vuotta sitten Turussa nimenomaan sossun kautta kesätöissä. Soitin sinne, kun alkoi käydä selväksi, että töitä ei tipu. Lähettivät sitten työnhakupaperit ja ainakin silloin sai jopa valita, minne haluaa (ulkotöihin/museoon jne.). Kiva huomata, että systeemi on käytössä edelleen.

Tiedän, että samaa on harrastettu ainakin aikanaan myös muissa kaupungeissa, joten suosittelen myös muualla kuin Turussa asuvia opiskelijoita tiedustelemaan oman paikkakuntansa sossusta kesätöitä.

Ai niin, ap. Mä vedin jo puhelimessa nyyhkyvaihteelle ja varmuuden vuoksi hakemuksessakin kirjoitin, että ilman tätä työtä joudun varmaan sillan alle :D Tsemppiä työnhakuun, parhaassa tapauksessa voit löytää jonkun kivan paikan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi