Minkälaiset ihmiset eivät laita pihaansa jouluvaloja eivätkä käytä muitakaan pihavaloja?
Kommentit (41)
Näyttävät vain typeriltä jo marraskuun vesisateissa ja sitten vain lähempänä joulua laitetaan ja nuuttina otetaan jo pois.
On myös hiukan vihjailtu eräille kun vielä huhtikuussakin vielä ollut.
Kun piha on pimeänä, saamme olla rauhassa kotona. Koronasta huolimatta naapurien ovilla pyörii kaiken maailman rahankerääjiä, kattoremonttikaupustelijoita ja piparinmyyjiä. Meille eivät tule, kun talo on pimeänä. Nyt korona-aikaan en halua vieraita kotiimme lainkaan, ja muutenkin tykkään enemmän kutsua vieraita kesällä enkä talvella, kun kesällä on enemmän aikaa ja voi istua puutarhassa grillaamassa.
Laitan vasta 1. adventtina eli huomisaamuna.
Kun panen valot tien puoleisiin tuijiin ja marjakuusiin, ne samalla valaisevat tietä.
Katuvaloja ei ole.
Joitakuita voi häiritä talon pimeys mutta tunnistivalot sitten syttyvät sitten kulkemisten mukaan pihamaalla.
Vierailija kirjoitti:
Niitä joilla ei ole sisälläkään mitään muuta valaistusta kuin kolkko kattovalo jossa kylmänvalkoisen sävyinen polttimo.
Jep.
Ihan hiton ankean näköistä.
Mieheni kotimaassa ei vietetä joulua ja siellä on tapana, että prostituoidut laittavat kerrostaloparvekkeelleen punaisia tai vilkkuvia valosarjoja merkiksi asiakkaille. (Ihmettelin monta vuotta sitten, miksi jollain oli parvekkeellaan jouluvalot heinäkuussa ja mieheni selitti)
Mun vanhemmat, en tiedä miksi. Mun lapsuuskotini takapiha on niin pimeä ettei siellä näe kulkea kompastumatta johonkin pensastukeen tai koristekiveen. Mutta valoja ei voida laittaa!
Meillä on taloyhtiön silmälasipäiset insinöörit niin tarkasti rajanneet millaiset valot saavat olla, että antaa olla. Olisihan se kamalaa, jos olisi muutakin kuin lämmintä valkoista, luulevat vielä homoksi.
Vierailija kirjoitti:
En vietä aikaa pihallani pimeän tullen, joten miksi laittaisin valoja, joita en itse katsele? Jouluvalot vievät sähköä ja oikosulku voi aiheuttaa tulipalon. Eläimet sekoavat, jos talvella on koko ajan valoisaa. Illalla, kun olen päässyt töistä kotiin kuntosalin ja kaupan kautta, vedän ikkunaverhot kiinni ja kömmin sohvalle viltin alle nauttimaan hyggeilystä eikä mua kiinnosta, miltä pihalla näyttää.
Vaikka miten laulun peurat ja gasellit sekoavat valosaasteeseen kaupungissa takapihallani, niin laitan valot huomenna.
En tiedä.
Tämä pimeys suorastaan huutaa valoja.
Itse ahdistuisin kuoliaaksi jos ei voisi laittaa mitään valoja ulos. Meillä palaa pihavalot ja jouluvalot ympäri vuorokauden.
Minusta on ihanan näköistä kun taloissa on maltilliset ja tyylikkäät jouluvalot tänä pimeänä aikana! Pimeää tässä maassa riittää muutenkin. Kun ostaa hyvät eikä mitkään halvimmat mahdolliset niin ne kestävät vuosia. Pihavalot meillä ainakin on jo turvallisuudenkin takia (ajastuksella).
Me 40v molemmin puolin olevat.. Emme ole (ainakaan vielä, eikä varmaan tänä vuonna) saaneet aikaiseksi laittaa ulos jouluvaloja.
Molempien työssäkäynti plus useampi lapsi pitävät huolen vapaa-ajan vähyydestä.
Sisällä on jouluvaloja & -koristeita.
Varmaan samat ihmiset jotka vetävät verhot tiukasti eteen kaikista ikkunoista vaikkei sinne edes näkisi mistään ja sitten sytyttävät sen kalsean loisteputken värisen kattolamppunsa.
On siis erittäin vaikeaa löytää tyylikkäitä, ei-mauttomia pihavaloja! Ihan järkyttäviä installaatioita ja spektaakkeleita ihmisten pihoissa 🙈kun naapureilla on kilpavarustelua keskenään 🥵monia eri muotoja ja valon sävyjä, vilkkuvia ja ei-vilkkuvia, huhhuh!! En halua mauttomuutta kaiken kansan katseltavaksi!! Hankin ehkä yhden valon viidessä vuodessa harkiten.
Mutta en voi kieltää, etteikö valot pimeyden keskellä ilahduttaisi, jos vaikka ajan pimeällä töistä kotiin.🔥
Järkevät ihmiset, joita ei kiinnosta paskaakaan muiden jouluhössötys.
Laitan valot ekana adventtina ja otan pois loppiaisena. Itse en tajua ihmisiä, joilla on porossa valot huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanan näköistä kun taloissa on maltilliset ja tyylikkäät jouluvalot tänä pimeänä aikana! Pimeää tässä maassa riittää muutenkin. Kun ostaa hyvät eikä mitkään halvimmat mahdolliset niin ne kestävät vuosia. Pihavalot meillä ainakin on jo turvallisuudenkin takia (ajastuksella).
Mulla on niitä halpojakin, Jyskin patterivaloja ja hyvin ovat kestäneet ulkokäytössä jo monta vuotta, yllätyin itsekin käyttöiästä.
Ja samaa mieltä, ihanan näköistä kun on valoja.
Vilkun välkyn kirjoitti:
On siis erittäin vaikeaa löytää tyylikkäitä, ei-mauttomia pihavaloja! Ihan järkyttäviä installaatioita ja spektaakkeleita ihmisten pihoissa 🙈kun naapureilla on kilpavarustelua keskenään 🥵monia eri muotoja ja valon sävyjä, vilkkuvia ja ei-vilkkuvia, huhhuh!! En halua mauttomuutta kaiken kansan katseltavaksi!! Hankin ehkä yhden valon viidessä vuodessa harkiten.
Mutta en voi kieltää, etteikö valot pimeyden keskellä ilahduttaisi, jos vaikka ajan pimeällä töistä kotiin.🔥
Meidän alueella on pääasiassa kivoja valoja ja hyvällä maulla aseteltu. On mukava katsella niitä kun käyn illalla koiraa lenkittämässä. Ei onneksi kellään enää ole niitä takavuosien punaisia ja sinisiä valokaapeleita enkä ole täällä ainakaan nähnyt vielä yhtään vilkkuviakaan enää lähivuosina.
En ohikulkiotten takia tuhlaa sähköä syön sillä rahalla suklaata janautin oikeitten kynttilöiden loisteesta. Minulle on yks hailee toisten jouluvalot.
Sairaat, vanhat, vaivaiset... Ei pysty kyykkimään tai kiipeilemään. Tikkailla voi huimata.
Terv. mummu