Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No, söisitkö näin?

Vierailija
06.04.2014 |

Aamupala: puuro rasvattomalla maidolla,hedelmä tai

2 "ruisleipää" margariinilla ja juustolla (10%),lasi rasvatonta maitoa,hedelmä.

Välipala: banaanijugurtti, leipä margariinilla ja kinkkuleikkeellä.

Lounas: 2 perunaa, lihapullakastiketta, salaattia, tomaattia.

Välipala: kahvi korvapuustilla.

Välipala: hedelmä.

Päivällinen: Kinkkukiusaus,salaattia, tomaattia.

Iltapala: 2 leipää margariinilla, juustolla, kananmunalla, lasi rasvatonta maitoa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk. koht. en.

Liikaa perunaa ja rasvaton maitokin tökkisi.

Vierailija
2/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "ruisleipä"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 05:24"]

Mikä on "ruisleipä"?

[/quote]

Se on se leipä, mitä myydään kaupassa ruisleivän nimellä.

Vierailija
4/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, eikös tää ole ihan virallisterveellistä sontaa. Karppaajat haukutaan tyhmiksi ja tää muka on sitä terveelllistä. Pitäkää tunkkinne.

Vierailija
5/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä, mutta leipää, margariinia ja rasvattomia tuotteita en viitsisi syödä. Painon puolesta olen aina voinut syödä mitä tahansa, mutta terveyttä ja vastustuskykyä ajatellen jätän mieluiten nuo ylläolevat pois. Välillä toki herkuttelenkin. Leipääkin tulee ajoittain syötyä.

Vierailija
6/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Laskitko kalorit....tuntuu paljolta. Mika on kulutus?

Vierailija
7/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin pois jugurtin , korvapuustin ja leipääkin tulisi tuossa 5palaa, jos syöt aamullakin. 1-2 pvässä riittäisi ja tilalle jotain muuta. Esim. Joku maitorahka marjojen kera, pähkinät, tai joku hyvä smoothie.(esim. Banaani, mansikka, maito..)

Vierailija
8/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan söisi, en tarvitse ruokaa 5 kertaa päivässä ja puuroa en syö koskaan.

Vierailija
9/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten voisin syödäkin, mutta en käytä lihaa enkä juo maitoa. Lisäisin paljon kasviksia, pidän salaateista. Virallisterveellinen ruoka käy minulle kasvisversiona oikein hyvin ja laihdun kyllä tuolla 1000-1200kcal dieetillä. Parhaimmillaan tiputin -17kg vastaavalla.

Laihduttamisesta haaveilevat: Esimerkki 1200kcal:n ruokavaliosta

AAMUPALA

1 hedelmä tai 1dl tuoremehua
2 viipaletta täysjyväleipää
sipaisu margariinia
2-3 viipaletta vähärasvaista juustoa
kasviksia
kahvia tai teetä

LOUNAS

80g vähärasvaista lihaa tai 100g kalaa
1 peruna
2-4dl kasviksia
2dl rasvatonta maitoa

VÄLIPALA

½ täysjyväsmpylä
sipaisu margariinia
1 hedelmä tai 1dl tuoremehua
kasviksia
vettä

PÄIVÄLLINEN

100g kalaa tai 80g vähärasvaista lihaa
1 peruna
1-2dl kasviksia
vettä

ILTAPALA

1 hedelmä tai 2½dl marjoja
1 viipale täysjyväleipää
sipaisu margariinia
1dl raejuustoa
kasviksia
kahvia tai teetä

Aterioiden lisäksi voi syödä kasviksia vapaasti. Lisäksi voit käyttää pientä määrää rasvaa ruuanvalmistukseen. Juo vettä 2l päivässä.

Vierailija
10/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 05:16"]

Aamupala: puuro rasvattomalla maidolla,hedelmä tai

Iltapala: 2 leipää margariinilla, juustolla, kananmunalla, lasi rasvatonta maitoa.

[/quote]

Vastasin tuohon edelliseenkin ketjuun. 

Aika paljon ruokaa kaikenkaikkiaan. Itse teen istumatyötä, joten minun ei tarvitse syödä päivän mittaan noin paljon. 

Aamupala: mitä on margariini? Meillä syödään Oivariinia, onko se margariinia? Ja juustot syödään aina aina "oikeina", ei mitään prosenttijuustoja. Olen ollut havaitsevinani, että prosenttijuustot ja ohuen-ohuet leikkeeleet aiheuttavat sen, että niitä pitää olla leivän päällä todella paljon jotta ne maistuisivat edes joltakin. Yksi siivu mustaleimaista tai nokipalvia on parempi.

Jos ei kahvi maistu, sitä ei pidä juoda. Itse olen varsinkin aamuisin kahviriippuvainen (mutteripannu-espressoa). 

Välipalat: aamupäivällä en kaipaa kun en tee fyysisesti raskasta työtä.

Lounas vaikuttaa hyvältä. Juon päivän viimeisen kahvin lounaan jälkiruokana. 

Välipalaa (taas). Tässä kohtaa voisin ottaa sen hedelmän tai maustamattoman jugurtin + marjoja tai hunajaa + murskattuja pähkinöitä. Kivennäisvettä jos väsyttää. Miksi syödä pullaa kun ip usein muutenkin väsyttää? 

Päivällinen ok, jos tykkää kiusauksista (mulle ei maistu kuin aito Jansson :)).

