Hyvä, kun te lapsettomatkin maksatte lasten päivähoidosta!
Saan minäkin omaa-aikaa, kun lapset ovat virikehoidossa. Kiitos tästä! Muuten, moniko teistä haluaa elää hedonistisesti vain itselleen ja puolisolleen? Lapset häiritsevät rauhaanne? Mitä oikein elämältänne tahdotte? No, ehkä jaksatte parisuhteenne ongelmat, jos teistä joku päivä tulisi vaikka puolisonne omaishoitajia? Onhan näitä muitakin tapoja kehittyä kuin vain lasten kanssa. Rahalla ei kyllä saa aivan kaikkea.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:03"]
Saan minäkin omaa-aikaa, kun lapset ovat virikehoidossa. Kiitos tästä! Muuten, moniko teistä haluaa elää hedonistisesti vain itselleen ja puolisolleen? Lapset häiritsevät rauhaanne? Mitä oikein elämältänne tahdotte? No, ehkä jaksatte parisuhteenne ongelmat, jos teistä joku päivä tulisi vaikka puolisonne omaishoitajia? Onhan näitä muitakin tapoja kehittyä kuin vain lasten kanssa. Rahalla ei kyllä saa aivan kaikkea.
[/quote]
Minä haluan elää puolisolleni ja itselleni. Elämässämme haluamme kokemuksia, onnea ja mukavaa oloa. Sen takia matkustelemme yli puolet vuodesta, nautiskelemme maailman mahdollisuuksista ja elelemme juuri niinkuin haluamme. :)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:03"]
Muuten, moniko teistä haluaa elää hedonistisesti vain itselleen ja puolisolleen? Lapset häiritsevät rauhaanne? Mitä oikein elämältänne tahdotte?
[/quote]
Minä ainakin, ja lapset tosiaan häiritsisivät omaa rauhaamme ja elämäämme pahemman kerran. Haluan elämältä suurin piirtein samoja asioita kuin kaikki muutkin: mahdollisuutta tehdä mielekästä ja tärkeää työtä, vapautta ja omaehtoisuutta, rakastavaa parisuhdetta, taidetta, hyviä ystäviä, arjen nautintoja.
Elämäni on todella hyvää näin. En ole koskaan nähnyt sellaista lapsiperhettä, jonka elämäntavasta olisin vähääkään kateellinen. Pikemminkin kaikki näkemäni saa minut ihmettelemään, miksi ihmiset ylipäätään hankkivat lapsia. Elämähän on paljon mukavampaa ja helpompaa ilman lapsia.
Kumpikaan meistä ei ryhdy toisen omaishoitajaksi. Se on jo etukäteen sovittu. Kumpikaan meistä ei ole hoivaajatyyppiä.
Onneksi ymmärrät olla kiitollinen hyvinvointipalvelusta, joita sinulle verorahoilla kustannetaan. Jos jokainen maksaisi itse omat ja lastensa hyvinvointipalvelut, tilanteesi olisi kertaluokkaa kurjempi.
Miksi teitä sitten kaivelee, kun verotuloja käytetään eri ikäisten hyväksi, myös lasten? Puhutte juurikin omasta ajasta, matkustelusta ja suhteesta puolisoon. Juuri näitä mekin saamme (emme matkusta ilman lapsiamme), kun lapsemme menevät päiväkotiin.
Lapset saavat varhaiskasvatusta ja kavereita. Mies pitää etäpäivän ja ehdimme nauttimaan kahdenkeskisestä ajasta.Työt voi hoitaa loppuun, vaikka lapset haettaisiinkin kotiin.
Huomaatteko, miten kieroon yhteiskuntamme on kasvanut? Lapsilla on isovanhemmat, tätejä ja setiä, mutta kun heitä ei kiinnosta! Olkaa onnellisia, että saamme verorahoilla sen mitä emme sukulaisiltamme saa. Lapsettomat sukulaiset esittävät meille lapsiamme hylkiviä vaatimuksiaan, jotka kuulostavat varsin lapsellisilta ottaen huomioon elämäntilanteemmekin. Heille pitäisi järjestää aikuisaikaa! Voisimmeko siis jatkossa kutsua heitä käymään silloin kun lapsemme ovat virikehoidossa? Heidän verorahojaanhan hoitoonkin on kulutettu.
ap
Elänkin hurjan hedonistisesti 700 euron bruttopalkallani, yksin (vapaaehtoisesti).
Minua ei tosin haittaa maksaa veroja, jotta yhteiskunta pyörisi ja itseäni vähempiosaiset saisivat myös palveluja. En jaksa hermostua lasten (virike)hoidoista.
Mitä haluan elämältäni? Enpä mitään erityistä. Lottovoiton turvin voisin tietenkin lopettaa työnteon ja harrastaa valokuvausta kokopäiväisesti.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:23"]
Miksi teitä sitten kaivelee, kun verotuloja käytetään eri ikäisten hyväksi, myös lasten? Puhutte juurikin omasta ajasta, matkustelusta ja suhteesta puolisoon. Juuri näitä mekin saamme (emme matkusta ilman lapsiamme), kun lapsemme menevät päiväkotiin.
[/quote]
Olisikohan ero siinä, että me maksamme nämä asiat itse? -4
Ei haittaa.
Olen osa yhteiskuntaa, osallistun sen pyörittämiseen maksamalla veroja. Kaikkia verorahoilla kustannettuja palveluja en käytä, mutta osallistun niihin silti. Ei kaikki tarvitse niitäkään palveluja mitä minä käytän.
Jos mieheni tarvitsisi omaishoitoa, kokisin, että minä olisin se, jonka täytyisi sitä ensisijaisesti järjestää. Voisin lykätä hänet myös yhteiskunnan vastuulle ihan niinkuin lapsenikin virikehoitoon. Fine? Tällaista ei voi sopia etukäteen, vaan tilanteen ja jaksamisen mukaan on edettävä. Huom, en ajattele vain omaa kivaa, vaan sitä miten paljon kykenen venymään.
ap
Arvatkaa, että maksaako töissä käyvä miehenikin veroja?
ap
Meni nyt vähän ohi tämä. Tunnen kaksikin vielä työikäistä naista, jotka ovat miestensä omaishoitajia. Toisella on kolme lasta (eivät auta yhtään, päinvastoin moittivat kun nainen ei hoida tarpeeksi lapsenlapsia), toisella ei yhtään.
Omaishoitajaksi joudutaan, viimeisen muutaman kymmenen vuoden aikana aika harva naisista on kai joutunut tahtomattaan äidiksi. Osanottoni toki, jos sinulle on näin kurjasti käynyt.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:29"]
Tällaista ei voi sopia etukäteen, vaan tilanteen ja jaksamisen mukaan on edettävä.
[/quote]
Totta kai voi. Mekin olemme sopineet, ettei toisella ole mitään velvollisuutta ryhtyä omaishoitajaksi. En tosiaankaan koe, että toisen olisi kohtuullista uhrata oma elämänlaatunsa tarjotakseen toiselle hoivaa, jota ammattilainen antaisi todennäköisesti paremmin. Voi olla, että tämän uhrimielen puuttuminen on osaltaan vaikuttanut siihen, ettei meillä ole lapsia.
Minustakin on muuten hyvä, että meillä on verovaroin kustannetut hyvinvointipalvelut. Elän mieluummin yhteiskunnassa, joka ei ole täynnä syrjäytyneitä, typeryksiä ja rikollisia. Odottaisin kutenkin vanhmmilta vähän suhteellisuudentajua omissa vaatimuksisaan, sillä nykyinen tilanne on heidän kannaltaan äärimmäisen kannattava. Tosiaan jos jokainen joutuisi maksamaan palveluista itse, tämä tulisi vanhemmille hyvin kalliiksi. Lapseen kuluisi sen 130 000 euron sijaan ainakin kaksinkertainen määrä. Veronmaksajana katson, että minulla on oikeus kommentoida myös turhia ja tuhlailevaisia palveluita. -4
Kenen kanssa oikein tappelet, ap? Keitä nämä päivähoidon maksamisesta jupisevat lapsettomat oikein ovat? Minä maksan mielelläni veroja päivähoidon takia, on tärkeää, että myös naiset ovat mukana lisäämässä yhteiskunnan tuottavuutta ja lapsille tietysti on hoitopaikka oltava työpäivän ajaksi. Virikehoito on sellainen ikävä lieveilmiö siinä, mutta ajattelen, että niiden vanhempien lapsilla on kuitenkin paremmat olot kun pääsevät välillä kotoa pois. Tietysti myönnän, että jos itse olisin erehtynyt lapsia hankkimaan, hoidattaisin ne muualla niin pitkälti kuin mahdollista.
Todella fanaattiset virikehoidon vastustajat löytyvät minusta vähän vanhemmasta ikäluokasta ja nämä naiset ovat äitejä itsekin.
Toi sana virikehoito on täysin virheellinen. Jos lapsen äiti/isä on aidosti kykenemätön antamaan ja opettamaan lapselle hänen tarvitsemia eväitä maailmaa varten yms. niin on lapsen parhaaksi, että hän saa tuen muualta. Näissä keskusteluissa pitää muistaa et kyse on aina lapsen parhaasta vaikka joku narsistisia piirteitä omaava äiti tahtookin ajatella et hän on pääosassa siinäkin asiassa.
Minä maksan mielellään veroina subjektiivista hoitoa jotta kahenkymmenen vuoden päästä meillä ei olisi vankilat ja mielisairaalat täynnä psyykkisesti sairaita vanhempiensa pilaamia ihmisriepuja.
Joidenkin lasten ei vaan ole hyvä olla kotona.
En valita äidinroolistani, vaan siitä, kun isovanhemmilla, tädeillä ja sedillä ei ole muuta roolia kuin käydä töissä, olla eläkkeellä ja maksaa veroja. Minulla olisi varaa jäädä miehelleni omaishoitajaksi, koska mieheni saama sairaseläke olisi silloin suuri, mutta entäpä toisinpäin? Miehelläni olisi varaa hoitaa minua vasta kun jäisi itse eläkkeelle. Ylipäätänsä protestoin sitä vastaan, että hoitotyötä vieriteään matalapalkkaisten vastuulle. Itse ollaan hedonistisia veronmaksajia. Oikeasti kuka teidän omaisianne haluaa hoitaa, jos te ette itse sitä tee?
ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:43"]
Ylipäätänsä protestoin sitä vastaan, että hoitotyötä vieriteään matalapalkkaisten vastuulle. Itse ollaan hedonistisia veronmaksajia. Oikeasti kuka teidän omaisianne haluaa hoitaa, jos te ette itse sitä tee?
[/quote]
Joku, joka saa siitä palkkaa? Ihan niin kuin hiukseni leikkaa joku, jonka työtä se on, ja hampaani paikkaa ammattimainen hammaslääkäri eikä oma puolisoni. Kaikille tulee tietenkin maksaa työstään asianmukainen korvaus. Ei hoiva-alan palkkakuoppaan voi olla ratkaisuna se, että vähennetään hoitajien työtä.
Miksi aloituksessa puhuit lapsettomista, ja tässä viestissä sinua ärsyttävätkin vanhemmat sukulaiset? Todella epäselvää -4
AP, mikä sun pointti on?
Tottakai maksan lapsettomana veroja niistäkin palveluista, joita en käytä. Mutta sehän on ihan normaalia, niin tekisin lapsellisenakin?
No nyt en kyllä minäkään ymmärrä AP: motiiveja tohon aloitukseen. Eihän sun jutuissa ole päätä eikä häntää.