Miksi kaikki new agelaiset uskovat jälleensyntymään ja olleensa suuria taiteilijoita yms?
miksi new age-ajattelussa on aina tämä kaava: tämä elämä on arkista raadantaa, ja sieluuni on kätketty salainen viisaus joka pitää löytää uudelleen. Edellisessä elämässäni olin ensiksi buddhalainen munkki Tiibetissä, sitten vainottu gnostilainen alkurkistitttyjen ajalla, ja keskiajalla kuuluisa muusikko ja taiteilija.
nyt toki vain työtön alkoholisti mutta ei puhuta siitä, löydän vielä suuuren äitimaatietoisuuden ja identiteettini shakrojen ja joogan avulla (ja laihdun 40 kiloa)
miksei new agessa uskota etä ihminen on syntinen tai vaikka että entisessäkin elämässä olin vain alkoholisti ja sossun pummi kuten nytkin?
Kommentit (46)
Narsismi.
Olisi keskinkertaista olla keskinkertainen ja mitä enemmän tulkinnanvaraa on kaikessa sitä mukavampia itsensäylentämismahdollisuuksia avautuu.
Kristinuskossa on se ikävä puoli että pitäisi (dogmin mukaan) osata katua aidosti ja joutuu aidosti vastuuseen eikä pääse yrittämään alempikastisena uudelleen. Liian lopullista. Siis jos näihin uskoo.
Kieltäminen ja tekopyhä itsepetos lähinnä naurattaa - okkultismia ja kristinuskon pilkkaahan new age on. Vaikka sen miten kääntäisi. Enkeliuskontoineen ja kaikkine karvoineen. Ei esimerkiksi Blavatskylaisia ouroboroskäärmeineen voi naama pokalla kukaan yhdistellä kristinuskoon vaikka moni kehittelee hassunhauskoja jack-in-thebox jeesuksia sinne tänne.
Näin uskonnottoman uskontotieteilijän näkökulmasta.
Kun on pienenä taaperona katsonut tv:stä jotain niin ne jää sinne mielen sopukoihin jäsentymättöminä. Näistä on suggestoimalla helppo kehittää valemuistoja - toisille helpompaa kuin toisille.
Pim, olit Elvis. Näen paljon ihmisiä kuuntelemassa esitystäsi ja ihailemassa sinua. Harmi että homma loppui pytylle- siksi kärsit suolistovaivoista.
Otetaan ne nyt pois 150 €.
olin edellisessä elämässäni Jimi Hendrix (k 1970) tai Jim Morrison (k heinäkuu 1971), molemmilla oli taiteellinen sielu kuten minulla, enempi Jimi Hendrix koska osasi soittaa kitaraa, mutta Jim Morrison joi kyllä yhtä paljon kuin minä
synnyin syyskuussa 10. 1971
eli aika nopeesti palasin maan päälle, jäi biisit kesken nääs
Uskon jälleensyntymään ja olen kai jonkin asteen new-age ihminen. Uskon että kaikissa uskonnoissa on sitä ns "totuuden siementä."
Maallisimpia uskontoja on kaikki ääriliikkeet, ultra-ortodoksiset yhteisöt, myös 1'lam.
Mä en tiedä mitään entisistä elämistä, keskityn nykyiseen ja pyrin elämään kaikkea kunnioittaen, teen toisille mitä toivon itselleni tehtävän jne. Uskon että tämä elämämme tällä hetkellä täällä on kuin koulu, olen aika filosofinen ja pohdin syvällisiä asioita.
Tuosta sielujutusta, niin luulen että olen kypsä sielu, ehkä jo vanhakin. Sanotaan että vanhoja sieluja syntyy eniten juuri Skandinaviaan, Kanadaan, osaan Keski-Eurooppaa ja Yhdysvaltoja.
Tavallaan tässä on järkeäkin kun miettii, nuoret sielut eivät ole niin tietoisia kuin vanhat sielut. Nuoret sielut ovat selviytymiseen keskittyviä, hedonistisia, helposti ohjailtavissa olevia, monesti ääriajatteluun taipuvia, väkivaltaisia, eivät niin empaattisia kuin vanhat sielut. Nuoria sieluja kuulemma syntyy Lähi-Itään, Etelä-Amerikan maihin ja Afrikkaan. Kun katsoo mikä meno noissa maailman osissa on niin....