Mitäköhän Marionette-bloggaajalle oikeasti kuuluu?
Hyvin harvoin enää postaa ja jos postaa niin se on aina niin pintapuolista.
Ovatkohan enää yhdessä Kylen kanssa? Mua niin säälitti lukea kuinka Kyle aikonut jättää hänet..Marika tehnyt kaikkensa niiden liiton eteen.. ja nytkin vaan syytteli itseään.
Harmi ettei enää kirjoittele kovin avoimesti blogissaan, oli ennen ehkä liiankin avoin.
Kommentit (88)
Eikö hän ole juuri viimeistelemässä graduaan? Veikkaan opiskelu/työkiireitä! Mukavan oloinen tyttö, harmi jos on sydänsuruja.
Viimeisimmissä kuvissa hänellä ei enää sormusta sormessa. Vähän aikaan sitten vielä kertoi, että pitää sitä koska ei osaa olla ilman ja kertoi myös toivomuksestaan jatkaa avioliittoa Kylen kanssa. Hänhän odotteli vastausta siihen, haluako mies jatkaa yhdessä vai haluaako elää omillaan ja vapaampana.
Miehen oli määrä kertoa päätöksestään Marikalle nyt keväällä. Siitä riippunee myös se, mitä bloggaaja ensi vuonna tekee. Heidän oli määrä muuttaa yhdessä Marikan valmistumisen jälkeen ensi syksynä Australiaan, mutta minusta tuntuu ettei suunnitelma toteudu.. Marika kyllä vaikuttaa mukavalta ja ahkeralta tytöltä. Sääliksi käy :(
Minä olen myös saanut blogista sellaisen kuvan, että kaikkensa on avioliiton ja miehen eteen tehnyt. Tuoreessa muistissa on vielä se brassivahausjuttukin. Tosi surullista jos itseään tilanteesta syyttää.
Tuota sormusjuttua olen itsekin miettinyt, että vaikka olivat eronneet jo niin sormus oli silti sormessa mutta nykyään ei näy.
Jos tuntisin Marikan oikeassa elämässä oikeesti sanoisin hänelle että tyttö hyvä, arvosta itseäsi, olet tehnyt kaikkesi ja enemmänkin, muuksi et voi muuttua, mutta sinulla on oikeus onneen ja hyvään elämään!
Tiedän, ettei rakkautta voi pakottaa, mutta kyllä noi Kylen touhut kuulostaa hiukan epäilyttäviltä, nyt kun on naimisissa ihanan tytön kanssa viimein joka hyväksyy hänen lahkolaisuudenkin, tekee kaikkensa miehen onnen eteen, olisko nyt sitten se aika elää sitä nuoruutta, jota ei saanut ankaran mormoniperheen valvovien silmien alla elää ja onko nyt se aika sitten jättää vaimo oman onnensa nojaan, kun en nyt ole ihan varma tunteista.
Itselläni on pitkä avioliitto elettynä ja edelleen siis ollaan onnellisesti naimisissa mutta niitä alamäkiä kuuluu JOKIKISEEN liittoon. Kun ei ole varma tunteistaan niin silloin kannattaa miettiä niitä alkuaikoja ja sitä avioliittolupausta ja pysyä lupauksessaan, löytää se liekki uudelleen, eikä vain hyljätä toista heti tunteiden hiivuttua, samat ongelmat tulee 100 % varmuudella seuraavassakin liitossa!
Kyle on sellainen kiiltokuvapojan oloinen komistus, jonka perässä naiset juoksisivat. Pääsi varmaankin maistamaan vapautta Ranskassa ollessaan, ja alkoi avioliitto kaduttaa. Sääli.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:04"]
Kyle on sellainen kiiltokuvapojan oloinen komistus, jonka perässä naiset juoksisivat. Pääsi varmaankin maistamaan vapautta Ranskassa ollessaan, ja alkoi avioliitto kaduttaa. Sääli.
[/quote]
Totta, mutta ei Marikakaan ulkonäöllään kalpene Kylen rinnalla. Mutta Kyle vaikuttaa sellaiselta flittareivalta veijarilta, kun taas Marika vaikuttaa vakavemmalta ja no uskolliselta vaimolta, jonka päätä ei hetkauta muiden miesten kehut.
Säälittää Marikan puolesta, toivottavasti pääsee eroon Kylestä ja löytää uuden onnen ja mukavan ja luotettavan miehen elämäänsä! Onneksi pariskunta ei kuitenkaan lapsia ole vielä ehtinyt pyöräyttää, siinä olis sotkua kerrassaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:42"]
Tuota sormusjuttua olen itsekin miettinyt, että vaikka olivat eronneet jo niin sormus oli silti sormessa mutta nykyään ei näy.
Jos tuntisin Marikan oikeassa elämässä oikeesti sanoisin hänelle että tyttö hyvä, arvosta itseäsi, olet tehnyt kaikkesi ja enemmänkin, muuksi et voi muuttua, mutta sinulla on oikeus onneen ja hyvään elämään!
Tiedän, ettei rakkautta voi pakottaa, mutta kyllä noi Kylen touhut kuulostaa hiukan epäilyttäviltä, nyt kun on naimisissa ihanan tytön kanssa viimein joka hyväksyy hänen lahkolaisuudenkin, tekee kaikkensa miehen onnen eteen, olisko nyt sitten se aika elää sitä nuoruutta, jota ei saanut ankaran mormoniperheen valvovien silmien alla elää ja onko nyt se aika sitten jättää vaimo oman onnensa nojaan, kun en nyt ole ihan varma tunteista.
Itselläni on pitkä avioliitto elettynä ja edelleen siis ollaan onnellisesti naimisissa mutta niitä alamäkiä kuuluu JOKIKISEEN liittoon. Kun ei ole varma tunteistaan niin silloin kannattaa miettiä niitä alkuaikoja ja sitä avioliittolupausta ja pysyä lupauksessaan, löytää se liekki uudelleen, eikä vain hyljätä toista heti tunteiden hiivuttua, samat ongelmat tulee 100 % varmuudella seuraavassakin liitossa!
[/quote]
Tämä ansaitsisi miljoona yläpeukkua! Juuri noin kun useampi ajattelisi, olisivat avioliitot varmasti parempi ja kestävämpiä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:04"]
[/quote]
Noin siinä varmaan kävi, mutta olen blogista saanut sellaisen käsityksen, että Kyle ei alunalkaenkaan halunnut Marikaa sinne Raskaan vaan halusi sinne yksin jo ennen vaihtovuoden alkua. Ranska siis tuskin oli se ratkaiseva tekijä vaan vapaus janotti jo ennen sitä.
Eiköhän ne ole jo eronneet. Marika muuttti uuteen asuntoonkin kauemmaksi Kylestä. Sormusta ei sormesta enää löydy. Ei varmaan huvita blogata ja selittää tuhansille lukijoille lopullista eroa ja koulujututkin pitää kiireisenä.
Minä olen joskus lukenut tuota blogia silloin kun Marika oli USA:ssa vaihdossa (?)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:35"]
Minä olen joskus lukenut tuota blogia silloin kun Marika oli USA:ssa vaihdossa (?)
[/quote]
Joo, siellä tapasi mormoni-Kylen, nykyisen aviomiehensä ja ''elämänsä rakkauden'', jonka kanssa meni pikaisesti naimisiin. Mies sai näin oleskeluluvan Suomeen ja oikeuden opiskella englantilaisissa yliopistoissa aivan niin kuin kuka tahansa eurooppalainen. Lähti Ranskaan vaihtoon, koska näin säästivät lukuvuosimaksuissa. Marika oli kuvitellut Kylen haluavan hänetkin sinne, mutta Kyle olikin kuvitellut alusta alkaen lähtevänsä sinne yksin ja nauttivansa ilmaisesta (EU:n maksamasta Erasmus-) vuodesta yliopistossa juhlineen ja uusine ihmisineen.
Nyt avioliitto kriisissä, kun mies haluaakin elää vapaasti ja villisti yksin.
Musta Marika oli todella rohkea kertoessaan hänen ja Kylen tilanteesta lukijoille. Moni ei olisi moiseen pystynyt tai edes halunnut olla noin rehellinen lukijoitaan kohtaan. Voimia ja kaikkea hyvää hänen kevääseen.
Erota ovat tainneet.Eikös Mungoannakin bloginsa puolella vihjannut asiasta, että tuttavapariskunta, jonka uskoi aina pysyvän yhdessä, erosivat. Itse ainakin tulkitsin tuon viittaavan juuri Marikaan ja Kyleen?
Hehän menivät naimisiin tosi nuorina, olivatko edes kahtakymmentä täyttäneet. Harva sen ikäisenä solmittu liitto tai seurustelusuhde kestää. Poikkeuksia on toki, mutta omassa lähipiirissäni suurin osa on mennyt naimisiin kypsemmällä iällä (yli 25-vuotiaana) tapaamansa henkilön kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:51"]
Erota ovat tainneet.Eikös Mungoannakin bloginsa puolella vihjannut asiasta, että tuttavapariskunta, jonka uskoi aina pysyvän yhdessä, erosivat. Itse ainakin tulkitsin tuon viittaavan juuri Marikaan ja Kyleen?
[/quote]
Missä kohtaa tuommoista maininnut?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:52"]
Hehän menivät naimisiin tosi nuorina, olivatko edes kahtakymmentä täyttäneet. Harva sen ikäisenä solmittu liitto tai seurustelusuhde kestää. Poikkeuksia on toki, mutta omassa lähipiirissäni suurin osa on mennyt naimisiin kypsemmällä iällä (yli 25-vuotiaana) tapaamansa henkilön kanssa.
[/quote]
Totta puhut, mutta minä ainakin kuvittelin suhteen olevan erittäin vakaalla pohjalla jo sen Kylen mormonitaustankin takia. Kuvittelin että ottaisi avioliittovalan vakavasti ja tosiaan muistaisi sen jopa niissä vastoinkäymisissä ja houkutuksissa.
Naimisiin menivät nopeasti varmaankin sen takia, että Kyle saisi oleskella Euroopassa ja opiskelu olisi yhtä halpaa kuin paikallisille. Hyvän diilin kyllä liiton kautta sai, täytyy myöntää.
Ihmettelinkin vähän kun viime kesänä olivat Suomessa, niin Kyle oli usein merkattuna fbssä kaikenlaisiin bilekuviin, eipä paljon Marikaa tai varsinkaan tietoakaan mormoniuskonnosta näissä näkynyt. Aika överisosiaalinen tapaus taitaa olla, kävin katsomassa niin n. 30 yhteistä kaveria minulla hänen kanssaan ja hän tosiaan vietti täällä Kuopiossa vain kesän ?! Nämä tyypit eivät tietääkseni edes ole Marikan kavereita ..
Eiköhäm Marika ja Kyle ole jo eronneet? Ihan ymmärrettävää, ettei halua puhua asiasta blogissaan vaikka ennen kertoi ummet ja lammet, jopa sen, että odottivat avioliittoon ennen kuin harrastivat seksiä. Jotta suhde olisi voinut jatkua, oli pakko mennä naimisiin (jotta K saisi oleskeluluvan ja jotta perhe hyväksyisi yhdessä asumisen ja etenemisen parisuhteessa)
En kannata tätä nykymaailman menoa, että hypitään sämgystä sänkyyn ja avoliittoon muutetaan hepposin perustein, mutta tässä Marikan ja Kylen tapauksessa valitettavasti nähdään sen toisen ääripään vaarat.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:12"]
Eiköhäm Marika ja Kyle ole jo eronneet? Ihan ymmärrettävää, ettei halua puhua asiasta blogissaan vaikka ennen kertoi ummet ja lammet, jopa sen, että odottivat avioliittoon ennen kuin harrastivat seksiä. Jotta suhde olisi voinut jatkua, oli pakko mennä naimisiin (jotta K saisi oleskeluluvan ja jotta perhe hyväksyisi yhdessä asumisen ja etenemisen parisuhteessa)
En kannata tätä nykymaailman menoa, että hypitään sämgystä sänkyyn ja avoliittoon muutetaan hepposin perustein, mutta tässä Marikan ja Kylen tapauksessa valitettavasti nähdään sen toisen ääripään vaarat.
[/quote]
Samaa mieltä..Mitenköhän Kylen perhe mahtaa suhtautua avioeroon jos yhdessä asuminen/seksin harrastaminen ennen avioliittoa on ollut ongelma?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:17"]
Noin siinä varmaan kävi, mutta olen blogista saanut sellaisen käsityksen, että Kyle ei alunalkaenkaan halunnut Marikaa sinne Raskaan vaan halusi sinne yksin jo ennen vaihtovuoden alkua. Ranska siis tuskin oli se ratkaiseva tekijä vaan vapaus janotti jo ennen sitä.
[/quote]
En epäile ollenkaan sanomaasi, mutta mietin vaan, että mistä te muut lukijat saitte tuollaisia käsityksiä jo aiemmin tai missään vaiheessa? Olen seurannut Marikan blogia monta vuotta, lukenut varmaankin jokaisen postauksen ja instagramiakin käyn selaamassa usein ja mulle toi ero tuli ihan puun takaa, enkä yhtään ymmärtänyt että Kyle ei olisi halunnut Marikaa Ranskaan.
Muistan kyl miettineeni, että aika outo päätös lähteä vuodeksi Ranskaan kun just menivät naimisiin ja vihdoin saavat asua samassa maassa ja saman katon alla...
[/quote]
Marika kertoi siitä itse. Lue uudestaan se eropostaus.
Muakin kiinnostaisi. Näytti jotenkin itkuiselta parin viimeisen postauksen kuvissa.