Viherpeukalot, mysteeri!
Miksi vierekkäisistä, täsmälleen samoin hoidetusta, uudesta ja ”identtisistä” kasveista yksi yhtäkkiä ottaa ja kuivuu kuoliaaksi? Loput elossa ja ero kasvien välillä on suuri.
Kommentit (7)
Istutusvaiheessa juuri jäänyt taituksiin.
Siis olet vasta ostanut ne kasvit? Joskus kasvi on jo ostohetkellä niin huonossa kunnossa, että sitä on hankala enää pelastaa, mutta se alkaa näkyä vasta kun sen tuo kotiin. Minulla on useita muratteja ja ne ovat tosi helppohoitoisia, mutta viimeisin jonka ostin kuoli nopeasti huolimatta siitä, etten tehnyt mitään eri tavalla kuin aikaisempienkaan kanssa. Välillä noin vain käy kun ostaa uuden kasvin.
Ruukutettu väärin, tai jokin tuholainen vaivaa.
Siirrä vahingoittunut kasvi pois muiden kasvien läheltä.
Joo on uudet kasvit! Helpotus, että en välttämättä itse tehnyt väärin. Olen vasta aloittamassa harrastusta ja itseluottamus on vielä kasvuvaiheessa (pun intended) :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo on uudet kasvit! Helpotus, että en välttämättä itse tehnyt väärin. Olen vasta aloittamassa harrastusta ja itseluottamus on vielä kasvuvaiheessa (pun intended) :) Ap
Tuskin teit mitään väärin. Minä olen harrastanut kasveja vuosia ja niitä on tällä hetkellä noin sata, ja silti tuota sattuu joskus minullekin. Yritän aina uutta ostaessani valita mahdollisimman terveen näköisen kasvin, mutta ei sekään aina auta. Kaupasta kotiin viedessäkin toki kasvi voi paleltua tai muuten vahingoittua, mutta joskus tosiaan se on jo ostettaessa menetetty tapaus :)
Osaako kukaan auttaa?