Sukupuoleton nimi lapselle
Hei,
olisin iloinen, jos voisitte antaa ehdotuksia sukupuolettomista nimistä.
Emme halua nimetä lasta esim. Mariksi tai Jariksi, Heikiksi tai Minnaksi.
Lapsi syntyy vasta maaliskuussa 2021, mutta nimiasia vähän pohdituttaa.
Täällä on joskus ollut tosi hyvä nimiehdotuksia esim. sisarukselle.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assi on sukupuolineutraali nimi. Mun kaveripiirissä on nais ja mies Assi molemmat :)
En dissaa Assi-nimisiä, mutta kun Suomessa on jo kielitaito suht hyvällä tolalla, niin toivoisin vanhempien tätä nykyä ymmärtävän, että tuo nimi ei ole kovin kiva englanninkielisessä kontekstissa.
Mulla oli myös työkaverina Anu, ja duunipaikassa käytettiin englantia - siitä tuli sitten aika jänniä keskusteluja, kun puhuttiin "Anu's files" ja sitä rataa.
Jep, minusta Anu on kaunis ja mukavan lyhyt nimi, mutta englanninkielisessä maailmassa melko outo.
Ystäväni Anu lisäsi nimeensä Annan, kun muutti aikoinaan Yhdysvaltoihin.
Siellä häntä kutsutaan Annaksi, mutta minulle hän on Anu paitsi, kun käyn hänen luonaan (ehkä taas joskus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etana, Kutu, Sammal, Suo, Oksa, Kivi, Kahvi, Pahvi, Peukku, Rilli, Tilli
Kivi on kaunis, mutta Valo vei jo voiton.
Kiitos.
ap
No toivotaan sitten kovasti että on poika tulossa. Muuten on vähän poika nimeltä Päivi-vibat.
Valo on kyllä vakiintunut hyvin vahvasti miehen nimeksi, eli tosiaan väärinymmärryksiä luvassa, jos sattuu olemaan tyttö.
Vai niin.
Sisareni (22-v.) on Valo kuten kummityttärensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Pölhö-Kustaa
Nimitteletköhän nyt vanhempia vai syntymätöntä lasta?
Aika hupaisaa, miten suuria tunteita tällainen viaton nimiasia ihmisissä herättää!
Eihän nyt ole edes kyse juuri sinun lapsestasi, jolle voit antaa niin vahvasti sukupuolisidonnaisen nimen kuin ikinä haluat.
Turha väittää, että täällä jotenkin kannettaisiin erityistä huolta jonkun kysyjän syntymättömän lapsen tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kim, Karo, Valo, Mitja ja Myrsky.
Poikien nimiä nuo ovat.
Ehkä Karo on kummallekin,
Vierailija kirjoitti:
Pimpeli
tai Pimppeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimpeli
tai Pimppeli
Oletko mielestäsi niinku oikein viiiitsikäs?
🦸
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimpeli
tai Pimppeli
🦸[/quoteEn tiedä, olenko, mutta itse ainakin nauran täällä ihan maha kipeänä. Jo ajatus, että joku tekisi tällaisen aloituksen vakavissaan, on "beyond hilarious". Nykyään varmaan tänä sukupuoli-identiteetti-idiotismin aikakautena on kaikkein trendikkäintä, jos saa hermafrodiittijälkeläisen. Ei mua sinänsä haittaa, kaikki tavallaan. Hauskaa kylläkin. Ja jos ajatellaan pari sukupolvea taaksepäin, niin onhan tää erikoista.]
Aalto
Talvi
Kaneli
Sävel
Sointu
Runo
Myrsky
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimpeli
tai Pimppeli
🦸[/quoteEn tiedä, olenko, mutta itse ainakin nauran täällä ihan maha kipeänä. Jo ajatus, että joku tekisi tällaisen aloituksen vakavissaan, on "beyond hilarious". Nykyään varmaan tänä sukupuoli-identiteetti-idiotismin aikakautena on kaikkein trendikkäintä, jos saa hermafrodiittijälkeläisen. Ei mua sinänsä haittaa, kaikki tavallaan. Hauskaa kylläkin. Ja jos ajatellaan pari sukupolvea taaksepäin, niin onhan tää erikoista.]
Ja jos ajatellaan pari sukupolvea eteenpäin, niin surullista! Nämä lapset keillä on näitä oikeasti outoja sukupuolineutraaleja nimiä, kuten Pähkinä tai Kaneli, joutuvat ihan varmasti kiusatuksi nimensä takia, ja saavat loppuikäiset traumat. Eli antakaan nyt vaan vanhemmat lapsille ihan normaaleja nimiä!
Vierailija kirjoitti:
Tuhnu-vahinko
Nimitteletköhän nyt vanhempia vai syntymätöntä lasta?
Aika hupaisaa, miten suuria tunteita tällainen viaton nimiasia ihmisissä herättää!
Eihän nyt ole edes kyse juuri sinun lapsestasi, jolle voit antaa niin vahvasti sukupuolisidonnaisen nimen kuin ikinä haluat.
Turha väittää, että täällä jotenkin kannettaisiin erityistä huolta jonkun kysyjän syntymättömän lapsen tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimpeli
tai Pimppeli
Ja jos ajatellaan pari sukupolvea eteenpäin, niin surullista! Nämä lapset keillä on näitä oikeasti outoja sukupuolineutraaleja nimiä, kuten Pähkinä tai Kaneli, joutuvat ihan varmasti kiusatuksi nimensä takia, ja saavat loppuikäiset traumat. Eli antakaan nyt vaan vanhemmat lapsille ihan normaaleja nimiä!
Ennustajako olet?
70-luvulla ei olisi voitu kuvitellakaan esim. Väinö -nimeä lapselle, koska trendi oli Mari-Jari-Minna-Kirsi-Mika-Anne.
Ihan huippua, jos 60-70 -luvulla syntyneissä on vaikkapa Eero, Martti, Aino, Tuula tai Seija.
Nykyään on "miljoona" Väinöä, Eeroa, Ainoa, Juliaa... Onneista puhumattakaan.
Kohta on Irma, Tuula, Pirjo, Kalevi, Martti ja Pentti suosikkinimiä.
Ajat muuttuvat, ystävä hyvä.
Valo-Einari
Tulee mielleyhtymä hieman yksinkertaisesta peräkammarin pojasta.
Vierailija kirjoitti:
Pömpsy
Tuuho
Jaale
Raah
Gyr
Stif
Nag
Gyr Stif Nag Möttönen kuulostaa jonkin peräkylän örkkiheimon päälliköltä. Kannatan!
Pölhö-Kustaa