Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden vanhempi uhkaili/haaveili aina lähtemisellä

Vierailija
28.11.2020 |

Tajusin vasta nyt lähes nelikymppisenä mistä pakoreaktioni johtuu: Kun olin lapsi ja nuori, äiti haaveili usein että pääsisi lähtemään vaikka liftaten pois. Hänen suhteensa isääni oli hankala, että sinänsä ymmärrän, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna oli todella väärin puhua tuollaisia lasten kuullen.

Itse reaktioni ristiriitatilanteissa on luonnollisesti pakeneminen. Olen kuvainnollisesti aina laukut pakattuna. Olen juureton ja ahdistunut. Ovatko muiden vanhemmat olleet tuollaisia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti teki tätä aina välillä, kerran oikein mojovan hermoromahduksen saatuaan tempaisi laukun kaapista ja alkoi pakkaamaan vaatteita itkien ja hokien, että nyt hän lähtee ja jättää meidät. Tämä oli siis joku konflikti hänen ja meidän lasten kesken, isä ei ollut kotona. Lienee perinyt äidiltään taipumuksen hulluutta hipovaan dramaattisuuteen. Isoäidillä oli tapana uhkailla omalla kuolemallaan ja saada "sydänkohtauksia", joissa hän silmät selällään vajosi polvilleen lattialle ja korisi kuolevansa siihen paikkaan. Koska me lapset oltiin tehty jotain tyhmyyksiä.

Vierailija
2/2 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohan on ihan perus settiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla