Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppinen mies nukahtaa joka päivä päiväunille ja sammuu illalla sohvalle - normaalia?

Vierailija
28.11.2020 |

Mies on hyväkuntoinen, urheilee ja syö terveellisesti. Työssäkäyvä, kunnollinen mies, ei mitään sairauksia.

Onko normaalia, että joka ikinen päivä tällainen mies nukahtaa sohvalle iltapäivällä (esim nyt, kello on 17) ja nuokkuu ja sammuu sohvalle telkkaria katsoessaan joka ikinen ilta 21-23 välillä. Herätän siis miehen joka ilta sohvalta sänkyyn nukkumaan. Usein en edes herätä, vaan annan nukkua ja tällöin mies herää joskus 02-03 sohvalta.

En tajua, miten ihminen voi olla koko ajan noin väsynyt. Tätä on siis jatkunut jo 10 vuotta ja on yksi suurimmista riidanaiheista kotona.

Piti lähteä ulos kävelylle, mutta tuossa se mies taas nukkuu nojatuolissa..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuosta voi suuttua?  Jätä se emakko, eli itsesi.

Vierailija
2/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä välissä urheilee jos nukkuu aina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta herää töihin?

Vierailija
4/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monelta se herää aamulla? Mun mies herää 05.00 joka aamu ja tottakai sitten on illalla aikaisin nukkumassa. Ihan kätevää, kun pienet lapset ja heräävät aikaisin. Saan itse nukkua pitkään.

Vierailija
5/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli vähän tuollainen. Tuli kotiin töistä klo 19-21, minkä jälkeen nukkui koko illan sohvalla. Aamuyöllä oli sitten pirteimmillään touhuamassa ja aamulla olis taas nukuttanut.

Vierailija
6/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kaypahoito.fi/khp00097

eikä tarvitse olla läski eikä vanha (eikä mieskään sitäpaitsi)

Vierailija
7/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupunut. Ei siihen mäkätys auta.

Vierailija
8/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea tai insuliiniresistenssi.

Vierailija
9/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollainen. Työuupumus ja väsymys muuten. Rankat vuodet töissä, pienet lapset ja murheita lähipiirissä.

Vierailija
10/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
11/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tota myös, paitsi että nukahdan jo klo 15 ja herään klo 19. Loppuilta menee jossain koomassa ja yöunille siirryn klo 22. Herätys klo 4. Aikaiset aamut vaan sekoittaa mun elimistön niin, etten jaksa pysyä hereillä.

N40

Vierailija
12/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uniapnea yleinen kirjoitti:

https://www.kaypahoito.fi/khp00097

eikä tarvitse olla läski eikä vanha (eikä mieskään sitäpaitsi)

tämähän se, ei muuta kuin tutkimuksiin.

Vierailija
13/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinun mielestä tässä marraskuun koronaharmaudessa voi muuta tehdä kuin nukkua ?

Vierailija
14/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää 6.30, tekee normaalin työpäivän.

Riitaa tulee siis siitä, ettei mies mielestään ole koskaan väsynyt, eikä tunnista omaa väsymystään. Voi luvata lähteä vaikka minne ja tehdä vaikka mitä, mutta sitten onkin viidessä minuutissa sanomisesta nukahtanut. Ja ärtyy, jos herätän ja kysyn, että voidaanko lähteä/tehdä sitä, mistä just puhuttiin. Ei kuulemma jaksakaan.

On joskus nukahtanut myös silloin, kun meillä on vieraita. Kerran katsottiin Linnan juhlia sohvalla yhdessä ja mies nukahti. Sama kerran jalkapallomatsin kanssa. Se on jo mun mielestä noloa jo vieraidenkin takia.

On tosi vaikea suunnitella mitään yhteistä, kun mikään aikataulu ei päde. Pitäisi lähteä yhdessä kauppaan tai puistoon ja mies nukahtaa sinä aikana, kun luen lapset ulos.

Ap

Vierailija
15/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla työuupumusta? Mulla oli juuri tuollaista kun sairastuin uupumukseen. Elämäntavat myös terveelliset, mutta kun tulin töistä klo 14-15 romahdin sohvalle työvaatteissa. Nukuin klo 18 asti, menin lenkille ja klo 20-21 takaisin nukkumaan.

Olisiko hyvä tarkistaa esim. kilppari-arvot, verenpaine, sokeri ja rauta-arvot?

Vierailija
16/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea, diabetes, masennus .......

Vierailija
17/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinun mielestä tässä marraskuun koronaharmaudessa voi muuta tehdä kuin nukkua ?

Tätä on jatkunut 10 vuotta ja ongelma on ympärivuotinen. Nukkuu myös kesällä.

Ap

Vierailija
18/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta? Itse olin ennen vajaatoiminnan toteamista samanlainen nukahtelija.

Vierailija
19/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni nukkui vuorokaudessa eläkkeellä ollessaan noin 12 tuntia. Töissä käydessä oli pakko selvitä arkisin noin 10 tunnilla. Se oli hänelle normaalia, hän eli pitkän elämän.

Jospa miehesi vaan on pitkäuninen?

Vierailija
20/36 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli tuollainen kun sillä todettiin 2-tyypin diabetes. Uniapnea toinen vaihtoehto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi