Hyvää ja pahaa ei ole olemassa
Kommentit (24)
Olen hyvä ja olen elämäni aikana kohdannut kaksi aidosti pahaa ihmistä, toinen psykopaatti ja toinen narsisti. Molemmat läpimätiä sisältä, sitten heidän hieman yksinkertaisista koostuva määkijäjoukko, pistän sen yksinkertaisuuden piikkiin että lähtivät noiden kelkkaan.
Tuoon kulttuurisidonnaista ajattelua. Nykyajan hedobistinen ja individualistinen kulttuuri ajattelee toisin. Ennen ei näin ollut. Tulevaisuudesta ei tiedä.
Mitä se sitten on, kun vanhempi lyö omaa lastaan? Mitä se on, kun joku kaivaa onnettomuuspaikalla puhelimen esille? Mitä se on, kun toinen työntää veitsen toisen vatsanahasta selkään? Mitä se on, kun löydät näkymättömän puukon selästäsi ystäväsi iskemänä?
Hyvää ja pahaa ei voi olla olemassa, koska ne ovat abstrakteja, eivät konkreettisia.
- Eri
Ilmiannoin haitallisena sisältönä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannoin haitallisena sisältönä.
Keskustellaanko vaimoni ostamasta valmisrosollista?
Ap:n sisältö lietsoo vihaa ja väkivaltaa. Ilmiannoin.
Vierailija kirjoitti:
M*rhaaminen on normaalia.
Siinä ei ole mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ovat ne tiedät kyllä kun joku nipistää sinua ja se sattuu eikä hän lopeta. On hyvää ja pahaa, todellakin. Murha on paha, henkinen väkivalta on paha...jne. Lapsen riistäminen ja hylkääminen on pahaa ja eläimen rääkkääminen. Ihminen joka puhuu kuten ap on ihmiskuori vailla tunteita, hae apua että tietäisit miksi et tunne mitään?
Onneksi Te, arvon herra, olette paljon parempi ihminen kuin ap :D :D
Jokaisessa ihmisessä on hyvää ja pahaa, näiden keskinäiset osuudet vaihtelevat. Olen tavannut pari ihmistä, jotka ovat niin täynnä pahaa, että heidän hyviä puoliaan on ollut vaikea havaita (kieroon kasvaneita hedonistejä). Ulkokuori on voinut olla miellyttävä ja käytös hurmaavaa, mutta sisin on ollut jotain aivan hirveää. Useammat ihmiset eivät ole hyviä tai pahoja erityisemmin.
Se että pystyy turruttamaan itsensä ilman zootrooppeja tms on sitä kestämisen opettelua.
Kaikki ei ole ns kivoja. Kantsii kiertää tai muuttaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa ihmisessä on hyvää ja pahaa, näiden keskinäiset osuudet vaihtelevat. Olen tavannut pari ihmistä, jotka ovat niin täynnä pahaa, että heidän hyviä puoliaan on ollut vaikea havaita (kieroon kasvaneita hedonistejä). Ulkokuori on voinut olla miellyttävä ja käytös hurmaavaa, mutta sisin on ollut jotain aivan hirveää. Useammat ihmiset eivät ole hyviä tai pahoja erityisemmin.
En oikein usko tuohon. Olen se joka kertoi narsistista ja psykopaatista. Narsisti taitaa olla epävakaa todella paljon ja pilkahduksia hyvästä olen nähnyt, mutta toisaalta saa sadismista kicksit. Psykopaatti on täysin läpimätä, ulkokuori on kuvailemasi kaltainen, mutta sisin ihan musta.
Näkökulmasta kiinni mikä on hyvää ja mikä pahaa. Kumpaakaan ei ole ilman toista.
Hyvä ja paha / oikea ja väärä
Vaikuttaa myös, että nämä sanat ollaan luotu järjestyksen ylläpitämiseen.
Satanistista ajattelua. Eri asia kuin saatananpalvonta.
Sen mustuuden toisessa vain tuntee.
Pysyn erossa näistä.
Jonkinlainen moraali on melkein kaikilla, ja sen mukana kyky erottaa paha ja hyvä.
Mutta sekin riippuu katsantokannasta. Bakteerien mielestä antibiootit voi olla pahoja.