Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen reaktio pahaan olooni "erotaan! "

Vierailija
06.04.2014 |

Meillä tilanne siis se että mies opiskellut unelma-ammattiinsa ja minä en. Haaveilen kyllä, mutta meillä lapset pieniä, ei opiskelurauhaa kotona ja pakko tehdä töitä. Menot ovat isot.

Kerroin miehelle että tuntuu pahalta, kun hän on saavuttanut unelma-ammattinsa ja minulla vuosien matka siihen. Lisäksi hän tekee unelmatyötään, minä en. Teen vain mitä täytyy rahan eteen.

Mies aloitti suosittelemani ruokavalion, syödään samoin. Hän laihtui ylimääräiset kilonsa heti, minulla paino on käsittämättömästi noussut 20kg. Syömme siis samoin. Minä liikun arkisin enemmän. Hän ryhtyi treenaamaan, lihakset kasvoi kuulemma heti ja nyt jo pelkää että alkaa laihtua joten joutuu syömään enemmän. Yritän olla tukemassa, vaikka miehen onnistumiset on mun epäonnistumisten vieressä kuin suolaa haavoihin.

Mies päätti lapsiluvun, minä myönnyin. Nyt haluaisin olla tukiperhe jollekin apua tarvitsevalle, mutta pakko tehdä kuten mies haluaa, sillä tämä on myös hänen kotinsa. Luovun siis haaveistani yksi kerrallaan muiden vuoksi, tai joudun lykkäämään niitä.

Nyt viikonloppuna on tullut entistä enemmän tämä asetelma esille, kun olisin kaivannut hieman omaa aikaa. Aloin kertoa näistä ajatuksista miehelle, joka sanoi että erotaan, sillä hän ei aio kantaa syyllisyyttä pärjäämisestään.

Yleensä en näin ajattele, mutta nyt kun mies suhtautuu ongelmiini näin, tulee mieleen väkisinkin, ettei olisi pitänyt kannustaa ja tukea silloin kun hän oli opiskelemassa vielä, ja viimeinen vuosi oli tuskaa, ei meinannut jaksaa mennä kouluun jne. Kehuin ja houkuttelin hänet sinne. Löysin hänelle työpaikkailmoituksen ja hän pääsi työskentelemään sinne.

Olen huolehtinut hänen huoltajuuskiistoissa että jaksaa taistella ne läpi, kun oli jo luovuttamassa. Olen "pakottanut" hoitamaan velkansa jotka painoi mieltään, niin paljon ollut tukena ja apuna.

No turha olla marttyyri, kuten mieheni joskus sanoi "mitään en ole sulta pyytänyt".

Itse olen mennyt lapsia hoitamaan kun olen nähnyt ettei hän jaksa. Oma päätös.

Teki hyvää valittaa, kiitos.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:25"]

En todellakaan ole, en ymmärrä miksi otti asian niin! Itkun partaalla selitin että tuntuu epäreilulta, painotin vielä ettei mikään ole hänen syy tai riipu mitenkään hänestä, vaan tuntuu kurjalta minusta että hänellä on unelmat toteutuneet ja minulla ei mikään. Siihen hän lopetti keskustelun.

[/quote]

Voin hyvin kuvitella, että tuollainen tuntuu miehestä hyvin ahdistavalta. Kyllä minun olisi ainakin vaikeaa jakaa elämääni sellaisen kanssa, joka vertailee itseään ja minuun ja kokee jatkuvaa alemmuudentunnetta. Tuolle kun ei itse voi mitään. Täytyy olla psykologisesti aika taitava, että osaa suhtautua tähän rakavasti. Erokortin pelaaminen on vähän nilkkiliike, mutta hätääntyneenä sitä tekee huonoja ratkaisuja.

[/quote]

Äääh, se nilkkihän ehdotti eroa, koska tietää ettei kiltti ap sitä tee kuitenkaan! 

Alkoi vituttaa toi äijä ihan vaan tän kertomuksen perusteella. Miksi ap yleensä edes olet tuollaisen kanssa jos sulla talouskin parempi kuin tolla luuserilla?

Vierailija
22/24 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:43"]

En todellakaan ole, en ymmärrä miksi otti asian niin! Itkun partaalla selitin että tuntuu epäreilulta, painotin vielä ettei mikään ole hänen syy tai riipu mitenkään hänestä, vaan tuntuu kurjalta minusta että hänellä on unelmat toteutuneet ja minulla ei mikään. Siihen hän lopetti keskustelun.

[/quote]

Voin hyvin kuvitella, että tuollainen tuntuu miehestä hyvin ahdistavalta. Kyllä minun olisi ainakin vaikeaa jakaa elämääni sellaisen kanssa, joka vertailee itseään ja minuun ja kokee jatkuvaa alemmuudentunnetta. Tuolle kun ei itse voi mitään. Täytyy olla psykologisesti aika taitava, että osaa suhtautua tähän rakavasti. Erokortin pelaaminen on vähän nilkkiliike, mutta hätääntyneenä sitä tekee huonoja ratkaisuja.

[/quote]

Äääh, se nilkkihän ehdotti eroa, koska tietää ettei kiltti ap sitä tee kuitenkaan! 

Alkoi vituttaa toi äijä ihan vaan tän kertomuksen perusteella. Miksi ap yleensä edes olet tuollaisen kanssa jos sulla talouskin parempi kuin tolla luuserilla?

[/quote]

Rakkaudesta tietenkin!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:43"]

[/quote]

[/quote]

Ap ei minun mielestäni näytä tuntevan alemmuutta ja miksi tuntisikaan kun tekee suunnilleen kaiken kotona on perheen pääasiallinen elättäjä. Kysymys on siitä, että hänkin haluaisi toteuttaa edes jonkin unelmansa. Mutta onhan se tietysti aivan hirveää jos mies vähän ahdistuu.

Vierailija
24/24 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Rakkaudesta tietenkin!

Ap

[/quote]

Ei kuulosta rakkaudelta jos sulla on paha olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän