Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

epäsäännölliset kuukautiset

Vierailija
07.04.2014 |

Elikkä olen 24 vuotias tyttö ja mulla on todella epäsäännölliset kuukautiset. Lopetin pillerit viime vuoden lokakuussa ja sen jälkeen tullu ihan miten sattuu. Ja muuten en varmaan niin välittäis mutta vauva haaveissamme kuukautiset olis todella mieluisat. Eli onko mitään luontaistuotetta joka auttais saamaan rytmin kohalleen ? Sillä nyt täällä kyselen ku neuvolassa kävin niin eivät antaneet mitään toivoo tähän tilanteeseen, eli täytyis olla kuukautiset poissa neljä kuukautta tai sit odottaa se vuosi ennenku laittavat edes lääkärille. Alan oleen todella epätoivonen vaikka tiedän että pillereiden lopettamisesta ei oo kovin pitkä aika mutta näin kun oikeesti tahtois niin ei pääse edes lääkärille varmistaan että kaikki olis kunnossa. Vai tarvisko vaan vaihtaa paikkaa ja mennä suoraan johki lääkärin vastaanotolle ? Kiitos jos voisitte auttaa epätoivoista :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat oli pillereiden lopettamisen jälkeen ihan normaalit ja tuli normaalisti mutta sen jälkeen tais olla 9 viikkoo väliä ja nyt ei oo taas tullu ollenkaan, eli en oikee osaa sanoo onko ne epäsäännölliset ku ei oo tullu ku muutamat mutta minun mielestä ei pitäis olla noin pitkiä välejä. Ja siitä ovulaatiosta ne siä neuvolassa puhu ja sano että pitäis tarkkailla mutta en ole ikinä huomannu itelläni sitä (siis ei ole mitään tuntemuksia siitä) niin millä sitä tarkkailen. Edellisten kuukautisten jälkeen tein noin kuukauden päivät niitä ovulaatio testejä mutta ei sinä aikana ainakaan tullu mitään. Alkaa oleen todella turhauttavaa. Ja noista orgasmeista niin ei ole ollu apua eikä vaikutusta. :/

Vierailija
2/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla säännöllistyi kun aloin joitakin kuukausia sitten syödä päivittäin sinkkiä. Tiedä sitten onko sattumaa, mutta tuskinpa siitä haittaakaan on joten aion jatkaa kuuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, no sitä vois kokeilla. Foolihappoo aloin syömään pari kuukautta sitte ku sanottiin että saattaa auttaa mut se ei ole kyllä ollu vaikutusta. Mutta joo tota sinkkiä vois kokeilla. :) Vielä saa ehdotella jos on jotain keinoja :)

Vierailija
4/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaation metsästämiseen on samanlaisia tikkuja, kun raskaustestitkin. Lämpöä voi kans mitata, aina aamulla samaan aikaan (joka aamu). Oviksen tullen lämpö nousee noin puoli astetta ja pysyy koholla menkkojen alkuun asti.

Vierailija
5/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän ja niitä oon käyttänytkin mutta ei oo vielä positivista näyttäny. Ja ku ei yhtään osaa sanoo että koska se ees vois olla niin tulee aika kalliiks sit 10viikkoo tikuttaa. Mutta toisaalta tässä ei taida olla vaihtoehtoja, ku ne neuvolassakaan ei asialle kuulemma voi mitään. :/

Vierailija
6/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä vaikka yksityiselle gynelle, jossa munasarjat voidaan ultrata. Jos löytyy esim. monirakkulaisuutta, saat suoraan lähetteen lapsettomuuspolille ja pääsette tarkempiin tutkimuksiin ja hoitoihin. Itselläni kävi juuri näin, eli kuukautiset olivat epäsäännölliset pillereiden jälkeen, todettiin pcos, sain clomifenit ovulaation aikaansaamiseksi ja nyt jo odotan vauvaa. :-) Luontaistuotteisiin en luottaisi. Ei kannata turhaan lykätä tutkimuksiin menemistä.

Vierailija
7/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33 ja minullakin on aina ollut varsin epäsäännölliset kuukautiset. En ole koskaan syönyt pillereitä tai muitakaan hormonijuttuja, joten kuukautiset ovat aina olleet täysin "luonnontilassa". Tänä vuonna ne ovat olleet vasta 2 kertaa: vuoden eka kierto kesti 52 päivää ja seuraava 43 päivää... Ilmeisesti joillakin vain on luonnostaan helkkarin pitkä kk-kierto. Tylsää sinänsä, koska ikinä ei voi tietää, alkavatko menkat nyt vai viidestoista päivä. Olen kysynyt asiasta kahdelta eri gyneltä, mutta molemmat sanoivat, ettei sille voi tehdä mitään ja minä nyt satun olemaan tällainen. Tilanteeni toisaalta eroaa ap:n tilanteesta siinä, etten ole koskaan yrittänyt tulla raskaaksi ja mulle on siksi aivan yhdentekevää, milloin ovulaatio tapahtuu. 

Vierailija
8/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutuksen sana, että mullakin oli aina kuukautiset tosi epäsäännölliset. En muista kierron pituutta enää, mutta jotenkin niin se meni, että jäi ikäänkuin aina yhdet väliin. Luulin, että lasten saaminen tulisi olemaan vaikeaa/mahdotonta, mutta muutamassa kuukaudessa lykästi molemmilla kerroilla. Ja raskaustestit siis tein muistaakseni silloin, kun alkoi tuntua raskauden oireita, lähinnä rintojen turpoamista/särkyä. Nyt lapset on jo 10 v molemmin puolin ja kuukautiset ollu vuosia pois hormonikierukan ansiosta :) Onnea teille vauvahaaveisiin!

Vierailija
9/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja yksityisellä puolella lääkäri kyllä tutkii, jos niin haluat. t. 10

Vierailija
10/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika yksityiselle gynelle, kuten joku sanoikin. Neuvolassa ei tiedetä mitään. Jos on epäsäännölliset kuukautiset, lääkärissä kannattaa käydä ilman että odottelee pitkään. Eli mars, yksityiselle!

Hyvin todennäköisesti kyseessä on PCOS, se on yleisin epäsäännöllisten kuukautisten aiheuttaja. Mikään luontaistuote ei kyllä auta.

Vierailija
11/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voithan itsekin varata ajan terveyskeskuslääkärille, joka voi tehdä lähetteen gynelle. Nopeammin pääset, kun varaat ajan yksityiselle. Yksityisellä gynellä on ultra, jolla voi tutkia munasarjat. Miksi edes asioit neuvolan kanssa?

Vierailija
12/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ap olet linjoilla? Toivottavasti olet lukemassa tätä. Eli mars, mars itse lääkäriin ilman mitään neuvoloita.

Vierailija
13/13 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten epäsäännölliset ne sitten on?

Luontaistuotteista en osaa sanoa, mutta mulla säännölliset orgasmit säännöllistää kiertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi