Miksi minua hävettää, jos muistan hyvin henkilön tai tilanteen, ja muut ei?
Joskus teeskentelen, että en muista. Vaikka oikeasti mielessä on kristalliskirkkaasti aika, paikka, ihmisen kasvot, nimi ja se, mitä hän sanoi tai teki.
Kommentit (14)
No et halua olla se kyylä, joka muistaa aina kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu.
Miksi 😂
En kestä näitä suomalaisia häpeätarinoita.
Sinulla on huono itsetunto etkä kestä sen takia olla erilainen kuin muut.
Onhan tuo hyvä, jos joutuu joskus todistamaan oikeudessa.
Luulet että muut ajattelee että sulla on tosi tylsä elämä, mitään ei tapahdu, muistelet vaan vanhoja.
Mulle käy näin usein. Siinä tulee se ajatus, että itselle joku ihminen tai tilanne on ollut paljon tärkeämpi kuin toiselle, että itse ei ole edes niin kiinnostava että olisi jäänyt toiselle mieleen.
Minulla sama ongelma. Eikä ne jutut ole liittyneet mihinkään "kyyläämisjuttuihin" tmv vaan ihan vaikka työasioissa. Jos joku muistelee jotain niin saatan heti muista vastauksen mutta kukaan muu ei muista niin viivyttelen vähän ennenkuin sanon, enkä tosiaan tiedä mikä tämä tämmöinenkin piirre taas on, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Mulle käy näin usein. Siinä tulee se ajatus, että itselle joku ihminen tai tilanne on ollut paljon tärkeämpi kuin toiselle, että itse ei ole edes niin kiinnostava että olisi jäänyt toiselle mieleen.
Tämä! Tämä on se syy. Olen ihan varma, että nämä ihmiset kyllä muistavat, mutta esittävät etteivät muista. Näin toiselle tulee alemmuuden tunne, että tuo ei muistakaan minua, vaikka minä muistan.
Onhan näitä käynyt, minun entinen naapuri ei muka muistanut minua. Asuttiin naapureina 15 vuotta ja leikittiin usein yhdessä lapsena. N. 25-vuotiaana kun törmättiin yhteisten tuttujen kautta, oli kuin ei olisi ikinä minua nähnytkään. Kun kerroin vielä, että olimme naapureita lapsuudessa, väitti ko. henkilö ettei muista naapuriperhettämme yhtään. Ja päälle väkinäinen ihmetyksen ilme.
Kumpi on sitten parempi, se että myöntää ettei muista tai sitten esittää muistavansa vaikka ei oikeasti tietäisi vaikka kuka jokin henkilö on?
En itse muista kasvoja kunnolla. Pelkään että minua pidetään tylynä sen takia. Saatan esimerkiksi sanoa huomenta samalle ihmiselle useamman kerran ihan kuin en olisi jo tervehtinyt häntä 5 minuuttia sitten.
Joskus odotan että se toinen tervehtii ensin että voi olla varma milloin kuuluu tervehtiä.
Kyllä näemmä ihan mistä tahansa saa itsellensä ongelman kehitettyä.
En ymmärrä.
Otetaan uudestaan, en ehtinyt edes lukea vastauksia kun aloitus oli jo poistettu. Ap