Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä tekisi mieli luovuttaa, kun koronatartuntojen määrä vaan kasvaa, vaikka itse teen kaiken oikein!

Vierailija
28.11.2020 |

Teen etätöitä, käytän maskia jos liikun kodin ulkopuolella muiden ihmisten parissa (hyvin harvoin), tilaan ruoat noutopalvelusta, käyn testissä aina flunssaoireisena... Ja samoin toimii koko perhe, joskin lapset ovat lähiopetuksessa

Niin alkaa hiljalleen tuntua siltä, että onko näillä mun valinnoilla mitään merkitystä, kun muut ihmiset liikkuu ja sairastuttaa toisiaan eikä piittaa suosituksista. Älyttömimmät tapaukset jopa kieltävät koko viruksen ja vakavampien tautimuotojen olemassaolon!

Vaikka itse teen parhaani, en pysty mitenkään vaikuttamaan noihin ihmisiin ja alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että mitä järkeä tässä sitten on.

Muita, joilla samoja mietteitä?

Ja huom. en missään nimessä kannusta ketään lopettamaan suositusten noudattamista vaan tuulettelen tunteitani.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen on saatu 2000-luvun alusta 5000 lääkäriä lisää, samalla Suomen väkiluku ei juuri ole kasvanut. 

Nyt meilä on noin 130 koronapotilasta kaikkiaan hoidossa. Laitetaan nämä uudet lääkärit, nuo 5000,jotka ovat ylimääräisiä 2000 luvun alkuun verraten hoitamaan noita koronapotilaita.

Tulee 40 lääkäriä per koronapotilas! Ei rasitu lääkäri, eikä ole potiaalla pulaa hoidosta.

Vierailija
22/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eristänyt itseni vapaaehtoisesti alkukeväästä lähtien. Olen tavannut vain kahta eri ihmistä tänä aikana vain muutaman kerran.  Käyn 1-2 kertaa viikossa kaupalla, pidän kauppareissuilla maskia. Kyllä tämä turhauttaa kun tuntuu, että muut elävät kuin koronaa ei olisi. Toisaalta ihan helvetin sama mulle, koska ei tämä tauti itselleni ole kuolemaksi vaan boomereille, ehkä niiden kuoltua tulee nuorille työpaikkoja.

t. Opiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eristänyt itseni vapaaehtoisesti alkukeväästä lähtien. Olen tavannut vain kahta eri ihmistä tänä aikana vain muutaman kerran.  Käyn 1-2 kertaa viikossa kaupalla, pidän kauppareissuilla maskia. Kyllä tämä turhauttaa kun tuntuu, että muut elävät kuin koronaa ei olisi. Toisaalta ihan helvetin sama mulle, koska ei tämä tauti itselleni ole kuolemaksi vaan boomereille, ehkä niiden kuoltua tulee nuorille työpaikkoja.

t. Opiskelija

Ja vanhusten laitospaikoillekin on jonottania tuhansia, ja taas tuhansia. Voihan tästä jotain hyvääkin seurata. Ehkä. 

Vierailija
24/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei vaan usko, ennenkuin kalahtaa omaan nilkkaan. Lähipiirissä yksi tällainen ihminen, joka jatkanut menojaan vanhaan malliin, vaikka kuuluu riskiryhmään. No, koronahan sieltä tulla napsahti ja siinä vaikeutui samalla monen muunkin elämä, kun kaikki altistuneet joutuivat karanteeniin ja paikkoja jouduttiin sulkemaan. Nyt ensimmäistä kertaa alkanut puhua, että pitää vissiin jatkossa ottaa tosissaan ja vähän varovaisemmin. Aika paljon ehti kuitenkin jo aiheuttaa haittaa omalla varomattomuudellaan.

Vierailija
25/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tähän kantaa yhdestä näkökulmasta. Niillä, joilla on mennyt huonosti jo valmiiksi, ei ollut hirveästi menetettävää tässä pelissä ennen koronaakaan. Jos on esimerkiksi masentunut ja yksinäinen, tai valmiiksi sairas, niin ihminen voi ajatella, ettei se häntä hirveästi haittaa, jos sairastuu (lisää) ja pääsee pois. Jos ei ole ketään riskiryhmäläisiä läheisiäkään menetettävänä ja ne vieraat ihmiset ketä maailmassa on ovat aina potkineet päähän ja ilman tarvittavaa apua on jäänyt, niin ei siinä ole hirveästi haluja muidenkaan kohtalosta välittää ennen pitkää. Tavallaan kun vastoinkäymisiin on tarpeeksi tottunut ei niitä enää pelkää eikä vältä niin fanaattisesti ja on vaikea eläytyä niihin, jotka kokee toisin. Toki yksinäinen ja köyhä ihminen ei ole kauhean iso riski koronankaan leviäminen kannalta. Mutta voin kuvitella, että moni syrjäytynyt ei kiinnostu juoksemaan testeissä, ostamaan maskeja ja menemään äärimmäisyyksiin yrityksissään.

Se, että meillä on syrjäytyneitä, ihmisiä jotka "ei välitä mistään" on ollut olemassa oleva ongelma jo paljon ennen koronaa. Se ei vaan kiinnostanut ketään.

Vierailija
26/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalivuosina kannan noin 2500 € pelkkinä työpaikkalounaina paikalliselle ravintolalle. Eihän se iso summa varsinaisesti ole yhden ravintolan liikevaihdossa. Mutta on tuo ravintoloitsija sillä summalla  saanut maksettua ravintolatilansa ainakin yhden kuukauden vuokran . Luotan siihen, että koronan suhteen denialistit ja huolettomat huolehtivat lähiravintolan yhden kuukauden vuokrasta kuluttamalla siellä aiempaa enemmän. "Jos ette halua, että minä maksan, maksakaa sitten itse." Tämä on mun mottoni nykyisin. 

Vierailija
27/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan tähän kantaa yhdestä näkökulmasta. Niillä, joilla on mennyt huonosti jo valmiiksi, ei ollut hirveästi menetettävää tässä pelissä ennen koronaakaan. Jos on esimerkiksi masentunut ja yksinäinen, tai valmiiksi sairas, niin ihminen voi ajatella, ettei se häntä hirveästi haittaa, jos sairastuu (lisää) ja pääsee pois. Jos ei ole ketään riskiryhmäläisiä läheisiäkään menetettävänä ja ne vieraat ihmiset ketä maailmassa on ovat aina potkineet päähän ja ilman tarvittavaa apua on jäänyt, niin ei siinä ole hirveästi haluja muidenkaan kohtalosta välittää ennen pitkää. Tavallaan kun vastoinkäymisiin on tarpeeksi tottunut ei niitä enää pelkää eikä vältä niin fanaattisesti ja on vaikea eläytyä niihin, jotka kokee toisin. Toki yksinäinen ja köyhä ihminen ei ole kauhean iso riski koronankaan leviäminen kannalta. Mutta voin kuvitella, että moni syrjäytynyt ei kiinnostu juoksemaan testeissä, ostamaan maskeja ja menemään äärimmäisyyksiin yrityksissään.

Se, että meillä on syrjäytyneitä, ihmisiä jotka "ei välitä mistään" on ollut olemassa oleva ongelma jo paljon ennen koronaa. Se ei vaan kiinnostanut ketään.

Tuomitsen kyllä sen, että rikkaat, paljon matkustelleet eli ongelman aiheuttamiseen osallistuneet ovat silti eletään kuten ennenkin -mentaliteetilla. Jos on okt, oma auto ja rahaa, niin on hyvin kyllä mahdollisuuksia viihdyttää itseään kotioloissakin. Tutkia vaikka niitä osakepörssejä.

