Miten päästä liiasta ujoudesta?
Ujous sinänsä ei ole mitenkään huono piirre, mutta välillä tuntuu, että se häiritsee liikaa. Esim. jännitän tuhottomasti vastata oman alani fb- tai whatsupp -ryhmän viestiin, jolloin joku tärkeä työtilaisuus saattaa mennä ohi. Pelkään, mitä ihmiset minusta ajattelevat. Pelkään myös tulevani torjutuksi. Samoin sähköpostin lähettäminen jollekin vähänkin vieraammalle on kamalaa. En tiedä, miksi jännitän toisia ihmisiä tällä tavalla.
Olen ihan aikuinen että mitään teiniujostelua tämä ei todellakaan ole.
Kommentit (4)
Kävin kolmen vuoden psykoterapian. Näin ujous häipyi pikkuhiljaa ja nykyään uskallan jutella kelle vaan.
No, vaikkei ujostelisikaan niin voi yhtä lailla joutua torjutuksi. Ota sellainen asenne, että kerrankin täällä vain eletään. Suurin osa pitää ujoutta söpönä.
Harvemmin mokaaminenkaan mitään vaarallista on jos ei aiheuta konkreettista tuhoa tai loukkaa toisia ihmisiä.
Itse olen introvertti ja ihan rehellisesti sanottuna en edes jaksa miettiä sitä, että onko toinen ujo vaiko ei. Kunhan hänen kanssaan tulee ihan normaaleilla käytöstavoilla toimeen niin se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kolmen vuoden psykoterapian. Näin ujous häipyi pikkuhiljaa ja nykyään uskallan jutella kelle vaan.
Harva psyykeltään normaali ihminen haluaa ehdoin tahdoin mollata keskustelukumppaniaan vaikka olisi hänen kanssaan eri mieltäkin. Sen vuoksi ihmiset voisivat jutella enemmänkin keskenään.
Alkoholismin ainoa hyvä puoli.