Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla olisi paaaaaljon rahaa, muuttaisitko pois Suomesta?

Vierailija
06.04.2014 |

Eli siis niin paljon, ettei tarvitsisi miettiä mitään sosiaaliturvaa ja "ilmaista" terveydenhuoltoa jne. Eli pystyisit loppuelämän elättämään itsesi ja mahdollisen perheesi helposti ilman valtion apua. Muuttaisitko pois Suomesta? Mihin muuttaisit? Jos et muuttaisi, mikset?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo muuttanut. Mutta suuri rahamäärä mahdollistaisi minulle sijoittajaviisumin USA:an, jonne haluan muuttaa nykyisestä koti maastani. Ei ikinä enää Suomeen...

Vierailija
22/30 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Svetsiin tai Etelä-Ranskaan esimerkiksi. Suomessa on hyvä koulujärjestelmä, mutta maailmalla saa rahalla vielä parempaa. Kansainvälisyyttä ei Suomessa ihannoida, ja haluaisin lapsistani maailmankansalaisia. Keski-Euroopasta olisi myös helpompi matkustaa kuin täältä perukoilta, ja kulttuuritarjonta löisi Suomen helposti. Lämmin sää ja ostosmahdollisuudet lisäisivät viihtyisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseehän sitä muuttamaan ilman että täytyy olla älyttömiä summia.

Vierailija
24/30 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 10:41"]

Ei vaikuttaisi muuttohaluihin. Suomi rakas kallis Isänmaani.

[/quote]olen asunut lähes vuoden eräässä maassa, en ollut työssä

Vierailija
25/30 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo asunut kolmessa maassa, kussakin alle vuoden, ja olen tullut siihen tulokseen, että rakastan Suomea. Tykkään kielestämme, kulttuuristamme, luonnostamme, hyvästä asumisen tasostamme, puhtaasta vedestä ja ilmasta, pohjoisen talvesta, narskulumesta ja tähtitaivaasta, kesän koivuista ja pelloista, suvenkorennon lennosta ja tuoksuista. Remontoisin pari kaunista asuntoa ja asuisin Suomessa. Toki lomamatkoja tekisin ulkomaille.

Vierailija
26/30 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 jatkaa: ja suomalaista peruskoulua ei voita mikään. En voisi koskaan laittaa lapsiani vieraskieliseen kouluun.

Vierailija
27/30 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin saksaan. Suomi on kaunis maa, mutta en jaksa näitä pellepoliitikoita kuten urpilainen ja katainen...

Vierailija
28/30 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin kyllä, olisi sitten rahaa ostaa talo muualta ja käydä isovanhempien luona kylässä täällä silti.

Vierailija
29/30 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 10:05"]

Eli siis niin paljon, ettei tarvitsisi miettiä mitään sosiaaliturvaa ja "ilmaista" terveydenhuoltoa jne. Eli pystyisit loppuelämän elättämään itsesi ja mahdollisen perheesi helposti ilman valtion apua. Muuttaisitko pois Suomesta? Mihin muuttaisit? Jos et muuttaisi, mikset?

[/quote] On taas niin suomalaista kainalokeppiajattelua. Miksi valtion pitaisi sinua elattaa missaan? Ei pienessa mielessasi kaynyt sellainen mahdollisuus etta tekisit tyota elantosi eteen ja viela pystyisit saastamaan niin etta vanhuutesi olisi turvattu, etka joutuisi mihinkaan suomalaiseen sailontalaitokseen?

Vierailija
30/30 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa varmaan, ainakin talveksi. Inhoan talvikelejä yli kaiken ja mua masentaa se pimeys ja kylmyys niin, että hyvä kun jaksan tehdä pakolliset asiat. Loput ajasta kyhjötän sisällä nuokkumassa, eli puolet mun vuodesta menee hukkaan kevättä odottaessa. Jos nyt lähtisin, tänne ei edes jäisi multa oikeastaan yhtään mitään.

En ole varma, mihin muuttaisin, mutta varmaan johonkin maahan, josta voisin oppia uuden kielen. Älyttömän lämmintä ei tarvitsisi olla, kunhan olisi valoisampaa eikä mitään paukkupakkasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi