Parturi-kampaajan kanssa seurustelu (plussat/miinukset)
Vieheet on vesillä, nykii jo mutta epäröin.
Kommentit (9)
Kaikki h#orat eivät ole kampaajia, mutta kaikki kampaajat ovat h#oria. Kaikissa merkityksissä.
Viimeisten 10 vuoden aikana ammattiin valmistuneet kampaajat ovat ikäluokkansa älykköjä. Opiskelemaan pääsemiseen tarvitaan hyvä peruskoulun päättötodistus. Alalla edellytetään myös hyvää terveyttä eikä taipumusta allergioihin saa olla.
Olen opettanut useampia vuosikursseja ja ei ole kuin hyvää sanottavaa.
Ilmaista hiustenleikkuuta ja muita parturipalveluita et välttämättä saa. Haluavat pitää työn ja vapaa-ajan erillään.
Leila Koo kirjoitti:
Viimeisten 10 vuoden aikana ammattiin valmistuneet kampaajat ovat ikäluokkansa älykköjä. Opiskelemaan pääsemiseen tarvitaan hyvä peruskoulun päättötodistus. Alalla edellytetään myös hyvää terveyttä eikä taipumusta allergioihin saa olla.
Olen opettanut useampia vuosikursseja ja ei ole kuin hyvää sanottavaa.
Ilmaista hiustenleikkuuta ja muita parturipalveluita et välttämättä saa. Haluavat pitää työn ja vapaa-ajan erillään.
Totta tuo. Mutta entä kauemmin aikaa sitten valmistuneet, kuten 20 vuotta sitten? Minä valmistuin parturi-kampaajaksi vuonna 2002, eli ensi vuonna tulee 20 vuotta täyteen ammatissa.
Peruskoulun päästötodistus oli keskiarvo 7,0.
Aika monella on oma yritys tai toiminimi, vaatii sekin enemmän tietämystä ja vastuuta kuin moni muu ammatti.
Niitä on tusinassakin kolmetoista.
Takavuosien runsaan koulutuksen tulosta.
Oletettava plussa: miehen ainoa säännöllinen pakollinen kuukausikulu (hiustennleikkuu) hoituu nyt yksikön sisällä. Vaikka maksu annetaankin, se palautuu takaisin tavalla tai toisella yleisen hyvinvoinnin kautta.