Mikä mussa on vikana kun juhliminen ei enää kiinnosta?
Aiemmin, siis viimeiset 20 vuotta (olen nyt 40 v.) , olen oikeastaan elänyt juhlista juhliin, suunnittelut omia ja ollut aina innoissani kutsuista. Juhlia, synttäreitä, ravintolatapaamisia, saunailtoja, vaatekutsuja, naisten iltoja, illanviettoja ja muita on ollut muutamat kuukaudessa. Olen aina ollut innoissani ja juhlinut suht railakkaasti ja iloisesti. Nyt olen ollut kaksi viimeistä kertaa selvinpäin, koska on tuntunut siltä että olisi välillä hyvä viettää täysin selviä viikonloppuja ja vain kahden selvän juhlan jälkeen ei mua enää huvita lähteä juhlimaan ollenkaan! Koska kaksissa viimeisissä juhlissa oli suoraan sanottuna tylsää, ellei jopa itselleni hieman vaivaannuttavaa. Onko tämä normaalia? jaksatteko te muut juhlia selvinpäin?
Kommentit (23)
No jos 40-vuotias puhuu "juhlimisesta" ja tarkoittaa sillä ryyppäämistä, kuulostaa se aika jälkeenjääneeltä. Tai muutenkin jaksaa "juhlia" joka toinen viikonloppu. Mulla ja omilla kavereilla tuontapainen juhliminen loppui n. 25-vuotiaina. Selvinpäin osataan kyllä pitää hauskaa ja tehdä muutakin kiinnostavaa kuin "juhlia".
Minä olen 26v ja aina tykännyt käydä ulkona ja juhlimassa. Se on ollut ihan PARASTA mahdollista. Juonutkin olen, paljonkin, mutta en mitenkään riskikäyttäjä ole koskaan ollut. Nyt olen lähikuukausina huomannut, että ei helvetti kun ei enää oikein jaksa lähteä ulos. Usein se on kuitenkin aika tylsää, pienikin krapula lamauttaa koko päiväksi ja rahaa menee.
Edelleen on ihanaa lähteä juhlimaan kun on jotain "oikeata" juhlimisen arvoista, hyvä porukka ja iloinen fiilis. Kuitenkin sellaisia iltoja on aika harvoin :/
Ei todellakaan ole mitään vikana. Minua ei ole juhliminen kiinnostanut opiskeluiän jälkeen, eikä siinä ole mitään epänormaalia. Ei siinäkään, jos kiinnostaa toki. Mutta jos kerran oma sisimpäsi sanoo nyt, että sulle alkaa juhlimiset riittää, niin ole vaan juhlimatta.
Minusta ainakin ihan normaalia mutta ihmettelen sitä miten jaksoit lähes jatkuvaa juhlimista 20 vuotta. Itsellä tuo alkoi kyllästyttämään viidessä vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 15:13"]
Siis kenelläkään ei samaa vaivaa?
[/quote]
Älä välitä, minä menetin mielenkiintoni jo parikymppisenä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 15:31"]
[/quote]
[/quote]
Niinkuin useimmat normaalisti kypsyneet ihmiset. Nämä wt:t näköjään haluaa juhlia hautaan asti, niitähän tuolla on lähiökapakat täynnä juhlimassa.
Tuo on ihan normaalia, etenkin jos tulee muita harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita (lapsia tms). Vanhempana juhliessa päihteet on useimmille aika välttämättömiä.
Tulit vanhaksi, tylsäksi ja hyödyttömäksi. Menetetty tapaus, ei enää toivoa tai elämää. Kaikki merkittävä tapahtuu nyt toisaalla. Kauan kuitenkin jaksoit, ole siitä kiitollinen.
Olet yhdistänyt juomisen juhlimiseen ja nyt kun juominen ei kiinnosta ei juhliminenkaan kiinsta. Minulla oli tapana juoda kavereiden kanssa ja kun lopetin juomisen niin kaveritkin katosi.
Tarvitset isommat ympyrät, kuin mitä kotipuolessa on enää tarjota. Nuoria panoja ja hyviä huumeita. Niillä jaksat vielä pari vuotta.
Mua ei juhliminen koskaan kiinnostanut itsessään, pidän alkoholiin kiinni jäämistä luonteen heikkoutena ja tylsämielisen ihmisen merkkinä.
Mutta "juhlimisen" kautta sai niin helposti iskettyä yhden illan naisia, että harrastin sitä aktiivisesti ikävuodet 20-34. Tämän epäilen olevan suurin syy, miksi yli kolmekymppiset mieshenkilöt vielä baareissa jaksavat rampata. Alkoholismin lisäksi siis.
T. Miesnäkökulma.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 15:54"]
Tarvitset isommat ympyrät, kuin mitä kotipuolessa on enää tarjota. Nuoria panoja ja hyviä huumeita. Niillä jaksat vielä pari vuotta.
[/quote]
Heh, nyt ollaan pelottavan lähellä ns. absoluuttisen totuuden jääkylmää ydintä... Ehkä kannattaa perustaa se perhe niin kuin kaikki muutkin?
Olipa masentava ketju. Voi juhlia tai olla juhlimatta kunhan tekee sitä mikä itseä kiinnostaa. Eikä lapsia tartte tehdä jossei tahdo tai elää muutenkaan kenenkään toisen arvojen tai mielipiteiden mukaan! Musta on typerää myös tuomita oman käytöksen tai kaveriporukan perusteella toisen elämää esim. Että olisi jotenkin jälkeenjäänyt jos juhlii 40v asti.
Minä juhlin nykyään kotona pe-la pientä tissuttelua, pari kertaa vuodessa vähän enemmän ulkona. Ihan riittävästi itselle. Ikää 36v.
Vierailija kirjoitti:
Harva 40-vuotias jaksaa kiinnostua enää juhlista.
Juhliminen on ollut minusta tappavan tylsää jo 30-vuotiaasta saakka.
M41
Susta on tullut vanha, kaikella on aikansa ja paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Olet yhdistänyt juomisen juhlimiseen ja nyt kun juominen ei kiinnosta ei juhliminenkaan kiinsta. Minulla oli tapana juoda kavereiden kanssa ja kun lopetin juomisen niin kaveritkin katosi.
Sama täällä. Kumma kun on niin samanlaisia tarinoita jatkuvasti.