Iltpala (taas joku "pala". Jos ei aamiaista laske tämä on jo päivän 4. väliruoka)) vaikuttaa aika mahtavalta yötä vasten. Mulla yleensä iltapalana pari palaa leipää ja salaattia tai vihanneksia leivänpäällisenä. Tai joku kasvissosekeiton jämä. Ruoan kanssa juon vettä, illalla usein teetä tai viiniä, maitoa en juo ollenkaan. 

Vierailija
11/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi syödä noin. Olen joskus yrittänyt, mutta se meni aina muutaman päivän jälkeen siihen, että apinan raivolla oli pakko saada pullaa se kokonainen pellillinen ja isot mässypussit lisäksi. Tuolla tavalla syöden tuntui koko ajan nälkäiseltä, ruoka pyöri koko ajan mielessä, piti syödä jotain parin tunnin välein, vatsaan kerääntyi ilmaa ja olo oli koko ajan jotenkin hankala. Liikaa välipaloja eikä oikein koskaan kunnon täyttävää ateriaa.

Vierailija
12/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 05:16"]Aamupala: puuro rasvattomalla maidolla,hedelmä tai

[/quote]

En. En ensinsikään tajua miksi aikuinen juo aterialla maitoa, ja liikaa perunaa myös minun makuuni. En ole karppi mutta haluaisin ehdottomasti enemmän proteiinia ja hyviä rasvoja ja vähemmän tuota iänikuista perunaa...

Vierailija
13/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen aikuinen, kevyttä työtä tekevä ja kohtuullisesti liikkuva tarvitsee noita jatkuvia välipaloja? Syöttekö te ikään kuin varmuuden vuoksi, ettei vaan tule näläntunnetta? Kaiken huippu on, että vielä päivällisenkin (kello 17-18?) jälkeen pitää saada jotain iltapalaa - kuten yhdessä esimerkissä kinkkukiusaus päivälliseksi ja iltapalaksi vielä pari leipää päällisineen ja maitoa! Ja miksi ihmeessä aamupalan ja luonaan välilläkin pitää syödä välipala?

En yhtään ihmettele, että ihmiset kamppailevat ylipainonsa kanssa. Itse teen konttorityötä, liikun noin 4 kertaa viikossa (juoksu) ja syön säännönmukaisesti vain 3 kertaa päivässä: aamupala, lounas ja iltapala. Joskus toki jotain välilläkin mutta se on poikkeus. Ei minulla koko ajan nälkä ole.

Vierailija
14/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, söisitkö näin?

Muokattu versio, joka on mun mieleeni ja voisi itselläni tulla kyseeseen: (poistin "en käytä"- tuotteet, mutten LISÄNNYT mitään eli ei toki optimaalinen päivä)

Aamupala: puuro rasvattomalla maidolla,hedelmä

Iltapala: kananmuna, lasi rasvatonta maitoa.

Vierailija
15/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen fyysisesti kuormittavaa työtä, mutta en voi syödä töissä välipaloja. Ruokailuvälit venyvät ja tarvitsen siis 2-3 täyttävää ateriaa päivässä joilla nälkä pysyy pitkään loitolla.

Ruokailuaikani ovat klo 5 aamiainen, klo 10 jälkeen mutta ennen klo12 lounas, klo 14.30 kahvia, klo 19 jälkeen päivällinen. Hiilaria ei näillä aterioilla nähdä kuin max 20g/ateria, sillä hiilariaterian jälkeen on parin tunnin päästä kiljuva nälkä ja/tai paskahätä, mutta ei mahdollisuutta tankkaukseen tai suolen tyhjennykseen. Karpilla linjalla hyvä tulee.

Vierailija
16/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 05:16"]Aamupala: puuro rasvattomalla maidolla,hedelmä tai

[/quote]

Liikaa leipää, liian vähän ja yksipuolisesto vihanneksia. Missä marjat? Ja juurekset? Miksi molemmilla aterioilla perunaa ja punaista lihaa? En juo kahvia. En söisi joka päivä noin.

Vierailija
17/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 05:42"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 05:24"]

Mikä on "ruisleipä"?

[/quote]

Se on se leipä, mitä myydään kaupassa ruisleivän nimellä.

[/quote]

Eiks Uotilan maalaisruislimppu muka ole ruisleipää ilman hipsukoita?

Vierailija
18/27 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisittekö näin? Taatusti terveellinen, kaikille kukkaroille sopiva, vegaaninen ja gluteeniton. Itse syön näin, olo on ihana ja kevyt!

Aamupala:
luomupuuroa ja marjoja, kuppi kahvia tai teetä

Lounas:
tomaattista papukasvishöystöä (papu, paprika, parsakaali, kesäkurpitsa, tomaattimurska, oliiviöljy, mausteet), täysjyväriisiä, jälkiruuaksi hedelmä

Välipala:
soijajugurttia, marjoja tai hedelmä ja pähkinöitä, kuppi kahvia tai teetä

Päivällinen:
salaatti, jossa tofua, vihanneksia ja itse tehtyä salaatinkastiketta tai tofuwokki tamari-kastikkeella maustettuna ja täysjyväriisiä tai kvinoaa

Illalla: yrttiteetä

Yhteensä 1500 kcl. :)

Vierailija
19/27 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi voisi ihan hyvin kuulostaa mun päivän aterioilta, joskus. Mutta maitoa en juo kun vatsa tulee tosi kipeäksi.

Vierailija
20/27 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wat noi paljo :O saatan syyä päivän aikana ton lounaan.. ja illalla ehkä leivän jos muistan