Lapsen kanssa kotona ja haen töitä - toivotonta ?!
Olen laittanut nyt n. 10 hakemusta. Ei ole kutsuttu yhteenkään haastatteluun, vaikka osaaminen kohdallaan kyseisiä tehtäviä ajatellen (amk-tutkinto,työkokemusta koulutusta vastaavasta työstä...). Näin vaikeaako tämä tosiaan on ? En keksi hakemuksestani muuta mahdollista ongelmaa työnantajan näkökulmasta kuin se että mulla on pieni lapsi ?! Ja tämä pienenä mainintana cv:ssä.
Kommentit (15)
Tämä ihan samaa, vaikka lapset ovat jo aikuisia. Niin, ikäähän tässä on jo karttunut, mutta niin on kokemusta ja koulutustakin.
Itse haen paikkoja, joissa yleensä edellytetään maisterin tutkintoa. Hakijoita on yleensä noin 20, joissa on pari tohtori ja/tai lisensiaattia, pari amk- tai alemmalla ja sitten noin 15 maisteria. Valituksi voi yhtä hyvin tulla se tohtori kuin sosionomi varsinkin jos on kyse sijaisuudesta.
Nyt olen ollut puoli vuotta työttömänä, eikä ole tullut lukemattomista hakemuksista ensimmäistäkään haastattelukutsua. Eikä tietenkään työtä.
Olen laittanut omassa cv:ssa erikseen kohdan "perhe", jossa lasten syntymävuodet kun ne selittävät mukavasti työhistorian aukkoja.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:46"]...maininnut voivani aloittaa työt 2 viikon varoitusajalla. Hoitopaikkaa haen lapselle vasta, kun töitä on tiedossa.
[/quote]
Eikä tuo ole jo aika mahdoton yhtälö? Vai saako tänäpäivänä (kunnallisen) hoitopaikan oikeasti kahden viikon varoitusajalla?
Näitä "tiimitöitä" ei varsinaisesti voi sanoa ansiotyöksi, ei edes sitä vähää kuin puhelinmyyntiä. Niistä ei ole muuta kuin harmia, kun pahimmassa tapauksessa voi menettää työttömyyskorvauksen.
Tämän tietää jokainen, joka on niihin sortunut tai seurannut läheltä.
Olet todennäköisesti liian vanha työhön ja sen lisäksi aukkoja CV:ssä, sellaiset ei työllisty koskaan eikä työhönottajat halua edes lukea loppuun sellaisia hakemuksia...
10 on vielä vähän. Sitten kun niitä alkaa kertymään 50-100 voit alkaa ihmettelemään.
Ja itse olin 3 vuotta pois työelämästä. Työllistyin n. 3kk siitä kun olin alkanut hakemaan töitä. Olisi ollut aika huono juttu jos en olisi äitiyslomasta & hoitovapaasta maininnut hakemuksessa ja/tai cv:ssä. Eräässä isossa firmassa johtaja-asemassa oleva vielä sanoi työhaastattelussa että kotiäitivuosia ei tarvitse hävetä, kyllä niistäkin oppii ja monet työnantajat itsekin ovat perheellisiä joten ymmärrystäkin saattaa saada! Ei niitä nyt erikseen tarvitse alkaa korostamaan mutta ei perheen perustaminen ja siihen liittyvät vapaat mikään häpeäpilkku ole. Tai no, ehkä tällä palstalla.
Niin, montaa lasta ei kannattaisi tehdä...
Toisaalta työnantajat eivät ole idiootteja. Jos naisen cv:ssä on aukko, niin eiköhän se ole melko selvää, että jotain tämä ihminen on senkin ajan tehnyt. Onko sitten muka parempi antaa ymmärtää, että jäi edellisestä työstä pois noin vain ilman syytä ja on vuosikausia vedellyt lonkkaa? :)
Iloisia ihmisiä tiimiin... Huih, kuulostaa joltain puhelinmyyntityöltä. Puistatus.
Miten voi tehdä cv:n huomioimatta lasten olemassaoloa? Kyllä mulla siellä välissä näkyy äitiyslomat ja hoitovapaat. En ole laittanut niitä aikoja työssäoloon, koska eihän ne sitä ole.
Kuka idiootti edes mainitsee CV:ssä lapsesta... No, näköjään ainakin yksi idiootti.
elä mainitse pientä lasta cv ssä. et varmasti saa töitä silloin.
Lapset ei tosiaan kuulu CV:hen. Ihme taliaivoja täälläkin. Tuskin se edes siitä johtuu, ehkä et vaan ole ollut paras mahdollinen.
Minäkin olen vasta aloittanut töiden etsimisen. Kotihoidontukea olisi vielä vähän jäljellä. Olen laittanut vasta yhden hakemuksen ja maininnut voivani aloittaa työt 2 viikon varoitusajalla. Hoitopaikkaa haen lapselle vasta, kun töitä on tiedossa. Eikö se ole kohtuullista työnantajan kannalta tietää, että voin aloittaa aikaisintaan 2 viikon päästä? Ottakoon tai jättäköön.
Heippa, itse olen kotona lasten kanssa ja itsellä sama homma. Teen sillä välin lisäansioina Oriflamen myyntiedustajan hommia. Kivaa lisätuloa ja lisänä pääsee etenemään vaikka aluejohtajaksi jos innostusta löytyy ja vielä pidemmälle.
Jos haluat vähän lisätuloja sillä välin kun etsit töitä niin laita viestiä sanna.lahtinen@gmail.com
Onko palkkatoiveesi liian kova?