Vierailija
28/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattele, sama on kaikkien kollektiivisten hankkeiden kanssa. Koronan torjuminen, ilmastonmuutos ja vihreät valinnat, muovin kierrätys, itse asiassa mikä tahansa ryhmäaktiviteetti. Aina löytyy vatipäitä jotka tuhoavat muiden ponnistelut. Muovin kierrätyksessä yksi väärin lajiteltu pussi tuhoaa koko erän, koronan torjunnassa yksi emmäoosairasvaanvilustunut tartuttaa lopulta tuhat muuta.

Keskimääräinen ÄO ei ole hirveän korkea, ja puolet kansasta ovat sitäkin tyhmempiä...

Olisit jättänyt asiaan mitenkään liittymättämän ilmastonmuutoksen ja vihreät pois. Tässä muodossa oli pakko alapeukuttaa.

Vierailija
29/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt vielä synkistele, terveydenhoito ei ole vielä lähelläkään rajoja ja jokainen pystytään hoitamaan. Nyt on vielä aikaa hillitä noiden tehohoitopaikkojen tarvetta.

Et ole seurannut tiedotusta tai ymmärtänyt.

Tutkimusten mukaan muissa maissa on tilanne juuri tällaisessa tilanteessa pahentunut hyvin nopeasti sellaiseksi, että paikat eivät riitä.

Marinin pitäisi toimi tehokkaammin ja nopeammin.

Vierailija
30/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen keskittymään vaan omiin asioihin ja tekemisiin silloin kun muiden tekemisille ei voi mitään. Maskin käyttö ei ole mulle hankalaa ja muusta elämästä otan sen irti mitä saan. Olen koittanut parantaa vastustuskykyä, elimistön jaksamista yms ja tietysti alkanut suhteuttaa omaa toimintaa sen mukaan että koska kaikki ei rokotustakaan ota niin ei tälle ole määräpäivää.

Ymmärrän turhautumisen koska kyllähän ne varomattoman vie muilta leivänkin pöydästä mutta se varomattomuuskin on inhimillistä. Niin kauan kun ei napsahda omaan nilkkaan niin ihminen on vaan eläin. Ja tunnollisuuskin on vain yksi ominaisuus muiden joukossa, muilla ihmisillä on muita ominaisuuksia.

Kaikkeen maailman pelastamisen yrittämiseen liittyy hirveä taakka siitä että jos kaikki vaan olisi niinkun minä niin ongelmaa ei olisi. Mutta ei se mene niin, siinä maailmassa sitä on elettävä missä elää. Ja kuitenkin se suuri joukko vastuullisia ihmisiä ja edelläkävijät monissa asioissa saa käännettyä kelkan monissakin asioissa ja tulevasta maailmasta askeleen kerralla joiltain osin mukavamman.

Vierailija
31/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinnoillasi ei ole mitään merkitystä, eikä muidenkaan. Turhaan moralisoit kanssaihmisiäsi. Ainoa mikä asiaan vaikuttaa, on vuodenaika ja valon määrä. Korona väistyy taas huhtikuun lopulla.

Vierailija
32/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinnoillasi ei ole mitään merkitystä, eikä muidenkaan. Turhaan moralisoit kanssaihmisiäsi. Ainoa mikä asiaan vaikuttaa, on vuodenaika ja valon määrä. Korona väistyy taas huhtikuun lopulla.

Laita mulle linkki, missä todistetaan, että Koronakeiju on olemassa?  Tai edes se, että koronavirus leviää ilmanvaihtokanavien tai ikkunoiden kautta?  En ole ap, mutta haluan faktaa siitä, että voin sairastua siitä huolimatta, että en tapaa ketään yhtään missään. 

Vierailija
33/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt vielä synkistele, terveydenhoito ei ole vielä lähelläkään rajoja ja jokainen pystytään hoitamaan. Nyt on vielä aikaa hillitä noiden tehohoitopaikkojen tarvetta.

Tutkimusten mukaan muissa maissa on tilanne juuri tällaisessa tilanteessa pahentunut hyvin nopeasti sellaiseksi, että paikat eivät riitä.

Et ole itse tainnut seurata uutisia joista käy ilmi että pääministeri ON kartalla. Mutta koska emme elä diktatuurissa niin hänellä on näin demokratian aikana taklattavana Vapaavuoret, elinkeinoministeri, Vantaan päättäjät yms lapselliset kiukuttelijat.

Vierailija
34/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaviestintä epäonnistui keväällä.

Annettiin ymmärtää että tauti on vaarallinen vain vanhuksille eikä nuorille.

Annettiin ymmärtää että maskista voi olla jopa haittaa.

Nämä ovat jääneet ihmisten mieleen.

Vierailija
35/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään tunne yhtäkään tartunnan saanutta ja luvut nousee.

Etänä töissä, käyn kaupassa hiljaisena aikana ja desinfioin kaikki.

Sitten olet onnekas :) Viime talvena anoppini ystävä 60-vuotias  perusterve nainen kuoli koronaan, miehensä joutui teholle, mutta selvisi. Keväällä isäni työkaveri kuoli koronaan(krooninen sairaus taustalla)

Vierailija
36/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha miettiä muiden tekemisiä. Huomasin tällä viikolla ensimmäistä kertaa muihin kuin korona-asioihin liittyen että hyvää tarkoittavat ihmiset jotka markkinoi oikeita paremman ihmisen tapoja toimia (koska ne on heille helppoja) on ajoittain aika raskaita.

Lähinnä tuo oli herätys siksi että se miljoonas kerta kun joku ihmettelee että miksi kaikki ei käytä maskeja ja pitää etäisyyksiä ei välttämättä saavuta mitään muuta kuin ihmettelijälle paremman olon ja vastareaktioita.

Vierailija
37/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä veetutti taas esim eilen bussissa, kun ehkä neljäsosa oli ilman maskia. Tulee välillä sellainen olo, että miksi me loput edes jaksetaan! Mutta siksihän me jaksetaan, että populaatiosta aina osa on paksukalloisempaa, ja se on kuitenkin yhteinen etu, että ne joilla järki toimii, toimivat silti asiaankuuluvasti. Ne, joilla on loogisessa päättelyssä pulmaa, ovat sitten vapaamatkustajia, ei sille mitään mahda.

Vierailija
38/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä jos sinulla tuo oikea tieto. Pitäisiköhän sun soittaa Marinille ja kertoa, että hänellä on jäänyt yksi asia huomaamatta. Tai vaikka kansanradioon😂

Vierailija
39/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha miettiä muiden tekemisiä. Huomasin tällä viikolla ensimmäistä kertaa muihin kuin korona-asioihin liittyen että hyvää tarkoittavat ihmiset jotka markkinoi oikeita paremman ihmisen tapoja toimia (koska ne on heille helppoja) on ajoittain aika raskaita.

Lähinnä tuo oli herätys siksi että se miljoonas kerta kun joku ihmettelee että miksi kaikki ei käytä maskeja ja pitää etäisyyksiä ei välttämättä saavuta mitään muuta kuin ihmettelijälle paremman olon ja vastareaktioita.

Kirjoitit "ihmiset, jotka...on rasttavia". Pitäisi olla "ihmiset, jotka...ovat rasittavia"

Hieman tarkkuutta tekstintuottoon.

Vierailija
40/59 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaviestintä epäonnistui keväällä.

Annettiin ymmärtää että tauti on vaarallinen vain vanhuksille eikä nuorille.

Annettiin ymmärtää että maskista voi olla jopa haittaa.

Nämä ovat jääneet ihmisten mieleen.

Kyseessä oli keväällä uusi tilanne kaikille, jotenkin toivoisi että reilussa puolessa vuodessa olisi mahdollista päivittää tietous asiasta. Epäilen myös että monet niistä jotka painelee kaupungilla menemään kuten ennenkin on tuosta tiedotuksesta ollut kiinnostuneita keväällä tai on vieläkään, oli sisältö sitten mitä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi