Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten koulukiusatun vanhemmat pystyvät lähettämään lapsensa kouluun?

Vierailija
28.11.2020 |

Miltä se tuntuu? Itse kerroin, että minua kiusataan ja vanhempani sanoi, että ei kiusata. Melkein kuolin. Nyt olen jättänyt tuon maailman ja vanhempani, mutta mietin miten hän pystyi katsomaan sitä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan muiden mukaan reipastumaan. Ei voi loppuiäksi jäädä kotiin nynnyttämään.

Vierailija
2/9 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskota lasta. Ajatellaan, että normaalia teiniangstia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskota lasta. Ajatellaan, että normaalia teiniangstia.

Vaikka uskoisikin lasta, niin mitä se auttaa että lapsi jää kotiin? Maailmassa on opittava pärjäämään muiden kanssa. 

Vierailija
4/9 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan muiden mukaan reipastumaan. Ei voi loppuiäksi jäädä kotiin nynnyttämään.

Olin reipas, kunnes jouduin kouluun. Koulussa tämä katosi, kun koulu loppui sain elämäniloni takaisin. En vain koskaan ymmärrä, että miksi minun piti kärsiä niin.

Vierailija
5/9 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano vanhemmista, mutta tämän vuoksi minä menin kouluun, vaikka minua kiusattiin sen 12 vuotta minkå peruskouou ja lukio kestivät (lukiossa tosin jo vähemmän) ja kiusaaminen oli sekä henkistä että fyysistä.

Menin kouluun koska tajusin, että oppiminen JA sen osoittaminen on tie jonnekin, missä ei enää kiusata. Oikeastaan en välttämttä tarvinnut koulus oppimiseen, koska olin sitä tyyppiä, joka lukee kaiken vastaantulevan ja oppii huomaamattaan silloinkin kun ei edes haluaisi - mutta tarvitsin koulus tiettääkseni, mitä kaikkea piti oppia. Alitajuisesti tiesin myös jo ylökoulu/lukiovaiheessa, että asiat todennäköisesti helpottaisivat kun pääsisin vähän valikoidumpiin ympyröihin. Ne mun kiusaajat ei olleet mitään intellektuaaleja.

Ja joo. Yliopistossa asiat tosiaan helpottivat huomattavasti. Löysin paikkani Vielä perustutkintovaiheess yliopistossa kaikki ei erityisesti tykänneet minusta, mutta riittävä osuus tykkäsi. Jatko-opintovaiheessa sitten jo useimmat tykkäsivät.

Eli ehkä sun vanhemmat ajattelee!ttä tarvitse koulua johonkin, jolla aikanaan on enemmän väliå kuin tällä kiusaamisella? Ovat todennäköiseeti siinä oikeassakin.

Vierailija
6/9 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja pitäisi siirtää toiseen kouluun.

Vierailija
7/9 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on oppivelvollisuus. Ei voi vaan valita että lapsi ei mene kouluun. Kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta pitää lasta kotikoulussa.

Vierailija
8/9 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on oppivelvollisuus. Ei voi vaan valita että lapsi ei mene kouluun. Kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta pitää lasta kotikoulussa.

Jos koulu ei kykene takaamaan turvallista ympäristöä, kouluun ei kannata lasta päästää.

Vierailija
9/9 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin 9 vuotta koulussa eikä sitä saatu loppumaan. Mielellään vanhempani minut kouluun laittoivat. Olivat eläkkeellä ja saivat kahdestaan olo aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi