Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö maskia migreenikot?

Vierailija
28.11.2020 |

Miten pystytte?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Koska en ole luulosairas.

Vierailija
2/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin heti yhden päivän, kun tänne tuli maskisuositus. Yhteensä 6 tuntia pidin, vaihdoin maskin 3 kertaa tuossa ajassa. Seuraavana aamuna heräsin kovaan päänsärkyyn, oksensin ja ripuloin. En tiedä tuliko maskista, saan vuodessa 2-3 migreenikohtausta. Aion vielä kokeilla maskia, jos tulee taas kohtaus, en enää käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tule migreeniä maskista, tosin en joudu päivittäin käyttämään.

Vierailija
4/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän

Vierailija
5/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se koronakaan sitä migreeniä helpottaa. Eikös monet ovat sanoneet et normaali migreenikohtaukset eivät ole mitään verrattuna Koronan aikana saatuihin kohtauksiin, joissa ollaan tajunnan rajamailla. Jos maskia ei voi pitää, pitää eristäytyä. Voit tartuttaa muita ja aiheuttaa sitä kautta toisen ihmisen menehtymisen.

Vierailija
6/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Migreeniin en kuole, mutta koronaan kuolen, kun olen riskiryhmäläinen ja vanha. Mieluummin hengitän huonosti ja oksennan migreenissä kuin olen hengityskoneessa!

Vierailija
7/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, ei vaikuta kohtauksiin mitenkään.

Vierailija
8/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Liittyy ihan siihen kun maski on turha.

Vierailija
9/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jos pakollisia menoja kuten verikokeet tai paketin haku, ei ongelmaa. Muuten kotona etätöissä

Vierailija
10/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin heti yhden päivän, kun tänne tuli maskisuositus. Yhteensä 6 tuntia pidin, vaihdoin maskin 3 kertaa tuossa ajassa. Seuraavana aamuna heräsin kovaan päänsärkyyn, oksensin ja ripuloin. En tiedä tuliko maskista, saan vuodessa 2-3 migreenikohtausta. Aion vielä kokeilla maskia, jos tulee taas kohtaus, en enää käytä.

Kannattaa katsoa maskien materiaaleja. Itse saan kuminauhoista ihottumaa.

Eli jos yksi merkki ei toimi niin kokeile toista merkkiä.

Vierailija
11/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän. Migreeniin en kuole, mutta koronaan kuolen, kun olen riskiryhmäläinen ja vanha. Mieluummin hengitän huonosti ja oksennan migreenissä kuin olen hengityskoneessa!

Itse kyllä kuolisin mieluummin kuin olisin jatkuvassa migreenissä.

Vierailija
12/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ei ole aiheuttanut minulle kohtauksia. En tosin joudu käyttämään esim.kokonaisia 8 tunnin päiviä, joten en tiedä miten se onnistuisi. 

Vierailija
13/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kankainen parempi?

Ehkä johtui kertakäyttöisten kemikaaleista et tuli hirvee olo. -ap

Vierailija
14/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä kuolisin mieluummin kuin olisin jatkuvassa migreenissä.

Niin minäkin elämää aiemmin halveksin, mutta kun oikeasti olin kuolemaisillani sairaalassa, olisin mitä vain kärsinyt, että saan vielä elää. Elämänhalu on niin voimakas kuoleman lähellä. Usko vain!

Vierailija
15/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Ei aiheuta kohtauksia. Töissä on maskipakko aina silloin jos tässä maakunnassa ollaan kiihtymisvaiheessa (onneksi nyt ei olla).

Vierailija
16/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko kankainen parempi?

Ehkä johtui kertakäyttöisten kemikaaleista et tuli hirvee olo. -ap

Mun mielestä kertakäyttöset on mukavempia, pitää vaan löytää sopiva. Sellaiset tönköt muovisen tuntuset on aika hankalia mutta joissain pehmeissä hengitysvastus on paljon pienempi.

Vierailija
17/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, käytän ja töissä siis käytän reilun kahdeksan tuntia putkeen, toki vaihdan välillä utta maskia kasvoille. Käytän kirurginmaskia töissä ja välillä olen käyttänyt muutaman tunnin FFP2-maskia. Mikään noista ei laukaise mulle migreeniä, onneksi.

Vaikka muuten kyllä saan migreenin mitä ihmeellisimmistä jutuista, kuten kiristävästä hiuspompulasta. Kärsin migreenistä useasti kuukaudessa ja välillä joudun tippaan kohtauksessa.

Vierailija
18/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut migreeniä hengityssuojaimista.

Olen kokeillut erilaisia maskiversioita. Mulle sopii parhaiten sellainen "kuppimainen" versio. Joissakin suojissa oli inhottava haju ja nakkasin ne roskikseen. Tilauksessa on kuparimaski, saa nähdä tuleeko siitä allergiaa.

Suo siellä, vetelä täällä.

Vierailija
19/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. En ole saanut kohtausta. Mutta samaa ehdotan kuin aiemmatkin, testaa erilaisia mikä tuntuu itselle parhaimmalle. Minulle sopii paremmin ne jäykemmästä kankaasta tehdyt vekitetyt, niissä on jotenkin parempi hengittää.

Vierailija
20/25 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän enkä ole saanut migreenikohtausta maskeista. Toistaiseksi olen käyttänyt vaan kertakäyttömaskeja, välillä 10h päivässä (toki vaihtanut maskin aina tauolla), mutta en joudu käyttämään maskia joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi