Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 29+1 ja hirvittävä nuha. Voiko mitään nuhasuihketta

28.07.2006 |

käyttää täs vaiheessa raskautta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ainakin apteekissa sanottiin, ettei nenäsuihkeita suositella raskaanaoleville. Kovasti apua sain kuitenkin nenähuuhtelusta suolaliuoksella ns:lla sarvikuonolla. Kannattaa kokeilla! Netistä varmasti lisätietoa löytyy, ellet ole kyseiseen asiaan aiemmin tutustunut. =)

Vierailija
2/3 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasolinia voit käyttää, kunhan et ylitä annosteluohjeita. Mulla oli raskausaikana kaksikin ärhäkkää flunssaa. Päivät yritin sinnitellä ilman Nasolinia, mutta yöllä käytin. Terve poika syntyi joulukuussa. Samaiset ohjeet Nasolinin käytöstä löytyvät myös yliopiston apteekin sivuilta.

Onnellista odotusaikaa sinulle & pikaista paranemista flunssasta!

Hansuliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin tuota kun olin flunssassa kun yöt oli ihan tuskaa ilman nenäsuihkeita. Apteekissa kyselin noista suihkeista. Otrivinissa taitaa lukea, että ei suositella raskauden aikana ja Nasolinissa lukee muistaakseni, että ei ole tutkittu tuleeko haittoja, mutta todennäköisesti ei tule normaalilla käytöllä. Ihan alkuvaiheessa ei farmaseutti suositellut, mutta kun on siitä alusta yli niin apteekista sanottiin, että tuskin sellainen yökäyttö haittaa.

Lääkefirmoilla on kuulemma eri ohjeita sen takia, miten on asiaa tutkittu ja kun tätä ei ole niin tutkittu, niin lääkefirmat sitten tekee omat päätelmänsä ja ohjeensa miten haluaa tällaisissa kohdissa. näin apteekissa selostettiin.

Mä käytin Nasolinia flunssassa. Tietty mahdollisimman vähän mutta silloin kun oli " pakko" .