Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki new agelaiset uskovat jälleensyntymään ja olleensa suuria taiteilijoita yms?

Indigolapsi
29.11.2020 |

miksi new age-ajattelussa on aina tämä kaava: tämä elämä on arkista raadantaa, ja sieluuni on kätketty salainen viisaus joka pitää löytää uudelleen. Edellisessä elämässäni olin ensiksi buddhalainen munkki Tiibetissä, sitten vainottu gnostilainen alkurkistitttyjen ajalla, ja keskiajalla kuuluisa muusikko ja taiteilija.

nyt toki vain työtön alkoholisti mutta ei puhuta siitä, löydän vielä suuuren äitimaatietoisuuden ja identiteettini shakrojen ja joogan avulla (ja laihdun 40 kiloa)

miksei new agessa uskota etä ihminen on syntinen tai vaikka että entisessäkin elämässä olin vain alkoholisti ja sossun pummi kuten nytkin?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon sielunkiertoon, jälleensyntymään. Tiedän olleeni mm. Parantaja muinaisessa elämässä. Olen vanha sielu.

Miten voit sanoa tietäväsi sen? Uskovaiset voivat sanoa tietävänsä, että meillä on vain tämä yksi elämä ja sen jälkeen joudumme tuomiolle. Kummallakaan ei ole varsinaisia todisteita suuntaan tai toiseen.

Saako tuo sun "vanha sielu" tuntemaan itsesi paremmaksi tai tärkeämmäksi kuin muut? Voit "hyväntahtoisesti" naureskella nuoremmille sieluille, kun ne eivät vielä ymmärrä maailmaa kuten sinä? Noi vanhat sielut kuulostaa joltain egohömpältä, joilla omaa itseä kohotetaan muita paremmaksi, mutta josta kaikki noi new age -jutut aina sanoo, että pitäisi päästä eroon.

Vierailija
22/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon sielunkiertoon, jälleensyntymään. Tiedän olleeni mm. Parantaja muinaisessa elämässä. Olen vanha sielu.

Miten voit sanoa tietäväsi sen? Uskovaiset voivat sanoa tietävänsä, että meillä on vain tämä yksi elämä ja sen jälkeen joudumme tuomiolle. Kummallakaan ei ole varsinaisia todisteita suuntaan tai toiseen.

Saako tuo sun "vanha sielu" tuntemaan itsesi paremmaksi tai tärkeämmäksi kuin muut? Voit "hyväntahtoisesti" naureskella nuoremmille sieluille, kun ne eivät vielä ymmärrä maailmaa kuten sinä? Noi vanhat sielut kuulostaa joltain egohömpältä, joilla omaa itseä kohotetaan muita paremmaksi, mutta josta kaikki noi new age -jutut aina sanoo, että pitäisi päästä eroon.

Tää on mun mielestä se upein ristiriita: new age -hörhöily twin flameineen, manifestointeineen, entisine elämineen ja vanhoine sieluineen on nimenomaan egon ravintoa. Se kasvaa ja paisuu siitä "me tiedämme paremmin kuin muut" -meiningistä. New age -henkisyydellä ei egostaan pääse irti, vaan liian usein se oikein hivelee egoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on mun mielestä se upein ristiriita: new age -hörhöily twin flameineen, manifestointeineen, entisine elämineen ja vanhoine sieluineen on nimenomaan egon ravintoa. Se kasvaa ja paisuu siitä "me tiedämme paremmin kuin muut" -meiningistä. New age -henkisyydellä ei egostaan pääse irti, vaan liian usein se oikein hivelee egoa.

ei ole mitään egoa vaan Jeesus ja muu on paskaa ja minän pöhötystä, vain Jeesus-tie pelastaa

itsekin luulin olevani jotenkin muita fiksumpi ja tietäväni muka jotain jostain kun nuorena luin kauheet määrät psykoanalyyttisia kirjoja, ja luulin että olen "tietämässä" jotain suurempaa kuin muut, kauhee ego oli ja hirveä tyhjiä sisällä

sitten tulin uskoon ja tajusin unessa, että nää kaikki lacanit ja psykoanalyytitkot on mikki hiiren paskaa ja harhaoppia

Vierailija
24/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko, vanhat sielut, joskus kertoa myös niistä huonommin menneistä elämistä? Tai kai te joskus olette olleet varkaita, murhaajia tai muuten vaan mulkeroita? Tai mutuilen, että on paljon todennäköisempää löytää menneistä elämistään/sukuhistoriastaan rikollisia kuin toinen toistaan parempia ihmisiä.

Vierailija
25/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole mitään egoa vaan Jeesus ja muu on paskaa ja minän pöhötystä, vain Jeesus-tie pelastaa

itsekin luulin olevani jotenkin muita fiksumpi ja tietäväni muka jotain jostain kun nuorena luin kauheet määrät psykoanalyyttisia kirjoja, ja luulin että olen "tietämässä" jotain suurempaa kuin muut, kauhee ego oli ja hirveä tyhjiä sisällä

sitten tulin uskoon ja tajusin unessa, että nää kaikki lacanit ja psykoanalyytitkot on mikki hiiren paskaa ja harhaoppia

No mutta onhan tuo sinunkin "vain Jeesus pelastaa"-mantra egon kohotusta, sinä tiedät paremmin kuin muut, olet selvittänyt salaisuuden ja muut ovat typeriä kun eivät sitä ymmärrä.

Ei siinä mitään, olen itsekin egon vallassa oleva ääliö. Tiedän miten egosta pääsee irti, sitä kautta itsekin hivelen egoani kun muille piikittelen että he ovat sokeita egolleen, ja se että ymmärrän olevani paremmin selvällä egoni toiminnasta on MYÖS egoani hivelevä asia, kun voin ajatella että olen parempi ihminen kuin sellainen joka ei edes tajua tekevänsä asioita egonsa ruokkimiseksi :D Tää on kamala kierre, siitä ei pääse eroon.

Vierailija
26/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jonkin verran new age-ihmisenä sanoisin että new age-ihmiset jakautuu 1) aika normaaleihin ihmisiin jotka yrittää työstää hankalia tunteita tai saada elämään syvemmän merkityksen tunnetta, ja 2) oman egon paisuttelijoihin. "Olin edellisessä elämässä Jeesus ja Leonardo DaVinci" menee jälkimmäiseen sarjaan. Kaikki hörhöt ei kuitenkaan ole egohörhöjä, vaan jotkut koittaa jopa hillitä sitä egoaan...

Vierailija
27/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko, vanhat sielut, joskus kertoa myös niistä huonommin menneistä elämistä? Tai kai te joskus olette olleet varkaita, murhaajia tai muuten vaan mulkeroita? Tai mutuilen, että on paljon todennäköisempää löytää menneistä elämistään/sukuhistoriastaan rikollisia kuin toinen toistaan parempia ihmisiä.

Älä kuvittele että ne tähän ketjuun tulee kirjoittamaan mitään. Toisille perusteleminen johtaa väistämättä jonkinlaiseen loogiseen ajatteluun ja silloin voi vahingossa tajuta itsekin, että on ottanut osaa ihan höhliin kuvitelmiin. Siksihän nämä hörhöilyihin uskovat vastaavat kysymyksiin aina niin, että sinä et voi ymmärtää, siksi en vastaa tuollaiseen. Kun eivät uskalla vastata.

Vierailija
28/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse älykäs ja pystyn näkemään ihmisestä jo parin sekunnin arviolla että tässä ihmisessä on jotain syvällistä viisautta. Tällaisia ihmisiä tulee vastaan satunnaisesti ja ihan yllättäen erikoisissa tilanteissa. Joudun työssäni liikkumaan satojen kilometrien säteellä erilaisissa työyhteisöissä ja silloin tällöin tulee vastaan ihminen jonka kanssa pystyy aloittamaan lähes välittömästi keskustelun hyvin syvällisistä asioita. Yleensä ihmiset ovat sellaista tavallista massaa, joista ei saa irti kun jotain small-talkia, eikä tässä ole mitään merkitystä taustalla tai koulutuksella.

En usko itse mihinkään new-age hömppään, mutta tällaisen havainnon olen tehnyt. Väkisinkin tulee mieleen että tällaista viisautta ei yhden elämän aikana pysty keräämään. Kerran olen aistinut tämän jopa vastasyntyneestä vauvasta. En silti pyri tätä itselleni selittämään tai laittamaan jonkun toisen ideoimaan muottiin että mistä tämä johtuu. Ilmeisesti läheskään kaikilla ihmisillä ei ole tällaista kykyä aistia asiaa.

Et ole sentään niin älykäs, että epäilisit tuon kykysi olevan vain kuvittelua ja olevasi lievässä psykoosissa?

Ei ole kuvittelua ja yllättää kyllä itsenikin kun tulee niin harvoin kohdalle. Ei todellakaan käy joka päivä, joka viikko, eikä edes joka kuukausia. 1-2 kertaa vuodessa voisi olla sopiva arvio. Lapsena ihmettelin tätä ja vasta aikuisena tajusin ettei kaikilla ole tällaista kykyä. Yleensä ihmiset pyrkivät sulautumaan massaan ja välillä joudun hetken kaivelemaan keskusteluissa että avautuvat kun huomaavat että olen samanlainen. Sellaista se on. Arkielämää pitää elää samalla tavalla kuin muidenkin. Käydä töissä ja syödä ruokaa. Ehkä sinä olet lukenut vain tällaisita asioita kirjoista, etkä ymmärrä niitä tai usko todeksi. Minulla on erilaiset kokemukset kun jo pienestä asti pystyi erottamaan tällaiset ihmiset. Ehkä heitän hukkaan tällä tavalla tämän kyvyn kun en aktiivisesti sitä harjoita tai hakeudu yhteisöihin. Ehkä en halua leimaa otsaan.

Vierailija
29/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jonkin verran new age-ihmisenä sanoisin että new age-ihmiset jakautuu 1) aika normaaleihin ihmisiin jotka yrittää työstää hankalia tunteita tai saada elämään syvemmän merkityksen tunnetta, ja 2) oman egon paisuttelijoihin. "Olin edellisessä elämässä Jeesus ja Leonardo DaVinci" menee jälkimmäiseen sarjaan. Kaikki hörhöt ei kuitenkaan ole egohörhöjä, vaan jotkut koittaa jopa hillitä sitä egoaan...

Minäkin olen ns. jonkin verran new age -ihminen, ja jos olen joskus yrittänyt johonkin yhteisöön olla yhteydessä, niin nämä egon paisuttelijat ovat aina olleet niissä se isoin ja äänekkäin ryhmä. Jotenkin on jäänyt sitten osallistumatta toimintaan, varsinkin kun en ole mikään yhteisöissä viihtyjä muutenkaan. Ei ole ollut mielestäni vaivan väärti, vaikka varmasti joku kivakin keskustelija olisi löytynyt. Minulta tulee myös kriittisiä kysymyksiä niin aina, ilman poikkeusta, minulle suututaan siitä, että kehtaan kysyä sellaista. Pitäisi ilmeisesti kritiikittä ottaa kaikki vastaan mitä muut väittää, mikä minun mielestäni ei ole tervettä lainkaan.

Vierailija
30/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mooses kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta onhan tuo sinunkin "vain Jeesus pelastaa"-mantra egon kohotusta, sinä tiedät paremmin kuin muut, olet selvittänyt salaisuuden ja muut ovat typeriä kun eivät sitä ymmärrä.

Ei siinä mitään, olen itsekin egon vallassa oleva ääliö. Tiedän miten egosta pääsee irti, sitä kautta itsekin hivelen egoani kun muille piikittelen että he ovat sokeita egolleen, ja se että ymmärrän olevani paremmin selvällä egoni toiminnasta on MYÖS egoani hivelevä asia, kun voin ajatella että olen parempi ihminen kuin sellainen joka ei edes tajua tekevänsä asioita egonsa ruokkimiseksi :D Tää on kamala kierre, siitä ei pääse eroon.

Enhän minä sanonut, että vain Jeesus pelastaa. En edes sanonut olevani uskovainen.

Muuten viestisi oli kyllä täyttä asiaa. Kaikki tuntuu hivelevän egoa.

Vierailija
31/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse älykäs ja pystyn näkemään ihmisestä jo parin sekunnin arviolla että tässä ihmisessä on jotain syvällistä viisautta. Tällaisia ihmisiä tulee vastaan satunnaisesti ja ihan yllättäen erikoisissa tilanteissa. Joudun työssäni liikkumaan satojen kilometrien säteellä erilaisissa työyhteisöissä ja silloin tällöin tulee vastaan ihminen jonka kanssa pystyy aloittamaan lähes välittömästi keskustelun hyvin syvällisistä asioita. Yleensä ihmiset ovat sellaista tavallista massaa, joista ei saa irti kun jotain small-talkia, eikä tässä ole mitään merkitystä taustalla tai koulutuksella.

En usko itse mihinkään new-age hömppään, mutta tällaisen havainnon olen tehnyt. Väkisinkin tulee mieleen että tällaista viisautta ei yhden elämän aikana pysty keräämään. Kerran olen aistinut tämän jopa vastasyntyneestä vauvasta. En silti pyri tätä itselleni selittämään tai laittamaan jonkun toisen ideoimaan muottiin että mistä tämä johtuu. Ilmeisesti läheskään kaikilla ihmisillä ei ole tällaista kykyä aistia asiaa.

😆😆😆

32/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, miksi jälleensyntmiseen uskovat ihmiset kertovat edellisissä elämissään olleensa merkittäviä henkilöitä. Eikös jälleensntymisen idea ole nousu kohti korkeampia elämisen tasoja? Miksi entisessä elämässään Kleopatra tai Ranskan kuningatar syntyy seuraavaksi Suomen Lepsämään Pirkko Hirvoseksi?

Vierailija
33/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses kirjoitti:

Tämä viesti oli tälle kiihkoilijalle vastaukseksi :)

Vierailija
34/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi paukutellaan henkseitä ja kerrotaan olleen joku egyptiläinen ylipappi tai -papitar? Miksei koskaan riisinviljelijä Kiinasta, mikä on todennäköisempää?

Vierailija
35/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi paukutellaan henkseitä ja kerrotaan olleen joku egyptiläinen ylipappi tai -papitar? Miksei koskaan riisinviljelijä Kiinasta, mikä on todennäköisempää?

Koska se on eri asia.

Vierailija
36/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:

en vaan tajua millä logiikalla Jupiterin asema liittyy siihen, että on alkanut uusi aikakausi liittyen talouteen?

Kun et mitään astrologiasta tiedä etkä haluakkaan tietää niin ei kannata vaivata päätä näillä transiiteilla:) 

Voiko siitä "tietää" jotain? Siis toki tähtien asennoista voi, mutta miten ne vaikuttavat ihmissuhteisiin? Anna linkki vertaisarvioituihin tutkimuksiin.

Vierailija
37/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miksi jälleensyntmiseen uskovat ihmiset kertovat edellisissä elämissään olleensa merkittäviä henkilöitä. Eikös jälleensntymisen idea ole nousu kohti korkeampia elämisen tasoja? Miksi entisessä elämässään Kleopatra tai Ranskan kuningatar syntyy seuraavaksi Suomen Lepsämään Pirkko Hirvoseksi?

Kai siinä voi mennä alaspäinkin. Eli jos olet ollut surkea rikollinen edellisessä elämässäsi, ei seuraava elämä voi olla edellistä parempi, koska et ole oppinut tarpeellisia asioita. Mutta eihän se tietysti Pirkon edellisestä elämästä hyvää kerro, että hän on tässä elämässä joku kaupankassa Lepsämäässä.

Vierailija
38/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin edellisessä elämässä lehmä ja tässä elämässä siidderivalas

Vierailija
39/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suuret sielut jakaantuvat kuoleman jälkeen moneksi pieneksi sieluksi ja pienet sammuvat pois.

Vierailija
40/46 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä suuret sielut jakaantuvat kuoleman jälkeen moneksi pieneksi sieluksi ja pienet sammuvat pois.

Tämä siis vastaisi tosiasiassa evoluution lakeja. Luonto säilyttää vain parhaat. Sielujen maailma olisikin vielä julmempi ja brutaalimpi kuin näkyvä luonto. Siksi se on myös näkyvää luontoa miellyttävämpi ja kauniimpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi